Tenk deg at du hadde hatt en liten gutt på 1,5 år...

Jeg er til dels enig, men man bør være varsom mtp hva man selv mener og hva som oppfattes. Og med det unntak av at jeg enda ikke forstår hvorfor rosa klær på barn er noe å le av i første omgang :)
For min del var det litt små latter fulgt opp "så fin du var i dag" og et kyss på kinnet.
Komme mest av at jeg var veldig overrasket over at mannen faktisk hadde kledd han i det, han var veldig streng på at første gutten ikke skulle gå i rosa. Jeg gjør det lett

Vel, her har jeg hentet lillemor i barnehagen og funnet henne kledd i pysjen, så at klærne er rosa hadde jeg kanskje ikke reagert så veldig på ^^

hadde sagt så fin du e i dag. hadde ikke ledd av han. eller eg ikke hadde kommentert det å spurt ka han har gjort i bhg osv☺

Hadde virkelig ikke ofra det så mye som en tanke :) gutt/jente, rosa/blått, spiller virkelig ingen rolle, hadde ihvertfall ikke flira eller ledd, kan jo være at denne gutten syns det var dødskult å ha på rosa klær ;) barn snapper opp reaksjoner fortere enn vi tror, så de kan merke en reaksjon selv om vi ikke ler eller kommenterer direkte.

Jeg kledde min datter fra topp til tå i blått ulltøy arvet fra storebror en dag. Er det "bedre" enn motsatt?

(ja. Det finnes jentete blått, søtt. Men dette var ikke det)

Skulle far ha kledd barnet i arvetøyet måtte det ha lagt i kommoden. Så skulle det ikke brukes måtte det legges bort da?

Har kledd opp jentene i blått ( typisk gutteklær) mange ganger. Arvet masse, og det var praktisk.

Ville ikke brydd meg så mye om en gutt hadde rosa klær.

Hadde trukket på smilebåndet, men synes rosa på gutta er kult :)

Har sett ungen i mange spenstige kombinasjoner - er vel ikke annet enn å smile av ,^^

Hadde bare flirt :D er jo mer forskjell på en del av klærne enn bare fargen, så liksom for meg et rosa fluffy hello kitty-sett med litt skjørtaktig kant på jakken, som vesla hadde :p

Har hentet frøkna i barnehagen i pysjgenser mer enn én gang når mannen har tatt leveringa :D

Jeg hadde også flirt litt. Mest av mannen :)

Mannen min er absolutt like habil til påkledning som meg, barnet er alltid tørt og varmt nok, men han er ikke like opptatt som moren av at ting skal passe sammen/hvilke farger det er.

Da hadde jeg ledd godt, sikra meg et bilde og hatt en god historie til senere i livet til far og sønn :p

78d45c37cea698c10aa070c254011169
er hva jeg tenker om den saken.
Guttungen her arver to stk sjokkrosa Reima Aaren vinterdresser, arveklær i alle farger og jeg ser ikke problemet.

Jeg har pakket vekk det med mest feminint snitt, men kommer det en dag han vil ha kjole så skal han jammen få det. Og får jeg høre at noen er nedlatende pga det så ja, da viser jeg til at mobbing er jævlig ufint.

Leste en gang om noen forskere som hadde funnet ut at flere gutter enn jenter foretrakk rosa i ung barnehagealder. Og at rosa er en beroligende farge som gutter burde hatt mer av. Tror ikke jeg ville reagert så mye om det hadde skjedd hos oss om jeg skal være ærlig.

Her er det mer klær bak fram og opp ned som erproblemstillingen når pappa steller hjemme.

Men jeg har ledd høyt og hjertelig på henting i barnehagenen gang. Det var da far hadde kledd henne opp i julekjole og sendt henne til barnehagen i januar.
Og han kunne ikke forstå hva som var greia med min reaksjon.
Vel, kjolen var heldigvis kjøpt på opphørssalg og jeg hadde fått den sterkt rabattert. Men å sende en 1 1/2 åring i barnehagen i en kjole til 1400 kroner var litt overkill spør du meg...

Jeg kler ofte gutten våres i rosa tøy fra storesøstra, mye godt ulltøy som jeg absolutt ikke kommer til å kjøpe nytt bare fordi det er en viss type farge.
Dessuten er det jo mange gutter selv som vil ha rosa, ikke lenge siden jeg har på klesbutikk og handlet vintertøy til vesla da det kom en gutt i barnehagealder springende til vinterdress avdelingen, tok tak i en rosa vinterdress og sa at DEN skulle han ha :p Mammaen nølte litt og spurte han om han ikke ville ha en annen istedenfor "/

Hadde nok flirt innvendig, for så tenke velsigne den mannen som synes at rosa er greit på gutten!

Hadde vel sagt at han var fin i klærne.
Har ikke flere barn, bare en gutt som nå er 6 år og har hatt perioder der han ville ha jenteklær.

Hadde ledd litt, men helt okei altså :p

Hadde ikke reagert, med fare for å høres dømmende og ovenfra-og-ned ut så ser jeg virkelig ikke hvorfor man skal le av det barn har på seg. Håper det da er i skjul for barnet så det slipper å se at voksne mennesker ler av seg.
Regner forsåvidt med at om man ikke vil barnet skal gå i rosa så arver man det bort til andre.

det tenkte jeg ikke på! :o
utrolig viktig det du sier her!

Back
Topp