Tenker

Kommer til å ligge med beina i været hele jula! Her skal vi ha stor mage til over nyttår!

Nå går det fort ja, teller ikke uker til termin lenger, men dager! 40 dager igjen bare :-O Blir spennende, håper han bare ikke kommer 23-25 desember, vi skal ha julefeiring her julaften og 1.juledags-selskap med venner og slekt. Har gitt beskjed om at jeg ikke har tenkt å rikke meg fra godstolen siste halvdel av desember, så vil de feire med oss må de komme hit ;)

Her er det helt motsatt av sist, da var det gøy å spennende med alle kjerringråd for å sette i gang fødsel! Nå er det sexnekt og prøver å holde meg i ro :-P

Haha vi får ta jula rolig og satse på at vi klarer å knipe til 1.januar :D jeg selv har ikke tidlig på januar, men man vet jo aldri. Kjenner på spenningen likevel..... :-/

Jeg tror jeg er en av få som ikke stresser dette?

Jeg har termin 10. Min egen er 7. Og hun kan godt finne på å komme i romjula.

Så lenge det ikke er akkurat i jula gjør det meg ikke noe.

Sånn 23-26 er kjip dato å ha bursdag, slekta har ikke tid til selskap (vi har store selskaper for ungene, noen av mine tanter og onkler og søskenbarn og ungenes tremenninger, deres oldemor og sånn. Så akkurat de dagene vil jeg ikke ha, men det er ikke så sannsynlig heller.

Om hun kommer 27.12 eller 3.1, gjør meg ikke så mye.

Ja, størst eller minst i klassen, men jeg tror det går bra.

Jeg har ei født i februar fra før. Hun er 4,5 og skal ikke begynne på skolen før om halvannen år.

Hun hadde fint taklet å begynne nå til høsten, hun har strukket seg etter sin eldre bror, sett på når han gjør lekser, blitt selvstendig fordi hun vil klare det han gjør selv. Hun hadde taklet skolestart nå, hun er klar.

Lille i magen, om hun kommer før rakettene, så skal vi nok ha henne også klar når tiden kommer. Men venter hun til januar er hun et år eldre, og det er også ok.

De kommer når de kommer.

Jeg driver nok ikke med kjerringråd i desember for å få henne ut, men sexnekt blir det heller ikke. Dog har vi svigermor på besøk i jula og da sover hun vegg i vegg med oss og her er lytt, så vi har somregel ikke sex når vi har gjester.

Jeg tror jeg er en av få som ikke stresser dette?

Jeg har termin 10. Min egen er 7. Og hun kan godt finne på å komme i romjula.

Så lenge det ikke er akkurat i jula gjør det meg ikke noe.

Sånn 23-26 er kjip dato å ha bursdag, slekta har ikke tid til selskap (vi har store selskaper for ungene, noen av mine tanter og onkler og søskenbarn og ungenes tremenninger, deres oldemor og sånn. Så akkurat de dagene vil jeg ikke ha, men det er ikke så sannsynlig heller.

Om hun kommer 27.12 eller 3.1, gjør meg ikke så mye.

Ja, størst eller minst i klassen, men jeg tror det går bra.

Jeg har ei født i februar fra før. Hun er 4,5 og skal ikke begynne på skolen før om halvannen år.

Hun hadde fint taklet å begynne nå til høsten, hun har strukket seg etter sin eldre bror, sett på når han gjør lekser, blitt selvstendig fordi hun vil klare det han gjør selv. Hun hadde taklet skolestart nå, hun er klar.

Lille i magen, om hun kommer før rakettene, så skal vi nok ha henne også klar når tiden kommer. Men venter hun til januar er hun et år eldre, og det er også ok.

De kommer når de kommer.

Jeg driver nok ikke med kjerringråd i desember for å få henne ut, men sexnekt blir det heller ikke. Dog har vi svigermor på besøk i jula og da sover hun vegg i vegg med oss og her er lytt, så vi har somregel ikke sex når vi har gjester.

Stresser heller ikke:) hjertlig velkommen når det måtte være men at fødsel starter før ks har jeg ingen tru på:) godt å være godt avslappet og lent tilbake nå med nr 3 :D har ikke alt i orden å tenker at det siste får fikses etter jul :)

Her slipper jeg å stresse med det. Han her kommer garantert i januar. Har termin den 31.01. Har satt meg opp til time til modningsakupunktur den 21.12 til og med. Men sier inni meg at jeg vil gjerne at han kommer tidligst mulig i 2016 for dette begynner å bli tungt nå. Jeg har selv bursdag sent på året og unner ikke ungen min det når jeg hater det selv. Jeg var riktig nok klar for skole i en alder av 3.5 for da kunne jeg lese, skrive, regne osv men ble nektet skolestart. Men det er ikke noe problem å få ett barn som er født sent på året klar til skolen selv om de er 1 år yngre kind of. :)

Både mannen og jeg er født seint på året (jeg i november og han i desember), aldri vært noe problem i forhold til skole o.l. og har aldri har noe problem med sein bursdag heller:-) Jentungen vår skulle egentlig ha kommet i desember (født 5. januar), og på det tidspunktet ønsket jeg meg en desemberunge (var jo det jeg hadde sett for meg i 9 mnd), og syntes alle som sa at det nok var til det beste var komplett idioter:-P Vent meg til det nå og håper at lille holder seg inne til over nyttår, men det er mer fordi jeg ønsket søsken med 2 skoleårs mellomrom;-)

Han kan komme når han vil, men ser helst ikke at han kommer prematurt! Håper han kommer så tidlig som mulig jeg (dog etter uke 37). :) syns termin er både nært og fjernt.

Om det er uheldig/heldig om babyen får bursdag i des eller januar blir vel hva man gjør det til tenker jeg. Men jeg ser en klar forskjell på å ha tre skoleår og fire skoleår mellom barna. Så det tenker jeg litt på. Og minsten her som startet hakket fortidlig på storbarn pga sendt født på året.. Det er i den alderen det er størst forskjell på ungene. Når de når skolealder så er en del av den biten tatt igjen uansett. Noen vil være skoleklare tidlig og andre sent - uavhengig om når de er født på året. Hadde man bare kunne vært med på å bestemme.. Menmen. Som lærer så ser man at de aller fleste kommer godt i gang uansett i løpet av høsthalvåret i første klasse :)

Tenker ikke så mye på det, ser klart fordelen med å få i januar kontra desember i forhold til skolen (begge gutta er født sent i oktober og har sett tydelig forskjell der da de har kompiser begge to som er født i januar). Ikke forskjell fagmessig, mer på modenhet osv. Det retter seg etterhvert det også så er ikke så bekymret. For min egen del vil jeg gjerne at ho kommer nærmere termin, vil gjerne ha litt tid å slappe av på og samle krefter før fødsel og barselperiode, vil ha minst en uke for meg selv etter at skolen starter etter jul... etter det er det fritt frem :p

Jeg har så sterk følelse på at snuppa kommer i desember , st jeg er forberedt på det rett å slett . Holder hun til termindato, ja da blir jeg faktisk glad for jeg syns det hadde vært greitt å fått henne i januar , selv om det ikke blir noe problem med desember heller :))

Jeg er så spent på når hun kommer:) vi følger nok ingen kjerringråd vi heller, å sexnekt er ikke ett tema siden sexlivet allerede er dødt :p

Jeg tenker at enten noen dager før julaften eller noen dager uti januar må være kjekkest å ha bursdag. Ihvertfall hvis han er lik meg som syns det er kjekt med litt oppmerksomhet på bursdagen sin. Vi hadde alltid noe spesielt på skolen når noen hadde bursdag. Men de som hadde bursdag i sommerferien eller juleferien ble liksom ikke feiret på samme måten. De syns jeg synd på. F.eks min bror er født 26 desember, det syns han var kjempe kjipt når han var liten, men mer praktisk når han ble stor fordi han fikk dyrere gaver med sammenslått jul og bursdagsgave. Men jeg fikk liksom i pose og sekk siden jeg har bursdag i midten av januar, men kunne fortsatt få sammenslått jul og bursdagsgave hvis det var noe litt dyrt jeg ønsket meg. Så jeg tenker mest på det egentlig.

Jeg er født i sommerferien, og var aldri på skolen på bursdagen min. Klasseselskap hadde jeg når skolen begynte igjen.

Nå har vi en som har bursdag omtrent når skolen starter, stort sett et par dager etter at ferien er over, og ei i februar. Det gjør ikke noe om yngste kommer utenom selve juleferien, men så lenge hun unngår 23-26 så tenker jeg vi skal få greit feiring av henne på dagen likevel. Og trolig kommer hun jo i janaurn

I går kom spiren til sjefen kl 0600 Moren hadde termin en mnd og seks dager før meg, så jeg står som nr to ut nå på terminlisten...... Men har det ikke travelt vi skal ha det skikkelig koselig i jula og inn i det nye året før poden kommer ;)

Back
Topp