tenner ? :o(

cathy_ln

Andre møte med forumet
Nå har lille gutten min vært så veldig urolig og sutrete de siste dagene, våkner mange mange mange ganger om natten å bare gråter og er kjempe urolig:( På dagtid har han også vært veldig sutrete til tider,og det er liksom ingenting som hjelper. Noen av dere andre som opplever noe lignende?Han er 5 mnd og to uker nå ,så kan jo kanskje være mulig at det er noe på gang? han driver stadig å er helt desperat etter å ha noe i munnen sin,har prøvd litt sånn dentinox men synes egentlig ikke det virker som at hjelper så veldig.... hmmm...skulle ønske de klarte å fortelle meg hva som var galt!!:o(

Vet akkurat hvordan du har det! Begge mine er sutrete på dagen og våkner ofte på kvelden etter de har lagt seg å hylgriner:( Mine er snart 7 mnd så håper jo at det er tenner! Føler ikke dentinoxen hjelper jeg heller, så jeg tilbyr ofte smokk, kalde biteringer, å leker som er lette å bite på. Har ingen andre råd desverre..

hun har begynt å bli litt urolig på dagen men det ikke om det er tenner, eller at hun bare krever litt mere av meg, for virker ikke som hun har vondt, hun bare prøver å trykke alt inn i munnen, og biter veldig hardt

Det er ikke uvanlig at det kommer tenner når de er 5 mnd, prossesen er igang, og den kan vare leeeeenge. La han få tygge på en kald bitering / noe kaldt.. eller gi han en kavring som han kan kose seg med, under oppsyn selvsagt.

Her kom tann nr 3 opp i går, men han har vert super sutrette i natt, så jeg tror faktisk det kommer ei til :P
Slever som en gal, og skal ete på ALT ;)

Hvor lenge går de og er sånn kjempe sutrete og desperat etter å tygge på ting før noe evnt kan komme ? :-(

Godt mulig det er tenner.
Har ikke så mange råd til deg egentlig, har ikke funnet noe som virker godt på Leon gutten vår.
Han stakkaren har til nå fått SEKS!!! tenner, har jo like mange tenner som han er mnd nå :/

Dentinox har jeg gitt opp, han slutter og sutre akkuratt når jeg smører på, mistenker at det er smaken han funderer på. Med engang jeg fjerner fingern så begynner sutringa.
Bitering funker sånn ca 5 min i slengen, de 5 min er deeeeilige de båda for han og oss :p
Det som har vært det aller beste for han er vel tannpussen. Når vi pusser tenna hans er han helt rolig, nermest i drømmeland. Men kan jo ikke stå og pusse tenna hele dagen da :p
Tannkosten hans liker han og bite på, så den får han ofte med seg inn i stua :)

Ønsker dere lykke til med tenner :)

Back
Topp