Tenner og tid

Asnnie

Asnnie
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Dere der babyene allerede har fått tenner, hvor lang tid tok det fra den værste kløingen og smerten var til tennene kom? William har klødd i to måneder, men mer sånn gnage på alt han ser. Nå har han feber, skriker av kløe, blir helt febrilsk og sikler fosser! Går utover appetitten også! Har holdt på i noen dager.. Synes så synd på lille baby ❤️
 
Dere der babyene allerede har fått tenner, hvor lang tid tok det fra den værste kløingen og smerten var til tennene kom? William har klødd i to måneder, men mer sånn gnage på alt han ser. Nå har han feber, skriker av kløe, blir helt febrilsk og sikler fosser! Går utover appetitten også! Har holdt på i noen dager.. Synes så synd på lille baby ❤️

Den verste perioden var når vi så tannkjøttet var hovna opp til en liten rød prikk der tanna skulle komme, og en uke etter. Hun blødde bittelitt rett før første tann kom.

Hun nekta flaska i en 3 dager og vi fikk knapt i henne noe. Bare det aller mest nødvendige. Nettene var lettest å få i henne melk på. Hun fikk tenner rett etter vannkoppene og feberen som var der.

Største tegn utvendig var selvfølgelig sikkel, febrilsk gnaging på alt og skikkelig rød i kinna. Måtte gi paracet to kvelder på rad for hun klarte ikke å sove på natta siden det var så vondt. Var grusomt :( ser du noe? Her så det nesten ut som ei lita kvise på tannkjøttet,og plutselig poppa tanna frem rett før jul. Nummer 2 kom i romjula. Ikke store dramatikken med den tror jeg.

Det verste varte ca en uke. Mulig litt lengre. Men 3-4 helt ekstreme dager der og
 
Den verste perioden var når vi så tannkjøttet var hovna opp til en liten rød prikk der tanna skulle komme, og en uke etter. Hun blødde bittelitt rett før første tann kom.

Hun nekta flaska i en 3 dager og vi fikk knapt i henne noe. Bare det aller mest nødvendige. Nettene var lettest å få i henne melk på. Hun fikk tenner rett etter vannkoppene og feberen som var der.

Største tegn utvendig var selvfølgelig sikkel, febrilsk gnaging på alt og skikkelig rød i kinna. Måtte gi paracet to kvelder på rad for hun klarte ikke å sove på natta siden det var så vondt. Var grusomt :( ser du noe? Her så det nesten ut som ei lita kvise på tannkjøttet,og plutselig poppa tanna frem rett før jul. Nummer 2 kom i romjula. Ikke store dramatikken med den tror jeg.

Det verste varte ca en uke. Mulig litt lengre. Men 3-4 helt ekstreme dager der og
Vanskelig å se, men lurer på om det kommer oppe først, er det normalt? Er i hvert fall noe hardt under tannkjøttet, men kan jo være den ikke kommer først uansett :) håper bare de kommer snart :(
 
Vanskelig å se, men lurer på om det kommer oppe først, er det normalt? Er i hvert fall noe hardt under tannkjøttet, men kan jo være den ikke kommer først uansett :) håper bare de kommer snart :(
Det normale er de to nede først, så de to oppe, så to ved siden av de nede osv. :)

Vi trodde leeenge at nå kommer de osv. Innen vi slutta å tro det var tennene, kom "dutten" og uka etter var tanna det :p
 
Føler med dere Asnnie, Emil klør no voldsomt her og:( Sikkelsmekkene byttes hver halvtime, tyggelekene går på rundgang i kjøleskapet, putter en isbitterning med fruktmos i kidsme feederen(det hjelper veldig på humøret) og "Ocean waves" på white noise så han får sovet :) Håper det kommer ei tann snart...
 
Her var det intens kløe i 2 mnd før tennene kom. Hun fikk to samtidig :eek:
Var mest skriking en liten uke før de sprakk igjennom tannkjøttet. Stakkars små, jeg holder på å få visdomstenner nå, og det er helt insane vondt, så skjønner godt de gråter!!
 
Her har vi hatt flere uker med intens kløe, sikling og gretten unge. Ser de er på vei men bryter ikke ut.. men nå har han de siste dagene rota mye med søvnen, maten, fått røde kinn og hvert litt varm så håper de kommer snart.
 
Slenger meg på her.
Jennie klør og klør, suttre gjør hun også, men ingen tenner :p har vært sånn siden før jul (om ikke mer) så nå syns jeg de tennene kan poppe ut snart :p
 
Ja det er SÅ slitsomt å se de ha vondt :( i natt hadde han 39,5 grader feber!! Ble en skikkelig urolig natt, og håper så inderlig at de kommer nå!!
 
Med tenner følger våkennetter..
Min klødde i 3 måneder, før han ble veldig urolig og vanskelig å roe ned.
Også nektet han å sove på natten og vi prøvde alt vi kunne komme på!
Kjørte noen bilturer og tok med vognen opp på soverommet så han kunne trilles i søvn i mens han satt i vognen.
Den første kom 9 desember og den andre natt til julaften, så vi sov ingenting natt til julaften. Det var utrolig tungt.
Tror ikke det er så lenge til han får to tenner oppe, men det har ikke begynt å bli plagsomt enda, heldigvis.
Det var ca 1-2 uker forvarsel før de kom igjennom, men dagene før var verst.
Jeg vil tro at lille William sine tenner er rett rundt hjørnet nå :)
 
Sliter her óg :( klør inderlig og roter forferdelig inni der med alt mulig. Trodde kanskje de kom nå for han fikk innmari med diaré i går og var subfebril... Men ingenting har skjedd hittil. Lurer faktisk på om han reagerte på vannet vi har.
 
Ja det er SÅ slitsomt å se de ha vondt :( i natt hadde han 39,5 grader feber!! Ble en skikkelig urolig natt, og håper så inderlig at de kommer nå!!
håper de kommer snart! Men husk; det er ikke tenner som gir feber, men feber som gir tenner.. at han har feber trenger ikke bety at det er tennene sm er rett rundt hjørnet, men de kan komme når som helst pga feberen ;)

her går vi bare å venter på tann tre og fire.. virker som de er rett rundt hjørnet,,, siste nettene sover hun veldig urolig og slevet renner som ei elv :p stakkars små <3 de første tennene merket vi ikke i det hele tatt.. plutselig en dag bare var de der.. disse derimot.. de merker vi :)
 
Ligger litt etter min da :p knager på alt han ser, men sikler ikke og ikke veldig plaget egentlig.. Merker jeg gruer meg nå :eek: noen som ammer, hvordan går det i forhold til det?
 
her kom tann nummer tre i går :D merketikke denne heller utenom at hun sover ganske lett og våkner av ingenting.. det gjorde hun ikke før hun begynte å klø.. Har allerede begynt å skjære tenner :/

Nå venter vi på tann 4 som kommer når som helst så hun kan få et par mnd med god nattesøvn igjen :)

Noen som vet hvor vi kan få tak i kart over alle tennene så vi kan skrive på dato for når de kommer?
 
Ligger litt etter min da :p knager på alt han ser, men sikler ikke og ikke veldig plaget egentlig.. Merker jeg gruer meg nå :eek: noen som ammer, hvordan går det i forhold til det?

Det går veldig bra med amming her :)
Så langt ingen biting eller andre problemer.
Jeg bruker ammeskjold, så kanskje det beskytter litt. Vanskelig å si :p
 
her kom tann nummer tre i går :D merketikke denne heller utenom at hun sover ganske lett og våkner av ingenting.. det gjorde hun ikke før hun begynte å klø.. Har allerede begynt å skjære tenner :/

Nå venter vi på tann 4 som kommer når som helst så hun kan få et par mnd med god nattesøvn igjen :)

Noen som vet hvor vi kan få tak i kart over alle tennene så vi kan skrive på dato for når de kommer?

Vet ikke hvor man får tak i enkle kart, men i babybøker så bruker det å være et sånn kart man kan skrive på :)
 
Ligger litt etter min da :p knager på alt han ser, men sikler ikke og ikke veldig plaget egentlig.. Merker jeg gruer meg nå :eek: noen som ammer, hvordan går det i forhold til det?

Det ble litt biting i puppen i begynnelsen, men nå biter han helst på lekene, og det er kun hvis han blir forstyrret i ammingen, at han avogtil glemmer å slippe taket når han snur hodet :) blir spennende å se hva som skjer når tennene oppe kommer også !
 
Back
Topp