Tenker dere over hvordan sko dere kjøper til barna???

Ja det er noe jeg er veldig streng på.
Ber alltid om god hjelp i skobutikken når jeg skal handle sko.

Ulempen er å få sko til å passe minstemann for han har ganske tykke føtter så er veldig vanskelig å finne sko.

kjøper sko som ho vil ha no på sommeren, men på vinteren så kjører man gode sko ja. ho har arva veksten til mora, så dei blir fort for små. 
har egentlig ikkje problem med ryggen, rekner ikkje med no når man er gravid, men eg har heller aldri arva sko. var ingen å arve fra ;)  

Er veldig nøye på skoa ja. Kjøper de jeg synes virker bra. Bryr meg ikke om prisen. Så om sommer skoene koster 100 kr eller 500kr bryr jeg meg ikke om. Kjøpte et ganske billig sandaler her forleden. De var ikke helt flate, og satt godt på foten. Var ikke et fancy merke da, men de dyre fancye var så tunge og tette at jeg mistet sandalfølrlsen...

Jepp, så absolutt. Er det èn ting jeg legger penger i så er det sko. Hun har ikke så mange par, men de er av god kvalitet. Hun har to par billigsko som hun har fått, men jeg sender henne ikke i bhg med de f.eks. De brukes kun i korte perioder en sjelden gang...

toneany skrev:

rodstilk skrev:
Ja. Det viktigste kriteriet vi har er at sålen skal være tynn.

Hvorfor det? 

For å bruke foten ordentlig. Alle de små musklene som ikke blir brukt dersom man har sko med tykke såler. Vi ble født uten sko på beina, vi er laget for å gå barbeint - da er det best med sko som er mest mulig "barbeint".. :)

Aner ikkje om eg gjør det rette med skokjøp, men føler meg trygg på Ecco sko, og har bare handlet det. Han har fått "jumbug" sko av folk, men det setter eg ikkje på føttene.
Og hva er greia med crocs til barn ?  Ser flere lar ungene gå i crocs mesteparten av tiden.
Ville ikkje brukt det i det hele tatt, hverken til meg eller guttungen . Så det så :)

rodstilk skrev:

toneany skrev:

rodstilk skrev:

Hvorfor det? 

For å bruke foten ordentlig. Alle de små musklene som ikke blir brukt dersom man har sko med tykke såler. Vi ble født uten sko på beina, vi er laget for å gå barbeint - da er det best med sko som er mest mulig "barbeint".. :)

Måtte se igjen i artikkelen, der stod det noe om myke såler, men ingenting om tykkelse...
Jeg merker iallefall at med tynne såler får jeg vondt i fotsålen av å gå/stå lenge. Merker stor forskjell på gode såler, gjerne med demping, enn på tynne såler. Da spesielt converse og ulike typer tynne sommersko, det kan jeg bare bruke i kortere perioder. 
Men det er vel kanskje forskjell på tynne såler også? 

Ja, vil at de skal være lette og at sålen ikke skal være så stiv. Kjøper ulike merker, men superfit er favoritten. Trenger ikke å være dyre, prøver å følge med på hva som er på salg. 
På XXL har de ofte Timberland Gore Tex joggesko på tilbud f.eks. Men det er ikke på sko jeg prøver å spare penger da, når det er sagt.

Peppa gris skrev:
http://www.tv2.no/gmn/nettprat/dette-kan-vaere-aarsaken-til-vond-rygg-3786590.html

Kom over denne linken også.
Sko er ofte årsaken til vond rygg.

Jeg har hele tiden vært bevisst på skovalget til barna mine, for jeg tror at mye dårlige sko i oppveksten, kan vise seg senere i form av vond rygg.
Jeg kan spare inn på masse, men når det kommer til sko er kun det beste godt nok for mine barn.

Samme som deg. Bruker lite penger på klær, men sko der er det kun det beste til alle og spesielt til barna da føttene derres er ekstra ømfintlige

toneany skrev:

rodstilk skrev:

toneany skrev:

rodstilk skrev:

Hvorfor det? 

Måtte se igjen i artikkelen, der stod det noe om myke såler, men ingenting om tykkelse...
Jeg merker iallefall at med tynne såler får jeg vondt i fotsålen av å gå/stå lenge. Merker stor forskjell på gode såler, gjerne med demping, enn på tynne såler. Da spesielt converse og ulike typer tynne sommersko, det kan jeg bare bruke i kortere perioder. 
Men det er vel kanskje forskjell på tynne såler også? 

Tynne, bøyelige kjøper vi.. Nike roadrunner heter modellen. :) De er myke og gode selv om de er tynne.

Hvordan vet dere at barna deres har kvalitetsko? At timberland sko kontra skofus er utrolig mye bedre, hvilken garanti har dere for det? at de på butikken sier det? At dere har lest tester?
Jeg oppsøker selv hjelp på skobutikk, mest for å være sikker på at jeg får riktig størrelse. Samt får jenta mi prøve skoene på for å se at hun selv syns de føles ok. Vi kjøper timberland, ecco, men også puma og skofus.
Men, jeg føler meg på ingen måte "betrygget" over at jeg har dratt hjem skikkelige sko, fordi hun på butikken sa det.
Jeg kan ikke stole på at skoene er bedre, enn hva jenta mi forteller meg når hu har de på seg.

Ellers, setter jeg veldig stort spørsmåltegn på at vi plutselig skal gi skoene skyld for dårlige rygger og hofter. Hva med den økende overvekten? mindre hverdagsaktivitet? mindre trening? dårligere matvalg?
Ikke at jeg påstår å si at alle har vondt i ryggen osv grunnet nevnte mulige årsaker, men syns det var veldig snodig at flere trakk den begrunnelsen. Dårlige sko i barndommen førte til dårlige rygger i voksen alder. Kanskje det er litt mer sammensatt?

Ja! Er veldig nøye på sko! Jeg bruker mye penger på sko til frøkna.

Back
Topp