Tenner

Tinkiwinki

Forelsket i forumet
Har babyene deres fått noen tenner?

Her får lillegutt 3 på engang, og er irritert. Opplevde dere at det ble bedre når de først hadde kommet opp?

Har 2 nede som har kommet helt ut. De to øverste har akkurat brutt igjennom. De 2 første tennene gitt smertefritt her :) Men de 2 som har kommet nå har plaget henne mye!

Har fått to nede og har ein mistanke på at det er nokon fleir på gong. Alt vart bedre når dei braut igjennom tannkjøttet :)

Ser så vidt ei tann nede nå!! :D
Har ikke merka noe på humøret eller allmenntilstanden.

• Liker
Reactions: EJ
Har to nede som har kommet opp ca 30%. Og så er hun hoven oppe, så er noe på gang der. Er litt irritabel og lite interessert i mat. Vil helst bare ha flytende. ;)

Merket ikke noe forskjell. Hun er tidvis grinete i tide og utide :p

Har fått to nede og har ein mistanke på at det er nokon fleir på gong. Alt vart bedre når dei braut igjennom tannkjøttet :)

Det høres bra ut :-) To har kommet litt opp, så venter vi på den tredje. Håper han får en liten "pause" etter det :-)

De to nede merket vi ikke noe til, de er kommet helt opp nå. De to oppe plagde henne mye, og her ble det bedre så snart de brøt gjennom tannkjøttet. Hun er nok litt øm og klør, men griningen på natt har gitt seg heldigvis :)

Det kom to nede for 6 uker siden. Har vært survete, sovet dårlig og spist dårlig i 4 uker.
Så det er først de siste 2 ukene det har bedret seg.
Gruer meg til det kommer flere tenner.

Det kom to nede for 6 uker siden. Har vært survete, sovet dårlig og spist dårlig i 4 uker.
Så det er først de siste 2 ukene det har bedret seg.
Gruer meg til det kommer flere tenner.

Det er en tøff periode. Prøver å børste litt med tannbørsten hver morgen og kveld. Så har han en haug med biteringer, men er ikke så veldig interessert i de. Bite på en kald klut og et kosedyr er vel det som hjelper han best :-)

Har 8 og har merket det på humøret hver gang ;)

N har 8. 4oppe 4nede.
Y har 5. 2nede og 3 er nettopp kommer igjennom oppe.

4 oppe og 4 nede.. Merket bedring når de var kommet på sikkel og ikke så grinete.. Men syntes det stadig er tenner på gang da;)

Apropo tenner: kor mange tenner får dei/skal dei ha før ein byrjar å miste dei?

Min har fått to tenner, ble bedre da de brøt igjennom, ja :)

Apropo tenner: kor mange tenner får dei/skal dei ha før ein byrjar å miste dei?
Min jente på 3 år har 10 tenner nede, 8 tenner oppe og 2 bryter ut as we speak. Var hos tannlegen i går :p De mister vel rundt skolealder?

Min jente på 3 år har 10 tenner nede, 8 tenner oppe og 2 bryter ut as we speak. Var hos tannlegen i går :p De mister vel rundt skolealder?

Ja, M byrja å miste når ho var 5 år, men fått høyra ho er tidleg ute på det område. Har nesten mista alle mjølketennene sine.

Ja, M byrja å miste når ho var 5 år, men fått høyra ho er tidleg ute på det område. Har nesten mista alle mjølketennene sine.
Noen må jo være tidlig ute :) Ikke noe galt med det ;)

Back
Topp