Tenner

meg&lille

Elsker forumet
Septembermødre <3
Hvor mange tenner har deres små? Femte og sjette tann er på vei ut her nå:p Så søt:happy: Ingen av de andre i barselgruppen har fått, så lurer på hvor mange og om deres søte små har tenner? Alt er jo så individuelt både i utvikling motorisk og kropp.
 
min har 4tenner, 2 opp og 2 nede :) fikk sin første da ho var 5mndr..
Husker min første fikk alle tennene fra 5-8mndr og min mellomste fikk sine første tenner da ho var 15mndr..
Så veldig forskjellig her :)
 
Han har to tenner nede. Fikk dem når han var ca 7 mnd. Tror det er flere på vei nå, kjenner klumper i tannkjøttet. Men vet jo aldri når de kommer!
 
Hun har fire tenner nå. Men er flere på tur. :)
Eldstemann var bare 4 mnd når han fikk tenner, mens de to andre fikk omtrent likt ved 6 mnd. ;)
 
Min har åtte tenner. Fire nede og fire oppe. Han fikk de første tennene da han var 4,5 mnd. ;)
 
Fremdeles tannløs! Ganske deilig, så slipper vi både biting og tannpuss. Førstemann fikk første tanna ved når han var 10 mnd..
 
Rundt 14 mai kom den første opp. 2 uker etter kom nr. 2 og nå har hun 6 tenner. Fire oppe og to nede. Når de er ordentlig utvokst har hun jo plutselig munnen full av tenner :p
 
Hehe:) Koselig med så mye forskjellig! Blir plutselig så voksne med tenner synes jeg
 
Min har 6 tenner. Såg ut som en vampyr en stund, siden han fikk de ytterste framtennene oppe først. :p men nå har de i midten også kommet, så nå ser han pluttselig så mye eldre ut!
 
Her har det kommet 7 tenner! Første to (nede) kom ved 5,5 måneder, og så kom de neste (fire oppe og en nede) med noen ukers mellomrom. Kom i par, med unntak av den siste nede. Overraskende problemfritt! Men nå har det vært stans i tannfrembrudd i snart 2 måneder.
 
8 tenner her, 4 oppe og 4 nede. Ingen problemer i forbindelse med tannfrembrudd, dvs, jeg ser jo at det klør og han stadig har fingeren i munnen, men han har ikke klaget.
 
Back
Topp