tenke sjæl?

IsThaBeth skrev:
Jeg føler allerede tråden tar feil retning. Dette blir igjen et forsøk på å skyve litt av skylden over på offeret. I den tråden her om dagen skrev Betty Boop eller Poob(husker ikke) det på den beste måten. Etter en voldtekt finnes det ikke et komma etterfulgt av et "men". Det kommer et punktum. Hun ble voldtatt. 

Nei det handler ikke om å fordele skyld i det hele tatt, for det ER voldtektsmannen sin skyld.
Som Riskorn sa, man låser døra for å forhindre innbrudd og, selv om det er innbruddsmannen sin skyld.

Rart med det, når man setter fra seg bilen ulåst så er man dum som et brød hvis man blir rundstjelt, men om man går ut drita full nesten uten å være i stand til å gå, så gjør man ikke noe feil.

Klart man er et lettere offer om man er dritings.

Fluttershy  skrev:
Altså, gå kledd i hva du vil, vær så drita du bare vil...
Men ikke gå i mørke gater alene når du VET det er en voldtektsbølge....

Det er lettere å ta en fornuftig avgjørelse dersom man er oppegående og da.... 

Fittifutta skrev:
Jeg lurer på hvor mye motstand en klinkende edru - anstendig kledd kvinne er i stand til å gjøre OM en overfallsvoldtektsmann har BESTEMT seg for å angripe henne?
(Med alle onde krefter og syke drifter og innfall som enn måtte ligge til grunn for det)

Man har kanskje en større sjanse til å kunne slippe unna, selv om den sikkert er minimal.
Man er i stand til å forklare seg i avhør.
Man tar kanskje klokere valg med litt mindre alkohol innabords.

IsThaBeth skrev:

Tøsa skrev:

Labambie skrev:
Veldig enig! Som Fru Riskorn sa det forrige uke, vi låser jo bilen vår og huset vårt så hvorfor ikke ta litt ekstra forholdsregler selv også?

Mhm.
Hjelper ikke å si at det er voldtektsmannen sin feil og ikke din hvis du blir voldtatt.
Skjer det så skjer det, og du er offeret uansett hvem som har "rett".
Det er det samme som å stupe uti veibanen fordi man har forkjørsrett. Blir du påkjørt så blir du påkjørt, blir ikke noe mindre skada om du hadde veitrafikkloven på din side.

Jeg har falt av, for jeg skjønner ikke lignelsen din. 

Hovedargumentet MOT å ta sine forhåndsregler er jo at det ikke er offeret sin skyld.
Hva hjelper det hvem sin skyld det er om man er voldtatt?
Er man offer, så er man offer.

Det med å få med seg ting så man kan bidra i avhør er et godt poeng.

De gangene jeg har vært snydens utenfor fatteevne, så har ikke jeg kunnet beskrive så mye av menneskene rundt meg, og i en panisk situasjon som voldtektssituasjonen er, så blir det vanskelig å få med seg om mannen hadde jeans eller chinos, joggesko eller pensko, belte eller ikke....
The list goes on.

Tøsa skrev:

IsThaBeth skrev:
Jeg føler allerede tråden tar feil retning. Dette blir igjen et forsøk på å skyve litt av skylden over på offeret. I den tråden her om dagen skrev Betty Boop eller Poob(husker ikke) det på den beste måten. Etter en voldtekt finnes det ikke et komma etterfulgt av et "men". Det kommer et punktum. Hun ble voldtatt. 

Nei det handler ikke om å fordele skyld i det hele tatt, for det ER voldtektsmannen sin skyld.
Som Riskorn sa, man låser døra for å forhindre innbrudd og, selv om det er innbruddsmannen sin skyld.

Rart med det, når man setter fra seg bilen ulåst så er man dum som et brød hvis man blir rundstjelt, men om man går ut drita full nesten uten å være i stand til å gå, så gjør man ikke noe feil.

Klart man er et lettere offer om man er dritings.

Helt enig!! Det er jo ikke noe mer å si! 
Sånn er det bare.. 
Men selvfølgelig, så fort man prøver å legge frem dette, er det jo ALLTID noen folk der ute som med en gang kommer med "men dere kan da ikke si at det er hennes feil, det er jo voldtektsmannen sin feil om han voldtar henne!!!" Hysterisk. 
JA, KLART DET ER DET! Det står ganske klart i HI også, at det er ikke det hun prøver å benekte. 
Men SELVFØLGELIG kan jentene bidra sjæl også! Herregud. Det skulle vel egentlig bare mangle!!

Men jeg likte sammenligningen din, tøsa!!

Back
Topp