Tenner?!

tonjecathrine

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Septembergull'17
Jeg tror poden har en tann på gang! Ser noe hvitt hardt noe på gommen, han er litt irritert, sikler mye og hendene er mye i munnen... Syns det er tidlig, men skal høre med hs imorgen om hun kan ta en liten befaring i munnen hans :)

Virker som om A klør og er litt plaget også. Syns det er vanskelig å se inni der, men leste her om dagen at de kan begynne å klø/plages 2 måneder før tanna faktisk kommer ut:/
A også har begynt å sikle mye og spiser på hendene sine.

Virker som om A klør og er litt plaget også. Syns det er vanskelig å se inni der, men leste her om dagen at de kan begynne å klø/plages 2 måneder før tanna faktisk kommer ut:/

Titta inni der idag når vi var på besøk hos oldemora til F, de har flombelysning og poden skrek, og jammen syns jeg ikke at jeg ser noe hvitt... Håper det er som du sier,, at det klør selvom tanna ikke er på tur helt enda! Tann i puppen, grøss...

Her har han en tann som er på vei gjennom! Han har skikkelig vondt virker det som :-/ vil at den skal komme opp nå! Men på en annen side kommer puppen til å få gjennomgå når den kommer :p

Her har han en tann som er på vei gjennom! Han har skikkelig vondt virker det som :-/ vil at den skal komme opp nå! Men på en annen side kommer puppen til å få gjennomgå når den kommer :p

Fysj, håper den tanna ikke kommer enda, her kan fort Felix glefse til seg puppen, blir sikkert sykt deilig med en tann i tillegg xD

Her har han hatt kvite tannknoppa nede si han blei født. Satse på at da likavel e lenge t dei kjeme igjennom. E vondt nok når han bite i puppen med gommane...

Sikling og hender i munnen er ikke ensbetydende med at det er tann på vei igjennom. Det er en del av den normale utviklingen, typisk at det starter når de er rundt 2 mnd gamle :-)

Her er det også tann på tur opp! Jeg fikk min første tann 1,5 mnd gammel, å storebror var født med ei tann på tur opp.

Frøkna sikler, spiser mye på nevene å bruker puppen som tyggeleke. Det gjør skikkelig vondt å hun skvetter å hylgråter hver gang, siden jeg gir lyd fra meg!:p

Kjøp Dentinox på apoteket å smør på. Den lindrer kløe å demper smerten, virker som bedøvelsen vi får til tannlegen:)

Mari er akkurat lik

Minien fikk sine to første tenner da han var 8 uker og to dager gammel. Merket ikke noe på han før jeg merket tennene. Auuu

Back
Topp