Tenner, gir dere Dentinox?

Perlemoren

Flørter med forumet
Lillegutt får tenner og strever fælt om natten. Plages dere? Smører dere Dentinox på? Jeg har tenkt at dette er også noe vi må gjennom og får ta tiden til hjelp. Men faren min sa i dag "Hvorfor smører du ikke noe på gummene hans, hvorfor skal han plages når det faktisk er noe som hjelper? Vi gjorde det da dere var små." Og da ble jeg litt... Hjelp... Er jeg slem som ikke gjør det jeg kan for å lindre tannkløingen hans? Han våkner HVER TIME.

Sent from my iPad using BV Forum

Eg smører med Dentinox... Ellers hadde hverken eg eller han fått sove i det hele tatt..

Her plages han, men ikke så mye at han har trengt smertelindring.

Hvis han er mye plaget så ville jeg gitt paracet. Er ikke godt når de var så vondt at de ikke får sove. :(

Dentinox virker ikke mer enn 5min her.. Så vi har sluttet med den.. Bruker kalde biteringer, like god virkning som Dentinox her i huset..

Har ikke det problemet ennå fordi gummene virker normalt og ingen tenner i siktet ;) men husker det ikke hadde funket med storebroren så sluttet vi å bruke den

Jeg har ikke brukt det.. Har gitt henne en paracet 2 ganger før hun skulle sove. Hun har vært lite plaget når hun har fått tenner:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har brukt dentinox. Men virker ikke som det har noe effekt.

Vi har brukt, og det ser ut til å roe ned i noen timer. Ellers hadde vi selvfølgelig ikke brukt det.

Eldste synes det var sterkt og ble sint når jeg forsøkte å smøre det på. Jeg synes ikke det hjalp stort heller. Derfor kommer jeg ikke til å bruke det nå.

Har smurt men synes ikke det har hjulpet noe på hverken storebroren eller vesla nå. Har smurt på visdomstann og kan ikke si jeg har merket at det hjelper selv. Så da lar jeg heller være mtp hva det inneholder

Sent from my iPhone using BV Forum

Det kan jo være verdt å prøve. Så gir du paracet hvis det ikke funker.

Det fungerte ikke på storebror så har ikke brukt det. En paracet før leggetid har derimot fungert veldig bra!

Dentinox funker bare en lita stund her så ser ikke vitsen med den ;p

jeg hadde valgt paracet foran dentinox. Nå har ikke E vært noe særlig plaget av tennene annet enn at det klør, og det klarer vi å lindre med kald bitering og annet å gnage på. Men hadde hun hatt vondt, grått og ikke fått sove, så hadde jeg definitivt gitt smertestillende.

Vi prøvde så og si alle de kremene og sånn pulver greier, det hjalp ikke. Lillesøster gulper bare av det, så her vil vi gi paracet om det er veldig ille. Ellers masserer vi bare, og gir en kald bitering. (Hjelper heller ikke, men hun er ikke så plaget at hun trenger noe for det)

Han har fått dersom det er ille før han legger seg, evt om natta. Det virker lenge nok til at han klarer å sovne :-) nå er tann nr 3 kommet gjennom i dag og det ser ut som den 4. kommer innen kort tid også, så håper det blir ei stund til de neste :p

Vi bruker det ikke, har ikke brukt det på de to eldste heller. Legger en bitering (eller 2-3-4) i kjøleskapet og lar han tygge på den ;)

Vi har prøvd å smøre det på noen få kvelder. Jeg er veldig usikker på virkningen. Virker som hun har sovet litt bedre på natten og sovner litt lettere de gangene vi har smurt på, men det kan jo også være tilfeldig!

Nei. Han har fått 7 tenner og jeg har ikke merka noe som helst, så har ikke vært grunnlag for det. Med storebror hadde vi grei effekt med dentinox.

Back
Topp