Tenker dere på dyrene og små barn i dag?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Eller sender dere opp fyrverkerier før kl 00.00 i kveld?

Sender ingenting før 0000. Kun stjerneskudd før tiden og utover. Men de bråker jo ikke ;)

Hvis vi sender opp litt fyrverkeri, så blir det noen få raketter, kanskje i 20-21-tida for at ungene skal få se. De orker ikke være oppe til midnatt. Hvis mulig, kjøper vi noe som bråker lite.

Skyter ikke opp selv, og synes ikke så veldig om å skyte opp før kl 00. Det finnes stjerneskudd og "småknask" hvis man har barn som legger seg før midnatt. Verst er det med de som begynner nå og utover.

Nå er det jo lov da mellom 20.00 og midnatt så nei vi tar da tydeligvis ikke hensyn til hverken dur eller barn :p barna her får alltid sende opp noen småraketter i 9-10 tiden så blir ikke ventinga så lang :)

Ja(!) sender ikke opp noe. Men har hund som er kjempe redd( nylig adoptert fra Spania) så stor gruer meg til naboene begynner i 20.00 tiden idag og helt ut til 01.00. Det er mange timer å være livredd.

Vi sender ikke opp raketter i det hele tatt. For kjip for det ;)
Dessuten rømmer vi te bøgda, det er langt til naboer og lite action...ungene får sett raketter uansett siden vi har god utsikt, og det blir lite støy for begge hundene og han minste som ikke liker fyrverkeri :)

Ja, men det gjør ikke naboen vår. Har sendt opp fyrverkeri i flere dager nå, også på dagtid. Masse små unger og hunder i nabolaget, i tillegg til at det nettopp har flyttet inn flyktninger i et av husene er. Noen tenker bare på seg selv

Vi venter til 00.00. ungen har aldri hatt problemer med det. Dette er hennes 3 nyttår. Første så sov hu og i fjor så hadde hu på hørselsvern. Hu får det i år også.

Hensynsløst å sende opp før 12! Stakkars dyr. Her blir det ikke sendt opp før det. Det går bra med bikkja vår men er mer bekymret for pus. Men hadde en hund tidligere som ble helt nervevrak av alt bråket, spesielt når det kom jevnt over dagen. Man må jo ut å gå tur iløpet av dagen Og kvelden også, men selv om man prøver å gå tur i god tid før 12, så hjelper jo ikke det. Om folk gidder å bry seg og vente så får hvertfall de dyrene som blir livredde en mindre periode på å bli skremt på..

Jeg kjøper ikke raketter. Syntes det er å kaste bort penger :p så kjip er jeg :p haha.. Men hadde jeg gjort det så hadde jeg ventet til 00.

Skyter litt med eldste i 19 tiden.
Setter på masse lys og musikk for å dempe litt bråk for hundene

Har ikke raketter, men lillegutt sover og vi har jakthund, så det skal nok gå bra :)

Sender ikke opp før midnatt. Syns det er tull å sende opp før. Vi kjøper knapt raketter. I år har vi kjøpt kun én boks/batteri eller hva man kaller det. :P

Har nettopp vært i stallen, Alle hestene har hatt øre plugger i hele dag, Satt dem inn kl 1600, med godt med høy, lys og radio på. Ikke at de hører så mye med de pluggene på men for sikrehetsskyld.

Så kommer stalleier inn å sjekker dem ved 21 tiden og ved 0000. Så kommer siste mann kl 0200 og sjekker inn før vi igjen kommer på morgenen og slepper med ut... ;)

Kattene er jeg ikke urolig for, de sitter ved vinduskarmer og prøver å fange racketer, men i år har vi gitt vår hund litt beroligende og øre plugger.

Men vi sender ikke opp racketer, da det er så mange andre som gjør det i nabolaget!

Poden ligger trygt i magen. Nå er det bare 7 dager til terminen,

Back
Topp