Tenkeboksen: hvordan er det å ha barn med 2 års mellomrom?

Lillemy98

Blir kjent med forumet
Jeg har en sønn som nå er 10 mnd gammel snart 11. Men jeg har så lyst på to tette! Og kjenner babytrangen bli bare sterkere og sterkere, hvordan er det å ha to så tette barn? Kan jeg høre deres erfaringer og meninger?
 
Blir nærmere to år i mellom da? :)

Mine to er det 11,5 mnd i mellom. De er 3,5 og 2,5 år nå. I starten var det hektisk. Hadde begge barna hjemme i 4 mnd. Minste hadde kolikk frem til hun var 7-8 uker. Hun hadde stramt tungebånd, mating ble en kamp til slutt. Alt ble lettere da eldste begynte i bhg :) Vet ikke om jeg ville anbefalt folk å få to såpass tette barn som under ett år, men alt går. Man kommer seg igjennom det :hungry: Når jeg tenker tilbake på det så føler jeg at jeg gikk glipp av babytiden med yngste.

Det er gode og dårlige perioder hele veien :hilarious:
 
Last edited:
Blir nærmere to år i mellom da? :)

Mine to er det 11,5 mnd i mellom. De er 3,5 og 2,5 år nå. I starten var det hektisk. Hadde begge barna hjemme i 4 mnd. Minste hadde kolikk frem til hun var 7-8 uker. Hun hadde stramt tungebånd, mating ble en kamp til slutt. Alt ble lettere da eldste begynte i bhg :) Vet ikke om jeg ville anbefalt folk å få to såpass tette barn som under ett år, men alt går. Man kommer seg igjennom det :hungry: Når jeg tenker tilbake på det så føler jeg at jeg gikk glipp av babytiden med yngste.

Det er gode og dårlige perioder hele veien :hilarious:
Tusen Takk for svar!

Jeg vet hva du mener med stramt tungebånd og kollik! Gutten min og hadde det. Blir nok nærmere to år ja!
 
20 mnd mellom nr 3 og tvillingene.
Gått veldig fint så langt (tvillingene er 2 mnd) ingen sjalusi.
Men er veldig glad for at mannen ikke jobber sent, da det er utfordrende med 3 små der (snart) 2åringen har andre behov enn babyene. Spesielt leggingen er utfordrende å klare aleine.
Når de blir eldre vil de jo være på et mer likt nivå.

Kommer nok an på personligheten til storesøsken og baby, om det går fint eller er vanskelig med to tette.
 
Jeg har ei født i feb 2004 og november 2005 så de er tett, er veldig hektisk de første årene, jeg var enda alene mor og full student. Men man klarer det man må, i dag er dem som knoll og tott de to, gode venner men kan sloss som hund og katt
 
Vi har akkurat 2 år mellom våres. Jeg personlig hadde aldri gjort det igjen, men er likevel glad for at det ble sånn når jeg ser forholdet mellom dem i dag.

De første 2 årene var.. kaos, og jeg kjenner litt på at jeg mistet viktig tid med begge to det første året.
Men nå er det helt topp, de har et veldig tett forhold - alltid noen å leke med. (Selv om de også kan krangle så busta fyker ;) )
 
Nå som jeg bare har 1 som snart er 2 tenker jeg NO WAY, 2åringer vil såååå mye, men mangler bittelitt forståelse for at ting er farlig og for at ting ikke kan gjøres akkurat når de ønsker det.
Men samtidig, hadde vi blitt gravide ved et uhell og fått 2 år mellom er jeg helt sikre på at det hadde løst seg også :)
Virker som de fleste klarer å se hovedsaklig det positive ved den aldersforskjellen de får, enten det er 2, 5 eller 10 år :)
 
15 mnd mellom mine. Vil si det var ganske tøft første året med minstemann. Nå er de 2,5 og 1,5 og jeg føler belønningen har begynt å komme siste 4-6 mnd. De kan leke sammen, er veldig glad i hverandre. Er faktisk gravid med nr 3 nå(planlagt!) og går det bra blir det 3,5 år mellom nr 1 og nr 3
 
Jeg fikk positiv test da første var 1 år. Så det er 1 år og 9 mnd mellom dem :rolleyes: ville aldri gjort det igjen. Men nå som de er 6 og 8 år, er det utrolig deilig. De er hverandres beste venner.
Jeg hadde i tillegg begge hjemme til eldste var 3 år og minste var hjemme til han var 2. Så det var 4 år med bare barn ,og ikke meg og oss. Koser meg nå da :hilarious: og de maser etter å bli storebrødre :happy:
 
Det er 2,5 år mellom våre eldste og vi syntes det var helt perfekt egentlig.
 
Det er 17 måneder mellom mine to eldste. Jeg syntes alt var lett med førstemann. Jeg hadde jo bare han og kunne bruke godt tid med han. Da lillebror kom ble det ett lite sjokk. Han sov dårlig om natten og ville bare ligge på puppen. Mens eldstemann som også var hjemme var våken mesteparten av dagen. Det ble en lang periode med veldig lite søvn. Etterhvert som de ble større og alt kom i rutine begynte slitet å betale for seg. De hadde godt selskap i hverandre og det ble veldig fint. Eldste var 4 år da lillesøster kom. Det gikk faktisk mye lettere nettopp pga at de to guttene hadde så mye gøy sammen. Nå er de store 12, 11 og 8 år, og til sommeren skal de bli storesøsken igjen :Heartred
 
Har 1 år og 7 mnd mellom mine jenter. Dei er 90% av tida bestevenner. Det er deilig at dei alltid har hverandre, kan leke sammen, hjelpe hverandre og har et veldig tett bånd. Har hatt lyst på en 3.mann lenge da jeg ser at båndet dem to i mellom er veldig bra. Er også tøft til tider da begge har sine meninger og vil som regel alltid ha samme leke e.l. Eldste blir 4 i desember og minste ble 2 i sommer.
 
2 år og 2 mnd mellom mine barn. Synest det var helt supert jeg. 2 åringen begynner å bli mer og mer selvstendig og kan forstå hvordan hun skal behandle lillebror og ikke. Selv om jeg selvsagt må være tilstede å følge med på hele tiden på hva hun gjør med han :happy: Hun hjelper til med det meste hun har lyst til og synest det er veldig stas.

Har dog ingenting annet å sammenligne med.
 
Ga meg egentlig litt innblikk! Da har vi faktisk blitt enige om å prøve oss om 7 mnd da M (gutten vår) begynner i barnehagen rundt den tiden neste barn kommer (forhåpentligvis). Tusen takk har faktisk vært til stor hjelp❤️ Vil gjærne høre med flere også hvis noen vil fortelle! Syns det er så koslig!
 
Får ikke svart på hvordan det er å ha 2 tette barn, men det er i underkant av 2 år mellom meg og broren min og vi har hatt stor glede av hverandre oppigjennom:D Veldig hyggelig med tette søsken!!
 
Får ikke svart på hvordan det er å ha 2 tette barn, men det er i underkant av 2 år mellom meg og broren min og vi har hatt stor glede av hverandre oppigjennom:D Veldig hyggelig med tette søsken!!

Det letta nok mye av trykket for mamma så fort vi ble litt større.. da vi lekte mye med hverandre og krevde lite av henne:p
 
Veldig greit her :) 23 måneder mellom 1-2 og så var de 4 og 6 når minsten ble født :) hadde ønsket nr4 når nr3 var 2 år, men men :p
blir det nr4 så blir det 14,12 og 8 år i mellom (eller mer)
 
Nå er det noen år sidne jeg hadde små med 2,5 år mellom, han som var 2,5 når han ble storebror ble nemlig 11 i sommer.
. Men de har hatt stor glede av hverandre disse snart 9 årene, og han var en ekstremt omsorgsfull storebror node da han fikk en søster 2,5 år gammel og da han fikk en søster drøyt 7 år gammel.
 
Back
Topp