Tenke fremover

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Har dere tenkt langt fremover eller kun til neste tul?

Jeg har allerede begynt å tenkt i forhold amming, om hvilket tøy fra jenta vår som kan brukes hvis det blir gutt osv :p

Jeg tar kanskje gledene på forskudd, men syns det er fint å være gravid og planlegge litt :Heartred

Tør ikke å planlegge noe ennå nei.
Prøver egentlig å bare glemme at jeg er gravid (kanskje dumt å sjekke forumet her hvert ledige minutt da..). Begynner nok å tenke mer framover når første trimester er unnagjort.

Tenker og planlegger, økonomien er litt trang for tiden så det er viktig for oss å begynne planleggingen allerde nå om vi skal få det til å gå rundt når permisjonen begynner. Dessuten er jeg kontrollfreak som elsker å planlegge alt til minste detalj [emoji85][emoji14]

Er redd for å planlegge for mye, først få bekrefta at alt e bra [emoji4] men tenker ofte på korleis ting hadde blitt og ka vi trenger og slikt[emoji4] gleder meg til magen begynner å vise[emoji3]

Tenker bare at jeg håper det går bra på TUL.... ser hverken på trillevogner, mammaklær eller barneromsinnredning...
Men gleder meg til jeg tørr å begynne å planlegge litt da [emoji5]

Blir å vente litt enda. Så kjipt å ha alt klart, så miste.

Men kjenner jeg svigers rett så har de kjøpt det meste utstyret før jeg får sukket for meg [emoji23] Er litt for glad i å kjøpe gaver hun svigermor! (Ikke at det gjør så vondt.)

Har dere tenkt langt fremover eller kun til neste tul?

Jeg har allerede begynt å tenkt i forhold amming, om hvilket tøy fra jenta vår som kan brukes hvis det blir gutt osv [emoji14]

Jeg tar kanskje gledene på forskudd, men syns det er fint å være gravid og planlegge litt [emoji813]red
Planlegger litt og drømmer og håper. Tenker at positive tanker er bra for lille.
Mest praktiske ting som utstyr, rom osv. Handler tøy når jeg finner noe fint på salg osv.
Har også tenkt på amming og at jeg håper jeg får det til [emoji173]
Har min første TUL om snaut to uker. Gleder meg masse [emoji169]

Planlegger litt. Kjøpte vugge i dag (brukt).
Tenker endel ang amming, da det ble bare tull sist. Håper virkelig å få det til denne gangen. Merker det er noe som mangler fra sist.
Tenker også hvilke klær vi har å kan bruke dersom vi får gutt.
Noe nytt kjøpes uansett, da det er så koselig å shoppe babyklær [emoji4]

Jeg har ordnet meg oversikt over det meste av det praktiske, som foreldrepenger osv.. Jeg har også klare ideer om hva jeg vil ha til babyen, men vi venter nok til høsten med å handle inn noe særlig :) har en del strikkeglade i familien som nok bidrar en del, og besteforeldre som også kommer til å ville hjelpe til. Men klarer ikke la være å snakke om det med mannen, og tenke på det, og håpe at det går bra :)

Har begynt å tenke litt, me er på leit etter hus blandt aent. Men venter nok litt med innkjøp av utstyr endå :)

Nja.. Jeg har vel mest tenkt på og drømt om :) Vi har planlagte litt, mamma har allerede kjøpt noen klær og begynt å strikke og vi har begynt å planlegge bilbytte. Vi vet også hvilken vogn vi vil ha men det gjorde jeg forsåvidt før jeg ble gravid :hilarious:

Jeg synes man må kunne tenke fremover og glede seg, ikke bare tenke at "tenk hvis det går galt". Noe av det papps ble mest opptatt av på slutten var å leve her og nå og nyte livet, det er ikke å tenke at man mister. Vi tar utgangspunkt i at det går bra. Vi gjør ingen store innkjøp på lenge enda men vi koser oss med litt planlegging :)

Planlegger ikke så mye før jeg har vært på TUL, men jeg har jo selfølgelig tenkt litt.. jeg var egentlig ferdig med barn, så jeg kvittet meg med alt for noen år siden.. må begynne helt på nytt og jeg trenger ALT :p

Har begynt å hekle babyteppe, og har ikke kastet barnevognene.. de var på nippet til å havne på dynga i påsken, men ombestemte meg..

Tenker framover og "planlegger" litt sånn sett. Men har ikke gjort noen innkjøp og sånt enda. Men har jo tenkt "hva kan vi bruke videre hvis det blir gutt nestegang?" "hvordan forberede hun som blir storesøster?" Snakker jo sammen med mannen om ting vi burde skaffe oss eller kanskje vurderer å kjøpe og sånt. Mange tanker om dagen. Håper ammestarten går bedre denne gangen, men trøsten er jo at det gikk jo greit etter 1,5 mnd sist og da ammet vi jo lenge. Men håper på en mindre tung start.

Har ikke kjøpt en babysokk enda...men kommer nok til å begynne å handle litt etter vi har vært på ultralyd og fått bekreftet om alt står bra til i magen :Heartred
Titter litt på barnevogn på nett og vi leter etter ny bolig, så mange tanker og følelser..

Jeg gleder meg virkelig til ammingen faktisk :) Men har vært veldig heldig med at det har funket fra dag 1 på begge jentene :) Hvert måltid tok ca 5 min å da var dem gode å mette i 3-4 timer :)

Jeg gleder meg virkelig til ammingen faktisk :) Men har vært veldig heldig med at det har funket fra dag 1 på begge jentene :) Hvert måltid tok ca 5 min å da var dem gode å mette i 3-4 timer :)
Så deilig :) jeg hadde ei jente som var ukonsentrert ved amming, så det tok en 30-45min per gang annenhver time. Og slik holdt vi på i 4,5 mnd før jeg ga opp :p Håper virkelig det går bedre denne gangen :Heartred

Tørr ikke planlegge noe som helst, tror egentlig ikke det har gått opp helt for meg enda:)

Back
Topp