Tenner og feber!!??????

Lillemumma*KL

Forumet er livet
Kasper er 1 år og 1 mnd. han har fått kun to tenner så j regner m d er hardt for tennene å komme gjennom...

Da ha fikk den første hadde han ganske høy feber i 3-4 dager, så gikk d 2-3 dager før tanna kom.

Likeens med den andre tanna.... Nå har han hatt feber siden fredag, og hatt 40 i natt og hele dag.

Han er ikke noe syk utenom, er kun feber og slapp....
Ville dere ringt lege? elelr er d mest sannsynelig tenner

Hvordan er d med deres barn??  hvordan reagerer de?

Eg ville kansje sett det litt an, men du kjenner han best og må gå etter din magefølelse.

Vanlig med feber til tennene, ja.. Men syntes det var litt høyt med 40.. jeg ville sjekket det.. [8|] mine fikk ingen reaksjoner da de fikk tenner.. [:)]

nå sei at mann får ikje feber a tenner, men tenner a feber [:D]

ORIGINAL: Lillemumma*Kasper

Kasper er 1 år og 1 mnd. han har fått kun to tenner så j regner m d er hardt for tennene å komme gjennom...

Da ha fikk den første hadde han ganske høy feber i 3-4 dager, så gikk d 2-3 dager før tanna kom.

Likeens med den andre tanna.... Nå har han hatt feber siden fredag, og hatt 40 i natt og hele dag.

Alle steder jeg har lest om barn og tenner, så hevder legene at tannfrembrudd og feber ikke henger sammen, men at det er tilfeldigheter. Men det er jo veldig ofte folk opplever det sammentreffet da. Vi har ikke opplevd feber ved tenner mener jeg.

Siden du er i tvil, så ville jeg tatt en tlf til legevakten. Bedre å snakke med dem enn å bekymre seg. Følg magefølelsen din! Det er du som kjenner barnet ditt best.

God bedring til din lille! [:)]

ORIGINAL: hansine_

ja ikke sant....

j blir litt urolig... kansje jeg skule ringe legevakta? hmf

ORIGINAL: Nallepooh

ORIGINAL: Lillemumma*Kasper

Alle steder jeg har lest om barn og tenner, så hevder legene at tannfrembrudd og feber ikke henger sammen, men at det er tilfeldigheter. Men det er jo veldig ofte folk opplever det sammentreffet da. Vi har ikke opplevd feber ved tenner mener jeg.

Siden du er i tvil, så ville jeg tatt en tlf til legevakten. Bedre å snakke med dem enn å bekymre seg. Følg magefølelsen din! Det er du som kjenner barnet ditt best.

God bedring til din lille! [:)]

hmmm.... hører så mye forskjellig...

men tenker tilbake å lurer da hvorfor han har hatt feber disse andre gangene... hvis d ikke er tenner hva kan d ha vært da?

ORIGINAL: Aurora&Mamman

her har det vært snørr og litt feber ved hver tann.... tilfeldig.. kanskje...

kan nok være tilfeldig... men om d er tilfeldig så lurer j lissom på da hva feberen skyldes..?
synes d er litt ekkelt når den blir hele 40,1 lissom..[:(]
svigermor kommer etterpå, så får vi se om vi ringer etter legevakta.. de får komme hit, for kan ikke reise ut med lillegull nå synes jeg.

Jeg har lest flere steder at man kan få lavere immunforsvar ved tannfrembrudd. Altså, kan det være det som er på gang....Kan ikke hjelpe deg så mye, Gabriel er fortsatt tannløs![8|]
Men, jeg ville nok ringt legevakta og spurt, da stiller de sikkert en del spørsmål, også vurderer de om de vil se han, hvert fall det de gjorde med meg en gang jeg ringte[:)]

ORIGINAL: hansine_

sign!

barn får aldrig feber pga tenner men tennene kommer lettere når det er en infeksjon i kroppen.[:)]
så i villa dratt til legen å målt crp (eller ka det heite).[:D]

ORIGINAL: mammatKaja

barn får aldrig feber pga tenner men tennene kommer lettere når det er en infeksjon i kroppen.[:)]
så i villa dratt til legen å målt crp (eller ka det heite).[:D]

Ja d kan nok være lurt!
Jeg komemr til å se ann til i morra... han fikk en paracet i stad, å nå er han heeelt i hundre her...hehe=)

Back
Topp