Tempere

Sommerskatt

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Selv om det er noen uker til lillegutt kommer, har jeg begynt å tenke på hvordan det blir med prevensjon når han kommer ut. Har ikke brukt p-piller siden mai 2013, og vil helst ikke bruke det heller. Har brukt temperatur som prevensjon etter pilleslutt, og synes det funket bra! Men ting blir jo litt annerledes når man har en liten baby og man ikke alltid får 4 timer sammenhengende søvn før temperatur tas... Noen som har erfaring med dette? Hvordan prevensjon planlegger dere å bruke etter at babyen(e) er kommet? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

For min del blir det nok p-piller regner jeg med. Mannen vil at jeg skal ta sånn p-stav, men det nekter jeg på, det tørr jeg ikke. Er så pinglete på sånt :-P har også hørt at til å begynne med er amminga faktisk et godt prevensjonsmiddel. Men det er jo bare en liten periode sikkert :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg kommer til å spørre på sykehuset om de likegodt kan sette inn en p-stav når jeg først er der.
Det var det jeg hadde før vi begynte å prøve å bli gravide, og var veldig fornøyd med det :)

Her var det mitt ansvar (p-pille) i alle de år å da jeg slutta me det fikk jeg en helt ny kropp føltes det ut som. Så sa til mannen at fra nå av blir det hans ansvar å passe på prevensjon, for å ha i meg noe forstyrrende middel igjen kommer ikke på tale :) å han var heldigvis helt enig så her blir d kondom ;)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Regner med at jeg begynner med p-ring. Eneste som har vært ålreit å bruke før :)

Vi er så gamle og har hatt såpass vanskelig med å bli gravide at vi kommer ikke til å bruke prevensjon. Evt kondom en liten periode. Vi ønsker oss et barn til og om jeg så skulle bli gravid fort så er det sånn det blir. Men jeg skal ikke ha noe hormoner i alle fall.

Jeg har ikke brukt noen prevensjon etter sønnen min ble født i 2010. Da brukte vi kondom. Jeg er ikke sikkert denne gangen, men mest sannsynlig blir det samme. Jeg vil ikke bruke noe hormoner og dette var vi begge enige om sist.

Tenker det blir en stav i armen eller en hormon/kobber-spiral, alt etter hva dem anbefaler. Har ingen planer om å bli gravid igjen, og skulle jeg ombestemme meg blir det nok ikke med det første :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg tempa som et hjelpemiddel for å bli gravid. Jeg tro temping som prevensjon blir mindre pålitelig når man har baby ja, pga mindre sammenhengende søvn. Vi kommer ikke til å bruke prevensjon, annet enn kondomer. Vi brukte så lang tid på nr 1 og vil gjerne ha to relativt tette. Så vi vil bare bruke kondom frem til vi skal prøve igjen, også får det gå som det går.

-Fra appen-

Vi skal ikke begynne på prevensjon. Vil gjerne ha to ganske tett. :-)

Appen <3

Har ikke tenkt å begynne på prevensjon. Brukte for lang tid på førstemann og vil gjerne ha flere!

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Vi er ferdig, så her skal mannen kutte strengen ;-)

♡ Er i uke 35 ♡

Mest sannsynlig spiral her. Skal ikkje ha fleire, men vil liksom ikkje stenga alle muligheter heller...

Hadde kopperspiral før vi prøvde på denne. Veldig fornøyd! Men pass på at trådene blir klipt korte nok, min kjære kjente nemlig trådene godt i blant :p var visst ikke no godt ;)

Håpa eg får mannen til å gjere det same! Har ikkje søkt enda! Elles blir det nok kondom til det blir gjort!

Ipaden min <3

Syns det er det minste de kan gjøre når vi er ferdig ;-) Min foreslo det selv heldigvis :-)

♡ Er i uke 35 ♡

Vi skal ikke bruke noe, har prøvd 3 år på denne ungen så vi hopper i ny prøverunde igjen og håper det ikke tar like lang tid med neste.

Her er jeg ganske sikker på at det ikke blir flere egenproduserte barn. Er ikke akkurat ung, og dette svangerskapet har vært grusomt! Tenker det blir jeg som kutter strengene eller hva det heter..:)

Her blir det kondom fram til jeg er ferdig å amme, så får vi se om det blir spiral på meg eller klipp klipp på mannen:) han ønsker det selv.

Back
Topp