Tenker dere på dyrene og små barn i dag?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Lite reaksjon på hunden her. Hun ble litt skremt når vi var på tur tidligere i dag og noen smalt opp en rett ved oss, ellers har hun vært veldig rolig. :) minsten har sovet gjennom alt.
Vi kjøper ikke raketter selv, det er bortkasta penger. ;)

Vi sender ikke opp noe fyrverkeri.
De har oppskyting kl17 på ett fjell i bygda, så vi hadde stjerneskudd og så på da sammen med barna og hunden.
Det synes jeg er greit siden den er varslet og alle vet om det.

Men kjenner det irriterer meg alle som må skyte opp ellers .
Det tok fyr i friområdet over huset vårt i kveld! Tett før brannvesen måtte komme.

Midnatt var jeg inne med hunden, han blir litt redd ute når det smeller overalt. Begge barna sover seg igjennom det.

Vi sender ikke opp noe her. Men åh så redd katten var i natt! Måtte holde henne inntil meg inne i en dyne for å roe henne ned. Stakkars. Tenker på de mange kattene som går ute vinterstid, også nyttårsaften. De må ha vært vettskremte.

Vi sender opp kl 00:00. Men det er lovlig sende fra kl 18 til 02:00 Derfor kan en heller ikke irritere seg over andre som sender mellom kl 18 og 02. Men jeg irriterer meg over de som sender i hytt og pine utenfor det lovlige oppsatte tidsskjema. Har en barn kan en velge gjøre 3 ting.

1. Sende opp kl 00 mens barna sover seg inn i nyttår
2. La barna sove litt, vekke de 23:30 kle de i varme klær og skyte opp raketter kl 00
3. La barna være oppe til 00 og sende opp raketter.

Her fikk minstemann migreneanfall og sov seg inn i 2016. Elste var ooppe til vi dro fra der vi var kl 01::30.
No problem!

Skyter litt med eldste i 19 tiden.
Setter på masse lys og musikk for å dempe litt bråk for hundene
Men hva med naboens hunder/barn som kanskej er redde? Og ville dyr..?

Vi sendte opp nøyaktig 00:00 og var ferdig 10 min senere :p

Det blåste for mye i Trondheim i går til at det var forsvarlig å sende opp noe. Til og med stjerneskuddene forble utente.
Jeg hadde kjøpt et batteri jeg hadde tenkt å fyre av før knærten skulle legge seg. Vi tok det i dag i stedet.
Så nei, jeg tenker ikke så mye på det. Hadde jeg hatt skuddredde hunder hadde jeg antakelig dratt bort på nyttårsaften for å unngå smellene.

Vår hund reagerer ikkje og sender kun opp noen for barna. Dei sendte vi opp ca 2100. For barna skulle få legge seg. Har kun 2 nabo hus her og yngste naboen er vell 14 og ingen av dei har dyr så er ikkje så mye og ta hensyn til. Nesten mer plagsom med naboen som sender opp kl 0000 når vi Såver :p hehe men barna fikk stå opp og se litt mer da før dei la seg i gjenn :) eg Såver nesten hvert år uten og merke noe :p
Men hadde ikkje sendt opp noe om det var redde dyr/barn i nærheten.

Hunden var bare glad som fikk være med oss ut og gå litt rundt og snuse :) Lillegutt sov seg gjennom alt.

Ja, har selv en kattepus som ikke trives med smell. Samt en sønn på tre år som jeg hadde håpet at ville få litt søvn før midnatt. Syns det er spesielt tullete når det smeller i 22tiden. Jeg mener, virkelig!? Klarer du ikke vente i to timer?!

Tenker på dyrene ja. Har hund selv som er veldig redd....
Tidligere har jeg mange nyttårsaftener vært inne i stallen med hesten min ;)

Back
Topp