Tenner tidlig.

• Trådstarter Trådstarter Mam
  • Opprettet Opprettet
M

Mam

Guest
Lille e 10 uke å vi ser kontura av to tenner nede. Han slevje mye, å har hender å fingra inni munn. E ikke d vældi tidlig?

Vesla her sikler også mye, og gnager på neven sin om hun får tak i den :P jeg har også hørt om babyer som fødes med tenner, men de trekkes visstnok med en gang så de ikke skal løsne og være en kvelningsfare. Her står det litt mer om tenner og tanndannelse:
https://sml.snl.no/tennene

Jeg mener svigermor sa at en av hennes fem unger fikk sine første tenner ved tre måneders alder! :eek: skal man gå ut ut ifra det så er det vel ikke sååååå usannsynlig at din godklump kanskje holder på med sine? :P

Har sett to hvite flekker nede i gommen siden før hun var 6 uker, men har ikke kommet opp enda. Hun tygger mye på egen hånd, og har begynt med litt sikling. Når hun får bite på min finger biter hun utrolig hardt :-P

Hun blir 10 uker i morgen.

Trenger ikke være tenner selv om de har fingrene i munnen ofte.. På det stadiet bruker de hendene til å bli kjent med ting å føle på... Så d er oftest derfor... Men vet om flere som har fått tenner rundt den tia så kan jo hende

Jeg fikk visst tenner ved 3 mnd alder, min sønn fikk ved 4 mnd. Spent på når hun her får :-)

Vesla her sikler også mye, og gnager på neven sin om hun får tak i den :P jeg har også hørt om babyer som fødes med tenner, men de trekkes visstnok med en gang så de ikke skal løsne og være en kvelningsfare. Her står det litt mer om tenner og tanndannelse:
https://sml.snl.no/tennene

Jeg mener svigermor sa at en av hennes fem unger fikk sine første tenner ved tre måneders alder! :eek: skal man gå ut ut ifra det så er det vel ikke sååååå usannsynlig at din godklump kanskje holder på med sine? :P
Så artig :D svigermor sa at 2 av hennes unga fikk tenner når dæm va 2,5 mnd. Når æ sa d til mamma så sa ho bare at d e jo aaaltfor tidlig at Lillingen dokkers får tenner no. Men d e d vist nok ikke :p

Trenger ikke være tenner selv om de har fingrene i munnen ofte.. På det stadiet bruker de hendene til å bli kjent med ting å føle på... Så d er oftest derfor... Men vet om flere som har fått tenner rundt den tia så kan jo hende
Han har vært urolig i mange daga no. Sove lite å har hatt litt feber. Smurte litt dentonox på gomman hannes, å han har sove som en stein etter d. Så hær vil æ tru d e tenner :)

Back
Topp