Tenker du mye på fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
Gleder du deg? Gruer du deg?
Føler du at du vet mye om fødsel, eller er du usikker på hva som skjer inne på en fødestue?

Tenker ikke så mye på det enda. Men tankene melder seg vel når det begynner å nærme seg litt mer. Har bare tenkt at jeg håper jeg er mer uthvilt før fødsel denne gangen. Var superforkjøla rett før sist og sov nesten ikke av den grunn og så startet maseriene 3 døgn før hun ble født. Så da hadde jeg ikke sovet noen ting. Håper jeg slepper det denne gangen!

Tenker på det ja! Måtte sy en del på operasjonsstua sist så håper jeg slipper det denne ganga....

Gleder du deg? Gruer du deg?
Føler du at du vet mye om fødsel, eller er du usikker på hva som skjer inne på en fødestue?
Tenker litt på det ja! Gruer meg til smertene, men gleder meg til opplevelsen :) har hatt to raske fødsler, så er litt bekymret for å ikke rekke frem til sykehuset :bag:

Jeg tenker ikke så mye på det ennå. Det er fremdeles så langt frem i tid. Hadde en god opplevelse sist, så bekymrer meg ikke (ennå).

I ny og ne ja. Er førstegangsfødende, så vet ikke helt hva jeg har i vente heller :nailbiting: Kan ikke si at jeg vet MYE om fødsel. Men jeg prøver å lese så mye jeg kan, så jeg er godt forberedt :)

tänker litt innimellom ja. Har to veldig gode opplevelser bak meg så gleder mig mer än gruer mig än så länge. Går väl litt over till mer gruing når man förstår vad man utsatt sig för en gång till :banghead::p Meb har en del tanker om det ja.. tänker litt på dett att dem sier att nr tre er en luring så spent på vad som komma skal :D

Prøver å ikke tenke på det, men det kommer jo snikende innimellom. Akkurat da angrer jeg som en hund på at jeg gjør dette igjen. For man glemmer jo hvor vondt det er. Jeg husker jeg sa til samboer på fødestua sist rett etter han var ute «aldri la meg gjøre dette her igjen». Heldigvis vet jeg hva som funker for meg på fødestua og hva som ikke gjør det. Aldri i livet om jeg skal opp i et badekar denne gangen. Nå er jeg enda mer redd for sprøyter og stikk enn fødselen så det blir uten bedøvelse denne gangen også.

Gleder meg til premien, men ser ikke frem til siste betaling, for å si det sånn:happy090

Dette er første barnet, og jeg kjenner at jeg er veldig spent på en positivt måte - heldigvis :) Gleder meg til å få oppleve en fødsel.

Ja, jeg er en sånn krisetenker. Så jeg er mest redd for å dø i fødsel. At morkaka løsner. Som hos min mor med nr 2.det var et under at vi overlevde en svært komplisert fødsel...
Men det var for 34 år siden...
Vet jo at vi får veldig mye bedre oppfølging i forkant enn det hun hadde.
Meeen jeg bekymra meg mye mere med nr 1.
Og jo nærmere fødsel, jo mindre bekymret..
Når d endelig var i gang, var jeg ikke redd i det hele tatt. Vet jeg tenkte at om sykehuset eksploderer nå, bryr ikke jeg meg om det. He he.
Så ja tenker på det, men vet det antageligvis går veldig bra, slik som sist.
Jordmor vet jeg har disse tankene, og er flink til å si ifra når jeg tenker dette tullet.

Tenker ikke noe særlig på det. Ungen må jo ut på et vis. Hadde en fin opplevelse sist. :)

Ja, jeg er en sånn krisetenker. Så jeg er mest redd for å dø i fødsel. At morkaka løsner. Som hos min mor med nr 2.det var et under at vi overlevde en svært komplisert fødsel...
Men det var for 34 år siden...
Vet jo at vi får veldig mye bedre oppfølging i forkant enn det hun hadde.
Meeen jeg bekymra meg mye mere med nr 1.
Og jo nærmere fødsel, jo mindre bekymret..
Når d endelig var i gang, var jeg ikke redd i det hele tatt. Vet jeg tenkte at om sykehuset eksploderer nå, bryr ikke jeg meg om det. He he.
Så ja tenker på det, men vet det antageligvis går veldig bra, slik som sist.
Jordmor vet jeg har disse tankene, og er flink til å si ifra når jeg tenker dette tullet.
Utrolig bra at du snakker med Jordmor om dette. Er kjedelig å gå rundt og holde på sånt for seg selv. Skal forøvrig være enig med deg i at når man først kommer til fødselen, så er man så opptatt at man ikke har tid til å tenke så mye på det :)

Prøver å ikke tenke på det, men det kommer jo snikende innimellom. Akkurat da angrer jeg som en hund på at jeg gjør dette igjen. For man glemmer jo hvor vondt det er. Jeg husker jeg sa til samboer på fødestua sist rett etter han var ute «aldri la meg gjøre dette her igjen». Heldigvis vet jeg hva som funker for meg på fødestua og hva som ikke gjør det. Aldri i livet om jeg skal opp i et badekar denne gangen. Nå er jeg enda mer redd for sprøyter og stikk enn fødselen så det blir uten bedøvelse denne gangen også.

Gleder meg til premien, men ser ikke frem til siste betaling, for å si det sånn:happy090
Hehe, Tror nok de aller fleste sier at man ikke vil en gang til xD
Godt du har funnet ut hva som fungerer for deg! Er virkelig ikke alt som passer for alle!
Nåleskrekken min gikk på magisk vis over etterhvert :P

Tenker ikke så mye enda på fødselen, men har vært gjennom det en gang før så føler jeg har grei peiling :)

Jeg tenker mest på om de velger keisersnitt eller fødsel.
Har epilepsi og mor og søster har hatt 48-72 timers fødsler så spent på hva de blir enige om på nevrolog og barsel , skal i møte med alle.Er også utsatt for fødseldepresjon så psykologer vil at jeg skal føde normalt ... så litt pest eller kolera om dagen.

noen som har hatt en av disse utfordringene?

Noen tanker streifer jo. Har hatt fine opplevelser før. Tenker litt på at jeg skal rekke inn til føden (Er litt treg meg å dra)..

Skal skrive fødebrev (som de forrige gangene) De er kjempe flinke til å etterkomme ønskene.

Har noen ønsker, bl.a ikke smertelindring i form av sprøyter/stikk. Nurket tørkes litt før jeg får h*n på brystet. At pappan ikke blir glemt om ting plutselig skal haste og noe blir kritisk. Må gå noen runder med meg selv om jeg vi se morkaka (Er siste sjans denne gangen,hehe)
Ellers skal jeg be om å bli pressa til å stå en del,og at humoren skal sitte løst.

Last edited:
Tenker en del på den ja - og jeg gleder meg! :)
Selv om jeg har født 2 ganger før og vet hva jeg skal gå igjennom, så er jeg ikke nervøs, iallefall ikke enda :p
Er så spennende å gå i fødsel!

Håper jeg slipper å bli satt igang som med andremann..
Den naturlige fødselen var mye bedre!

Back
Topp