Tenner?

Storesøsteren fikk ikke sine første før hun var 8-9 mndr gammel, så jeg forventer ikke noen tenner hos lillebror enda :P

Både jeg og min bror fikk de to første like før vi var 5mnd, og gutten min klør og sikler helt utrolig mye nå.

Så jeg tror dem er rett rundt hjørnet nå.

Ikke her. Synes det er greit at hun ikke er så tidlig med det. Storebror var 5 mnd.

Mine to eldste har vært 7,5 mnd når de første har komt (nede i midten), men nå er det en som klør seg i hel i munnen og har 2 sprengte tenner ("hoggtennene") oppe.. merklige greier.. spiser og biter på ALT!

Nei, men er nok ikke lenge til.. Hun klør og sikler mye og har tydelig vondt på kveldene :/ men sover heldigvis hele natta og går greit på dagen :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Mi også sikler ufattelig mye om dagen. Og ser det er tydelig hvitt noen steder i gommen. Så venter spent på om det dukker opp noe!

min er 4 mnd nå og har begynt å få en jeksel :/ ikke noen fortenner enda, men sikler og klør i hele munnen stakar :) søstra fikk sin første når hun var 7 mnd, da bare poppet de ut radig etter det

min er 4 mnd nå og har begynt å få en jeksel :/ ikke noen fortenner enda, men sikler og klør i hele munnen stakar :) søstra fikk sin første når hun var 7 mnd, da bare poppet de ut radig etter det

Da er ikke lille gutten min den eneste, her begynner det også å komme jeksler. Jeg hadde problemer med å tro på moren min når hun tok på gommene hans bare 2 1/2 mnd gammel og sa at hun kjente jeksler. De har ikke brutt ut men kjenner to harde kuler bak i munnen. Ikke noen tegn til tenner foran.

Her har fire tenner brutt gjennom gommene nå. De kom ca samtidig.. stakkars liten var ikke helt fornøyd de dagene :-(

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Her klør det godt i tennene på han. Gjort det i flere uker, men ser bare en hvit liten prikk enda. Jeg la en agurk i kjøleskapet og skar av en stav (tok vekk frøene) og lot han suge på den. Det var veldig populært og sikkert litt lindrende også.

Her har han fått en hvit prikk (ikke selve tanna, men en blemme før tanna tror jeg) som har vært der i 3 uker tror jeg. Storebror var 5,5 mnd, så det er vel like før :)

Ser ikke noe på gommene hennes, meeen hun sikler masse masse og stapper alt i kjeften :P men de kjenner vel også etter om ting er mykt og hardt osv med munnen så :P

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Da er ikke lille gutten min den eneste, her begynner det også å komme jeksler. Jeg hadde problemer med å tro på moren min når hun tok på gommene hans bare 2 1/2 mnd gammel og sa at hun kjente jeksler. De har ikke brutt ut men kjenner to harde kuler bak i munnen. Ikke noen tegn til tenner foran.

er visst noen som får det også gitt:) synlig hvit flekk oppe i tannkjøttet.. blir bare mer og mer hvitt der:)

Back
Topp