tenk om hun hadde hatt på seg en sele...*link*

ORIGINAL: Torben sin mamma

Det her var ikke ment som noe hån mot foreldrene til jenta eller noe, syns det er forferdelig synd at slikt skjer.
men ville vise til tråden som var igår at barn forsvinner uansett hvor disipinerte og lydige de er! Jenta var med foreldrene som passa på men forsvant likevel. Det er virkelig forståelig hvorfor enkelte foreldre velger å ha sele på barnet sitt når de er på store områder med mye folk!

Man tar sine forhåndsregler uten å måtte bruke seler.. Er vi på slike steder, beholder vi fysisk kontakt med barnet til envher tid. Holder i hånden, bærer e.l Kunne aldri falt meg inn å leie barna mine i bånd..

ORIGINAL: Sicily

Det her var ikke ment som noe hån mot foreldrene til jenta eller noe, syns det er forferdelig synd at slikt skjer.
men ville vise til tråden som var igår at barn forsvinner uansett hvor disipinerte og lydige de er! Jenta var med foreldrene som passa på men forsvant likevel. Det er virkelig forståelig hvorfor enkelte foreldre velger å ha sele på barnet sitt når de er på store områder med mye folk!

Man tar sine forhåndsregler uten å måtte bruke seler.. Er vi på slike steder, beholder vi fysisk kontakt med barnet til envher tid. Holder i hånden, bærer e.l Kunne aldri falt meg inn å leie barna mine i bånd..

Er det masse folk samlet så er det ikke alltid like enkelt å holde fast hånden, noen kan plutselig gå i mellom og vips er ungen borte!
Jeg sier ikke at barnet skal springe rundt i en sele hele livet sitt, men jeg forstår de som ha sele på de for de kan fort forsvinne!

uten å bruke seler...? Er det værre å bruke sele for å unngå skade når barnet går, enn når det sitter i vogn, høystol, bil osv...?

hvis man passer godt på barnet trenger man ikke sele hverken i vogn eller høystol, men man bruker det likevel, eller? Hva er galt med å sikre barnet sitt når det går i trafikkerte eller uoversiktlige omgivelser? man kan jo leie barnet fordi om man har en gåsele på det, eller det kan holde i vogna... man MÅ ikke slepe barnet etter seg i selen--?

unnskyld meg at jeg synes denne debatten er en smule uintelligent[8|]

ORIGINAL: * BettiSpaghetti *

ORIGINAL: Kranglefanten

ORIGINAL: hopsideisi

ORIGINAL: turbo trash

skriv link i emnefeltet

hvorfor? man velger vel om man vil trykke på den..

uff håper med hele hjertet at hun dukker uskadet opp igjen

Fordi man skal?!

Linker
Hvis du legger ut link til annen nettside (for eksempel en artikkel, filmsnutt etc.) i et innlegg, må du spesifisere innholdet i linken slik at andre brukere forstår hva linken inneholder. Det er ikke tillatt å reklamere for andre forum.

Linker uten spesifisering vil bli slettet eller redigert uten videre forvarsel eller forklaring. Babyverden forbeholder seg retten til anonymisere personer som nevenes i innlegg.

OG, det er skrevet her inne flere ganger at man skal spesifisere om det er link i HI, ved å skrive LINK..

Det står faktisk ikke at man må skrive *link* i emnefeltet - kun spesifisere innholdet i linken så andre brukere forstår hva linken inneholder.. i denne linken stod det både dagbladet, utenriks og kidnapping... - ikke så vanskelig å forstå hva linken inneholder mao.

Det er skrevet her inne flere ganger, står ikke i forumreglene...men linken var ikke spesifisert - noe det står noe om i reglene. At adressen inneholdt de ordene har ikke en jack og si, for linken var/er likevel ikke spesifisert av trådstarter.

ORIGINAL: * BettiSpaghetti *

uten å bruke seler...? Er det værre å bruke sele for å unngå skade når barnet går, enn når det sitter i vogn, høystol, bil osv...?

hvis man passer godt på barnet trenger man ikke sele hverken i vogn eller høystol, men man bruker det likevel, eller? Hva er galt med å sikre barnet sitt når det går i trafikkerte eller uoversiktlige omgivelser? man kan jo leie barnet fordi om man har en gåsele på det, eller det kan holde i vogna... man MÅ ikke slepe barnet etter seg i selen--?

unnskyld meg at jeg synes denne debatten er en smule uintelligent[8|]

er det noen som snakker om å slepe barnet etter seg?

ORIGINAL: Lissyjane

Hadde foreldrene fulgt like mye med som de burde, hadde de ikke behøvd sele heller.. Som flere skriver her, er ikke normalt å bruke sele på en 4-åring.

Er ikke sikkert de ikke fulgte med da. Når det er bekmørkt og masse folk,så kan en fireåring glatt stikke av eller bli røsket vekk fortere enn det går an å reagere[;)]

Men altså.. Ungen hadde vært borte i en halvtime?? I et folkehav på et torg i en storby på nyttårsaften? Da er det noen som ikke har gjort jobben sin som forelder, altså. Tragisk er det så klart uansett.

Fy f... tenk å si noe sånt[:@]
Det der kan skje de beste foreldre. Tror jeg hadde løpt rundt som en gærning for å finne barnet mitt. Tror ikke det er så mange som ringer politiet med engang barnet er blitt borte i mengden.
En halvtime er ikke så sykt lang tid.
De har det nok helt jævlig fordi de ikke tenkte på å ringe politiet med engang, men jeg skjønner at de ikke der og da tenkte på å gjøre det.
Håper aldri de får høre av noen, at "de ikke har gjort jobben sin som forelder" [:@]

Hadde foreldrene fulgt like mye med som de burde, hadde de ikke behøvd sele heller.. Som flere skriver her, er ikke normalt å bruke sele på en 4-åring.

Syns nå det er litt spesielt å ta med en fireåring ut i ett folkehav klokka halv ett om natten jeg da, men det er meg om det...

ORIGINAL: SnorresMamma

Syns nå det er litt spesielt å ta med en fireåring ut i ett folkehav klokka halv ett om natten jeg da, men det er meg om det...

på nyttårsaften???
hallo, er mer normalt at de er ute kl tolv på natta enn ikke, vil nå jeg tro[8|]

ORIGINAL: virvla

Enige.

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

på nyttårsaften???
hallo, er mer normalt at de er ute kl tolv på natta enn ikke, vil nå jeg tro[8|]

Forskjell på å være ute ved huset, og være ute i sentrum av Malmö.
Men det er jo opp til hver enkelt foreldre [:)]

Hva er vitsen med å lage en ny krangletråd om dette emne.. Her er det en jente på 4 år som er mest sannsynlig kidnappet.. og her sitter vi og stiller spørsmålstegn til om foreldrene har gjort jobben sin!?!?

på nyttårsaften???

spørs jo helt hvor man bor hen det da, bor man i storby er man vant til folkehav til hverdags også..
makan så dømmende man skal være her da, når ei lita jente har forsvunnet[8|]

på nyttårsaften???

spørs jo helt hvor man bor hen det da, bor man i storby er man vant til folkehav til hverdags også..
makan så dømmende man skal være her da, når ei lita jente har forsvunnet[8|]

Ikke meningen å virke dømmende..

ORIGINAL: hopsideisi

ORIGINAL: turbo trash

skriv link i emnefeltet

hvorfor? man velger vel om man vil trykke på den..

uff håper med hele hjertet at hun dukker uskadet opp igjen

Fordi man skal?!

Linker
Hvis du legger ut link til annen nettside (for eksempel en artikkel, filmsnutt etc.) i et innlegg, må du spesifisere innholdet i linken slik at andre brukere forstår hva linken inneholder. Det er ikke tillatt å reklamere for andre forum.

Linker uten spesifisering vil bli slettet eller redigert uten videre forvarsel eller forklaring. Babyverden forbeholder seg retten til anonymisere personer som nevenes i innlegg.

OG, det er skrevet her inne flere ganger at man skal spesifisere om det er link i HI, ved å skrive LINK..

BEKLAGER!! Eg visste ikkje at det var en regel!

Alle forumbrukere er pliktet til å holde seg oppdaterte på forumreglene, dette har vært tatt opp flere ganger..både her på generelt og inne på Juni09 [;)]

Du har jammen valgt deg riktig nick[;)]

ORIGINAL: Fridasinmamma

Hva er vitsen med å lage en ny krangletråd om dette emne.. Her er det en jente på 4 år som er mest sannsynlig kidnappet.. og her sitter vi og stiller spørsmålstegn til om foreldrene har gjort jobben sin!?!?

sign! denne tråden var sinnsykt usmakelig og respektløs og jeg blir ganske målløs av enkelte av kommentarene her inne! uff. stakkars jente og stakkars foreldre altså!

ORIGINAL: lykkeligemeg

sign! denne tråden var sinnsykt usmakelig og respektløs og jeg blir ganske målløs av enkelte av kommentarene her inne! uff. stakkars jente og stakkars foreldre altså!

Ja uff.. stakkars stakkars foreldre! Håper de løser denne saken rimelig kjapt!

Kunne ikke vært mer enig!

Håper for all del at enkelte her inne ikke sleiver rundt med kjeften på denne måten i virkeligheten også! [>:]

ORIGINAL: ~Tintus~

Kunne ikke vært mer enig!

Håper for all del at enkelte her inne ikke sleiver rundt med kjeften på denne måten i virkeligheten også! [>:]

Back
Topp