Tenna mine er løse :o

• Trådstarter Trådstarter Snorkfrøken
  • Opprettet Opprettet
S

Snorkfrøken

Guest
Jeg har vært hos tannlegen i dag!
Og han strammet da reguleringen min som jeg har bak tenna, den har sittet på siden jeg var 12 år og nå er jeg 30 :o
Jeg har en bindevevsykdom og når tenna får en slik belastning så løsner de litt før de fester seg.
Det er så ekkelt, og jeg tar meg i å hele tiden dytte til de.
Jeg hadde håpet at han ville fjerne den strengen nå, men han har bestemt at den skal være på for evig og alltid.
Dere som har hatt regulering har dere en streng bak? Skal den fjernes etterhvert?

oy, så lenge?? blir det ikke hull under/rundt strengen?

har du fått en annen vurdering fra en annen tannlege?

at tennene er løse er slik jeg har ekkle drømmer om =( at de blir løse, og jeg mister noen, eller at de går i opplæsning =(

håper de fester seg fort!

Har hatt streng siden 13 års alderen og er nå 30 fikk beskjed om at dn skulle fjernes etter visdomstennene hadde kommet ut men tannlegen vil ikke fjerne den. Hmmm men har aldri stramma dn da så men den plager ikke mg så samma om jg har dn eller ikke :-) :-)

Ja, jeg har også en slik metalltråd på baksiden av tennene. Jeg kan ha den så lenge jeg vil, sier tannlegen. Om man fjerner den, er det større sjanse for at tennene blir skjeve. Den plager meg ikke, så jeg lar den være :)

Jeg har hatt streng siden reggissen ble tatt av når jeg var 15! Nå blir jeg 29 i år! Men jeg er av litt motsatt oppfatning enn deg. Jeg vil ikke ta bort min! Da er jo sjangsen for at tenna "sklir" tilbake ganske stor! Selv om den har sitti der aldri så lenge! :)

Jeg har hatt streng siden reggissen ble tatt av når jeg var 15! Nå blir jeg 29 i år! Men jeg er av litt motsatt oppfatning enn deg. Jeg vil ikke ta bort min! Da er jo sjangsen for at tenna "sklir" tilbake ganske stor! Selv om den har sitti der aldri så lenge! :)

Jeg reagerer litt på metallet, så hadde vært deilig å ha glatte rette tenner bak, men ja jeg vet at de kan skli da tilbake til utgangspunktet :)

oy, så lenge?? blir det ikke hull under/rundt strengen?

har du fått en annen vurdering fra en annen tannlege?

Skal ikke bli mer hull der en andre steder. Alle tannleger er enig med denne, og han her er veldig åright så jeg blir hos han med streng da riktig nok :p

Jeg har og metalltråd bak fortennene oppi,men tenker aldri på det:P
aldri hørt noe om de skal fjerne den, spurte engang. De sa jeg kunne bare ha den.

Har min enda, men har "bare" hatt den i 8. år, da :)

Jeg hadde min sånn streng i maaaange år. Men nå er den fjernet. Vet ikke hvorfor egentlig :)
Men ja, ekkel følelse når tenne er løse!

Har min enda, ca 13 år siden jeg fikk den på :p den løsnet på den ene siden tidligere i vinter, og tenkte at da ble tannlegen sikkert å fjerne den, men neida, han bare "limte" dem på igjen :p

Hadde streng som skulle sitte i et år etter at reguleringen var tatt av, men den skulle ikke strammes kun være der så tenna festa seg der de skulle. Jeg er en pingle så jeg turte ikke fjerne den før det var gått fire år :) Har tenner som kan kjennes løse ut etter at jeg hadde regulering, og den blei tatt av for 15 år siden eller noe. Jeg tørr ennå ikke spise eple helt og føler tenna er svake etter bruk av regulering.

Har hatt streng i 11 år på baksiden. Den løsnet fra den ene fortanna her i fjor og når jeg kom til tannlegen for å feste den igjen så lurte jeg jo på når jeg fikk den av. "Er du gift?" spør han. Svarer at det er jeg ikke, men så godt som... "Ja når du er gift kan du komme å ta den av"
Alle tennene kommer jo til å gå tilbake til gammel posisjon sa han så den måtte være på så lenge den kunne. Vil ikke ha slike tenner jeg hadde før!

Jeg har hatt streng siden tenårene og er nå 28. Den har løsna to ganger på den ene siden, første gangen limte de den på igjen og andre gangen kappet de den så den ble litt kortere. Jeg kan ta den av når jeg vil, men de anbefaller at man beholder den så lenge som mulig så tennene holder posisjonen.

Forøvrig har jeg ett spørsmål om CT og den metallstrengen. Jeg var hos lege her om dagen som har satt meg opp til CT scan. Og han spurte om jeg har metall i kroppen. Jeg kom på denne metalstrengen.

Er det farlig at den er der?? Jeg har tatt både røntgen, CT og MR før uten å huske å fortelle om den...

Hva er det værste som kan skje egentlig? :-/

Jeg har hatt streng siden tenårene og er nå 28. Den har løsna to ganger på den ene siden, første gangen limte de den på igjen og andre gangen kappet de den så den ble litt kortere. Jeg kan ta den av når jeg vil, men de anbefaller at man beholder den så lenge som mulig så tennene holder posisjonen.

Forøvrig har jeg ett spørsmål om CT og den metallstrengen. Jeg var hos lege her om dagen som har satt meg opp til CT scan. Og han spurte om jeg har metall i kroppen. Jeg kom på denne metalstrengen.

Er det farlig at den er der?? Jeg har tatt både røntgen, CT og MR før uten å huske å fortelle om den...

Hva er det værste som kan skje egentlig? :-/

Godt spørsmål, det har jeg aldri tenkt på før,
Jeg hadde på meg øredobber engang og tok mr, da kjente det ut som øredobbene var på vei ut av ørene.

Hadde regulering og streng fra fjerdeklasse til jeg var 27. Måtte ta av strengen på grunn av hull, og på et år har tennene flyttet seg masse!! Jeg anbefaller alle å la strengen bli så lenge tannlegen sier der er greit :)

Back
Topp