Tenner og sånt!

Augustbaby15

Forelsket i forumet
Noen av deres små som har begynt å få tenner? Her kommer begge nede på likt nå, og hun plages endel ser det ut som. syns litt synd på henne stakkars. Noen som har noen gode tips? Bortsett fra biteringer. Hun blir bare lei og sint, og kaster de vekk. Har en gummifot til å ha i kjøleskapet, men den får hun ikke ordentlig tak i - den er litt klumpete? Har prøvd med dentinox, men jeg vet ikke helt jeg.. Hun smatter det jo bare vekk :p
Hun har ikke hatt noe særlig med feber heldigvis, tidvis litt varm bare.

Pusser dere tanna (eeh, tygger på tannbørsten) fra den bryter tannkjøttet?
 
Skrell ei kald gulrot å gi henne, det funker her :) Under oppsyn såklart.
 
Trur det er noe på gang her, han var ekstra urolig i går og klødde veldig. Ser ut som det popper opp noe nede snart. Har en bitesmokk som er ruglete, men den må jeg holde for han så den ikke detter ut. Har også noen oljer jeg smører på, enten kamomille eller lavendel blanda ut med en nøytral olje, og smører langs gommene utenpå kinnene.
 
Har klødd lenge her, nesten 2 måneder tror jeg, men nå har begge brutt tannkjøttet nede. Men det er kanskje det værste, så da blir det forhåpentligvis bedring, sånn til neste runde :)
 
Snuppa vår klør veldig i gommene å blir skikkelig sint og lei av å til pga det. Har en bitering som kan fryses, hjelper litt der og da. Også smører vi med dentinox før hun skal legge seg om kvelden og før den lange luren på formiddagen.
Ett tips er å fryse banan i skiver, å ha inni en sånn frukt pose. De der med håntak på å sånn nett eller hva man skal kalle det, som man kan putte grønnsaker/frukt inni :)
 
image.png En sånn en har vi, men de har mange forskjellige lignende :)
 
Snuppa vår klør veldig i gommene å blir skikkelig sint og lei av å til pga det. Har en bitering som kan fryses, hjelper litt der og da. Også smører vi med dentinox før hun skal legge seg om kvelden og før den lange luren på formiddagen.
Ett tips er å fryse banan i skiver, å ha inni en sånn frukt pose. De der med håntak på å sånn nett eller hva man skal kalle det, som man kan putte grønnsaker/frukt inni :)

Har prøvd å smøre med dentinox jeg og, men vet ikke helt hvor mye den funker. Føler hun bare smatter det bort med tunga. Vi har en sånn feeder vi og. Det var ikke så dumt du :)
 
Vi prøvde bitesmokk fra mam, men den bare brakk han seg av. Så fikk jeg tak i en fra babyshop, den presser ikke på tunga og han klarer å holde den selv:) Vis vedlegget 156763

Denne såg genial ut!
Min har de siste dagene kødd mye, ser ikke noe tegn til tenner enda men.
Har en del biteringer men må holde de for han ettersom han ikke klare å holde de i munnen, de bare sklir ut.

Tenkte meg også på apoteket i morgen for og se hva de har :)
 
Vi prøvde bitesmokk fra mam, men den bare brakk han seg av. Så fikk jeg tak i en fra babyshop, den presser ikke på tunga og han klarer å holde den selv:) Vis vedlegget 156763
Vi har begge typene fra mam, men den med ring er jo alt for stor til å passe i munnen, og den med sånn kryss er for bred, så det blir bare til at jeg må holde mens hun tygger litt på tuppen av de... Men disse så veldig greie ut:) er de litt mykere enn mam sine? Syns de er litt harde, hadde vært bedre med litt stiv silikon:)
 
Vi har begge typene fra mam, men den med ring er jo alt for stor til å passe i munnen, og den med sånn kryss er for bred, så det blir bare til at jeg må holde mens hun tygger litt på tuppen av de... Men disse så veldig greie ut:) er de litt mykere enn mam sine? Syns de er litt harde, hadde vært bedre med litt stiv silikon:)
Den er mye mykere:)
 
Her har begge tennene nede brutt gjennom. Hun har ikke vært mer plaget enn at det klør. Det som hjelper her er frossen frukt i en sånn baby freder med nett. Hun har fått frossen banan og frossen aprikosmos som jeg har laget selv:)
 
Har prøvd å smøre med dentinox jeg og, men vet ikke helt hvor mye den funker. Føler hun bare smatter det bort med tunga.
Den funker vet du :happy119
Har prøvd den på meg selv og den bedøver godt området den blir smurt på. Anbefaler også å smøre det på like før hun skal sove.
Vi nådde ikke å smøre før de 2 første tennene, før de plutselig var der. Han fikk tennene sine da han var 3 mnd :excited001
 
Back
Topp