Tenker dere på betydning når dere velger navn?

Kinakål

Elsker forumet
Himmelbarn
Augustbarna2024
Aprilspirene 2025
Jeg har ikke gjort det med de andre barna, men nå ser jeg litt etter navn med betydning, hvis vi er så heldige å få en regnbuebaby.

Lukas er er navn jeg aldri har vurdert, men som jeg nå liker betydningen av. Det samme med Iris.

Vet dere om flere navn med fin betydning, feks lys, håp osv.

Alma - lykke, nåde, tilgivelse, næring, lykke, mor, en som gir god oppvekst, travel, flittig, leder, ung dame/frøken

Eva - levende eller som har liv

Marianna - elsket, stor og sterk, sjøens stjerne, opprører eller dråpe fra havet

Mats/Mathias - gave fra gud

Eivind - lykke, gave

Vet at Melkior betyr lys, men dette er omtrent ikke brukt i Norge (det er navnet på en av de tre vise menn)

Jeg har ikke gjort det med de andre barna, men nå ser jeg litt etter navn med betydning, hvis vi er så heldige å få en regnbuebaby.

Lukas er er navn jeg aldri har vurdert, men som jeg nå liker betydningen av. Det samme med Iris.

Vet dere om flere navn med fin betydning, feks lys, håp osv.

Hva er en regnbuebaby?

Synes det er kjekt om også navnet har en vakker eller kul betydning, det kan gjøre navnet enda penere, men tenker ikke veldig på det, nei:)

Hva er en regnbuebaby?

Synes det er kjekt om også navnet har en vakker eller kul betydning, det kan gjøre navnet enda penere, men tenker ikke veldig på det, nei:)
En regnbuebaby er et barn man har fått etter å ha mistet ett. :Heartred

Jepp, betydning har absolutt litt å si syns jeg! Datteren vår heter Evelyn som i norsk tradisjon betyr makt/styrke, men i engelsk bruk betyr desired/wished for (og jeg liker alle disse betydningene) :Heartred

Elsker navnet hennes på alle måter:love017

Back
Topp