Tempmåling

sollise

Elsker forumet
Hei alle sammen!

Lurte på om noen av dere har målt tempen igjennom syklusen?
Jeg fikk anbefallt det i tillegg til cl sine tester nå, og lurte derfor
på når jeg skal starte, osv..... Noen erfaringer å dele?

Hei igjen du... Jeg måler temp hver dag. Det kan du begynne med fra første dag i mensen... Har du vært inn på pernille siden og på trifalisk tempkurve?? Bra eksempel der på hvordan det skal være. Jeg printa og ut det skjemaet så jeg bruker det. Men jeg har ikke temp måler med to desimaler.. Og det må man nesten ha... Og siden jeg jobber masse netter så blir ikke min kurve riktig.. Den går opp og ned hehe, tror ikke jeg har hatt EL denne måneden.. ikke i følge den iallefall. Skal egentlig måle til samme tid hver dag, men det er håpløst i mitt tilfelle...

Oi, sku begynt i går jeg da... Men er ikke sånn kjempe krise det vel, eller?
Får ta den i morgen tidlig...

Man får da prøve dette.. Men jeg snakka med en lege som sa at dersom man går flere mnd uten el, så kan man tryggt søke legehjelp. Dem tar blodprøver av en og sjekker godt... Men jeg skaltrylle frem el for oss begge jeg nå, Trine[;)]

Ja veit det, får følge med et par måneder til... Kan hende det henge rigjen etter p-pilleslutt enda.. Siden forrige syklus var 82 dager.. Aner jo ikke hvor lang denne blir enda... Håper bare den kommer i orden..

Det gjør den helt sikkert, Trine... Jeg må jo ha hatt el jeg også,ettersom
jeg har vært gravid, men jeg får heller ikke direkte positiv el test med
blillige tester... Bare så og si nesten... Men håper jeg kan dra nytte av cl
testene nå... Lykke til da[;)]

Er syklusen min normal nå, og jeg ikke er gravid (liten sjans for det) Så skal jeg kjøpe flere CB tester. Har 3 igjen... Men er greit å se sånn ca lengden på syklusen først. har jeg 35 dagers syklus har jeg ikke EL før imorra... Men samboeren min er syk.... Så har ikke hatt sex på 3 dager... Han er potta forkjøla.. Kjedelig.....

Du, Trine, varinne på pernille info nå, og den kurven mes størst prosentvis sjanse for graviditet, er
jo ganske stor hele tiden??? Eller er det jeg som misforstår?

Litt trøtt enda jeg tor jeg[:D]for var litt skrivefeil der ja...
Jo, jeg så på pernilles side, og der kan man klikke og se prosentvis sjanse for befruktniing
i løpet av syklusen, og sjansene var aller størst før el...Men ganske store hele peroden synes jeg, eller?

denne du mener sollise??? Den viser vel at det er størst sjanse å bli gravid to dager før tempen øker...... Men at det er god sjanse noen flere dager før også, og dagen etter økningen...... Knskje jeg ikke har hatt økning enda hehe

Ja, stemmer..

tok en ny EL test idag... Har ikke tatt på noen dager nå.. På stripsen syne sjeg strekene så veldig like ut.. Så dobbelsjekket med den digitale.. den var negativ.. Men det kan ikke være langt unna... Mulig den akkurat har vært eller kommer straks.. Murrer fælt i magen og.. tror jeg har lenger syklus enn 28 dager......

Håper den ikke er 82 dager denne gangen også,da [:)]

Så bra, Trine:) Da er nok el i sving, så hopp i køya[:D]
Har du cb digital tester?

klarer ikke å få lagt ut det bildet.. men jeg klarer ikke se forskjell på test strek og kontrollstrek... idag kan samboeren være så syk han bare vil.... Skal prøve alt for å få han med ikveld....[:D]

Back
Topp