Tenker dere på hva familien syns om navnvalget deres?

Blomstermor67

Flørter med forumet
Vi hadde bestemt oss for navn ganske så tidlig, men familien vår synes navnet var rart og ville nekte å bruke begge navn. Da kjenner jeg at jeg blir spak med en gang, og tenker at jeg må velge noe annet som familien vil si også. For et dobbeltnavn som ingen vil si utenom oss foreldrene er jo utrolig kjipt. Problemet er bare at vi ikke har noen andre forslag som vi begge liker.

Navnet vi var enige om er forressten
Emmy Lykke. Jeg har foreslått Emmy Sophia, men det vil ikke kjæresten. Er det noen som har noen gode forslag til navn, eller hva vi bør velge? Kan jo liksom ikke kalle henne Emmy Lykke Sophia heller, bare for å få med alle navn slik at vi blir fornøyde alle mann :P Gutten vi har fra før heter Oliver Sebastian, så syns jo at navnet må passe litt til det navnet også :)

Sniker fra oktober(igjen...)

Jeg hadde ALDRI latt meg styre av hva andre i familien måtte mene om vårt navnevalg,..hvis de ikke liker det,så synd for de..men og sårende for dere såklart, men jeg hadde ikke funnet noe annet om det var et navn vi hadde bestemt oss for.! Never ever...

Åh, det opplevde vi da vi skulle velge navn til gutten! Og selvfølgelig måtte vi finne et annet navn og jeg var misfornøyd lenge etter.
Denne gangen har jeg sagt at ingen skal få vite navnet før presten spør, for det tullet orker jeg ikke en gang til.
Har dessverre ikke noen forslag å komme med! :/ Lykke til med navnevalget, håper dere finner et navn dere begge liker og blir fornøyd med! :)

Alldri hadde jeg forandret navnet som vi hadde funnet til lille pga andre... Kjør på med det DERE ønsker :) Det ordner seg nok til slutt, de kan jo ikke begynne å kalle jenta noe hun ikke heter :p Emmy Lykke er et nydelig navn til ei prinsesse <3

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg synes Emmy Lykke var kjempe fint! Liker navnet lykke:)

Hadde ikke latt meg styre av familien. Det må bli foreldrenes valg!! En blir jo vant til det også. Så hadde vi blitt enige om et navn som vi likte godt, så hadde det blitt det! Basta! :D

Venter nr 3 4. August:)

Har selv ei svigermor som Disser navnet vi har valgt til lillemann, og jeg er ganske så nærme å gi dama en real runde forbannelse. Men jo mere hu disser d jo mere bestemt er vi på navnet :p, men hadde uansett ALDRI forandret navnet pga hu....

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi har valgt å holde det hemmelig frem til babyen er der. Da kan de ikke si så mye ;)

Har jo på mange måter utrolig lyst til å ha navnet Emmy Lykke, men jeg er nok for opptatt av familiens og andres mening til å klare å velge det tror jeg. Med mindre vi ikke blir enig om noe annet. Kjenner jeg får skikkelig vondt i magen når jeg tenker på at vi eventuelt hadde gått for det, og familien hadde blitt skikkelig "sure", det blir jo så dårlig stemning. Kjipt bare for ett navn :) :( Og da får jeg jo så dårlig følelse rundt det navnet også :/ Æsj, det skal ikke være lett når enn ikke tørr å våge noe annet enn hva alle andre har! :/

Sniker fra oktober(igjen...)

Jeg hadde ALDRI latt meg styre av hva andre i familien måtte mene om vårt navnevalg,..hvis de ikke liker det,så synd for de..men og sårende for dere såklart, men jeg hadde ikke funnet noe annet om det var et navn vi hadde bestemt oss for.! Never ever...

Signere her!!
Mormora mi ønsket ikke mitt navn på meg, men mamma ga seg ikke å mormor godtok det raskt etter jeg ble født :)
Selv holder vi navnet hemmelig til etter fødselen :)

* Lillesøster ventes 19 august *
* Sladrer med Lillemirakel *

Jeg tenker selvfølgelig på det, men her sliter vi slik med å bli enig oss i mellom at visst jeg skal bry meg om hva familie skal si så blir her ikke noen navn.. ( har ikke bestemt oss helt enda.. )

Er nettopp derfor vi holder navnet hemmelig frem til ringerunden etter fødselen. De har ikke noe de skulle sagt om navnet annet enn at det er fint.

Har jo på mange måter utrolig lyst til å ha navnet Emmy Lykke, men jeg er nok for opptatt av familiens og andres mening til å klare å velge det tror jeg. Med mindre vi ikke blir enig om noe annet. Kjenner jeg får skikkelig vondt i magen når jeg tenker på at vi eventuelt hadde gått for det, og familien hadde blitt skikkelig "sure", det blir jo så dårlig stemning. Kjipt bare for ett navn :) :( Og da får jeg jo så dårlig følelse rundt det navnet også :/ Æsj, det skal ikke være lett når enn ikke tørr å våge noe annet enn hva alle andre har! :/

De hadde nok ikke blitt sure pga Emmy Lykke, men brukt litt tid på å bli vant med det. Familien slet litt her med uttalen til snuppa vår, men gikk fort over :-)

Tror jeg ikke ville snakket mere om det før fødselen og så ville jeg blitt enig med mannen når jeg så babyen:) da er det bare å gi beskjed om at baby, og så navnet, er født, og da tviler jeg på at noen tørr si noe!!:) da er det jo bestemt!!

Venter nr 3 4. August:)

Her liker ikke mor mi noe særlig guttenavnet me har valgt til babyen, men det driter me ein LANG marsj i fordi det er et navn me begge to liker. Me kan bruka det på norsk, dansk og tysk og samme uttale, så det blir det navnet. Så får hu bare bli vandt med navnet enten hu like det eller ei..
Derfor har hu desperat foreslått navn til ei evnt jenta, men alle navn hu har kommet med er ikke noen navn eg liker..
Så ikke bry deg om kan di andre syns, om dokken like det så gå for det :)

Hadde heller ikke latt meg styre av hva mine foreldre, søsken, besteforeldre, hvem det nå skulle være mente om navnet. Det er deres jente og dere som bestemmer :-)

Tusen takk for mange gode poeng angående navnvalget :) men jeg ser at jeg ikke klarer å stå i det, så vi får heller håpe at vi kanskje kan få ei jente til en gang som kan hete Lykke som førstenavn :P Vi ble enige om navn i går og det blir Emmy Mathea, et navn vi liker hver :) Så nå er vi hvertfall fornøyde begge to :)

Så synd at det ble sånn! Synes Emma Lykke er et kjempe flott navn!
Selv får prinsessa i magen min navnet Lycke Sofie, og hvis noen andre hadde sagt at de nekta å kalle henne det så hadde jeg sagt "javel, da nekter du det, da nekter jeg at du møter henne" da hadde de nok fort vent seg til navnet allikevel tenker jeg :p

Jeg tenker uansett også at når en baby får et navn og navnet er bestemt så passer ikke babyen til å hete noe annet uansett hvem det er! :)

Men navnet dere ble enige om tilslutt var jo kjempe flott det også da! :D

Venter en prinsesse 25.august <3

Så synd at det ble sånn! Synes Emma Lykke er et kjempe flott navn!
Selv får prinsessa i magen min navnet Lycke Sofie, og hvis noen andre hadde sagt at de nekta å kalle henne det så hadde jeg sagt "javel, da nekter du det, da nekter jeg at du møter henne" da hadde de nok fort vent seg til navnet allikevel tenker jeg :p

Jeg tenker uansett også at når en baby får et navn og navnet er bestemt så passer ikke babyen til å hete noe annet uansett hvem det er! :)

Men navnet dere ble enige om tilslutt var jo kjempe flott det også da! :D

Oops, skrivefeil! Emmy Lykke mente jeg selvfølgelig! :)

Nei ikke på selve navnet. Men her må vi ta hensyn til at familien er dansk og kan ikke uttale hva som helst :-)

Jeg hadde ikke endret navn pga. hva andre måtte mene om det vi hadde valgt, fikk mange forskjellige reaksjoner på eldstemann, heldigvis stort sett positive, men fikk noen rare blikk også :P nå er det ingen som kunne tenke seg at han het noe annet.

Synes det dere nå har kommet frem til også er veldig fint da :)

Back
Topp