Tenker på jula

Jippi

kommende tobarnsmor :)
I spiser egentlig rakfisk 1 dag jul, men det kan vi jo ikke spise så istedenfor å tenke at jeg ikke kan spise det, tenker jeg nå at jeg gleder meg veldig til lutefisken kommer i butikken :)

På julaften spiser vi ribbe med alt tilbehør bortsett fra saus..
jeg kunne godt ha hatt noe annet, men da kan jeg ikke feire jul med pappa og i tilegg må jeg bytte ut mannen..
thi hi.. noe som ikke kommer til å skje...

hva spiser dere i jula?

Ps. kanskje kvalmen min begynner å gå over. Tror dette er første gangen jeg tenker på mat siden 16mai!!

Gullet vårt født 10.04.12
Skal bli storesøster 03.02.14
skravler med *oida* :)

Jeg spiser pinnekjøtt julaften, med verdens beste kålrabistappe som mamma lager! Men i år skal jeg feire jul hos svigers, og de spiser kalkun..... Syns ikke det er noe å rope hurra for akkurat :p

16.02.14 <3

Haha, enig i at pinnekjøtt er mye bedre enn kalkun.. )

Gullet vårt født 10.04.12
Skal bli storesøster 03.02.14
skravler med *oida* :)

Vi spiser pinnekjøtt på julaften... I år har jeg å mannen vurdert å lage lutefisk i tillegg, da jeg er mer fiske menneske :)
Annethvert år er vi hos mamma 2.juledag, å da er det lutefisk og det andre året hos svigermor på kalkun.

Pleid å spise pinnekjøtt de fleste årene. Hadde ribbe da jeg var lita.

Her blir det lagd masse forskjellig! Men min favoritt er pinnekjøtt med rotmos ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Samboer varierer med julemiddag, men spiser som regel kveite..
Jeg må ha pinnekjøtt på juleaften for ellers er det ikke jul for meg. Så vi skal lage hver vår middag om vi ikke drar til foreldrene våre å feirer hver for oss en siste gang...ååå fikk lyst på kålrabbistappe..nammm :p

Venter første skatt, 16.02♡♡

• Liker
Reactions: BMC
Pinnekjøtt!! Nam nam:) gruer meg til familien inviteter på det tradisjonelle spekemåltid ved jul:( elsker spekemat!

Termin 9. februar med første frøet:)

Vi spiser kalkun, surkål, rødkål, rosenkål, poteter og hjemmelaga brunsaus på julaften. Vokst opp med det da vi ungene var dårlig på å spise forskjellig kjøtt da vi var små. Så ble det tradisjon. Kjempegodt :) Må ha hjemmelaga øl til :)

app! Venter nr 3 :) 15.02

Vi spiser ribbe med tilbehør hvis vi er hjemme, eller juleskinke om vi er hos svigers. Begge deler er nammmmm :D
*glede seg*

Vi har alltid pinnekjøt på julafta :-) Det hender at svigers har lutefisk i tillegg :-)

Og forresten så blir bare ein bakterie drept av å fryse spekematen, den andre blir bare drept med varmebehandling ;-)

Ska feire jul hos svigers for første gang og kjenne æ grue mæ litt me tanke på maten. Blir rart å ikkje ete lutfesk lillejulaften! :-( ribbe og pinnekjøtt på julaften har æ aldri vært kjempe gla i så vest dem har kalkun så gjør det ingenting! :-D

termin 18.2.14 <3

Vi har ribbe på julaften, får nesten julestemning sv å tenke på det. Men det er hos foreldrene mine.

I år skal jeg for første gang feire jul borte, hos svigers. Tror de serverer pinnekjøtt, men er litt spent på om julestemningen kommer skikkelig. Hehe :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Svinestek her - ribbe hos svigers :) spiste faktisk svinestek for en ukes tid siden- sjesket så på den brune sausen :D (så kasta jeg opp alt)

*** Venter nr 1, termin 8.februar! ***

Vi har alltid pinnekjøt på julafta :-) Det hender at svigers har lutefisk i tillegg :-)

Og forresten så blir bare ein bakterie drept av å fryse spekematen, den andre blir bare drept med varmebehandling ;-)
Var det jeg også trodde:p

Termin 9. februar med første frøet:)

Back
Topp