Tenner

TrollmorTilEn*SnartEnTil

Forelsket i forumet
Noen av barna som har fått tenner enda? Når er det egentlig vanlig at barna får de første tennene?

Tror elsklingen begynner og få tenner, eller det virker som om det klør veldig i munnen hans om dagen. Alt av leker, hender og bamser dytter han inn i munnen, sikler som bare det og er urolig. Han har også begynt å våkne opptil 2 ganger om natten.
Høres det ut som at tenner kommer?

Til dere som har hatt barn før og gått gjennom dette, har dere brukt noe annet enn den kremen og bitering som dere har følt hjelper?
 
Lillemor har holdt på slik en stund, hs sa til meg at det var tegn på tenner, men at det kunne holde på slik i et par måneder før tennene faktisk kom
 
høres akkurat ut som her!

 
Mye likt som her også. Putter stadig hendene i munnen, og ho har også tygd på sutten innimellom. Storebroren fikk de første to tennene nede da han var 6 mnd, tror det er nokså vanlig.
 
Samme som her :-) Også tygger hun på tunga, hehe ;-)
 
Lille Nora fikk tenner 3mnd gammel (f. 13.05) Hun fikk den tredje tanna igår og putter alt hun finner i munnen.

Vi er storforbruker av Dentinox! Funker som fjell.

Har også et fruktnett hvor jeg moser banan inni og legger det i fryseren, godt og kaldt å gnage på for ei lita ei som klør i munnen:)
 
Dette er nok vanlig for denne alderen her, alt skal i munnen og "tygges" på :-) Men min erfaring er ikke dermed  sagt at tenner er nært forestående. Min mellomste på 2 år holdt også på slik fra han bare var 2-3 måneder gammel. Han fikk første tann da han var 11 måneder.... ;-)

Jeg skal styre unna dentinox denne gangen. Det har blitt skrevet så mye om at det ikke er bra. Det har nå aldri hjulpet noe særlig heller synes jeg.
 
Her har hendene vært i munnen omtrent fra fødsel føler jeg. At alt skal i munnen etterhvert er også en naturlig del av den motoriske utviklingen og trenger ikke bety tennet; de sanser med munnen.
 
Back
Topp