Temperaturalarm babycall

Lavendella

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Hei! Har kjøpt babycall hvor det kan stilles inn øvre og nedre grense for temperaturalarm. Usikker på hva jeg skal stille inn på her.. Hva anbefales av temperaturgrenser for baby?
 
Jeg har skrudd av alarmen og følger heller med på om ungen er svett om det er varmt.
 
Det spørs når og hvordan du skal bruke den. Den eneste gangen jeg har syntes temperaturalarm har vært kjekt er når baby sov ute på sommeren når det har vært veldig varmt. Men husk at temperaturen påvirkes av hvor du legger babydelen da, det er naturlig nok varmere hvis du har den inni der baby sover med kalesjen nede eller om du har den i en lomme på styret. Noen babyer er varme av seg, noen er kalde av seg, så henger meg litt på marithe sitt svar over, og bli kjent med hva din baby foretrekker.

Den eneste «regelen» er vel at man bør være forsiktig med å la spedbarn sove ute med temperaturer under effektive 10 minus, sikkert ift utvikling av lungene. Men våre babyer er vel ganske store innen vi når de kuldegradene.
 
Har hatt øvre grense på 25 grader og nedre grense på 4 grader med eldste. Har hatt babycallen hengende på kalesjen på vogna, så da har det typisk blitt alarm fordi sola plutselig er kommet rundt hjørnet og det blir varmt eller fordi det begynner å bli kaldt. Synes den øvre grensa er den viktigste, pleier alltid å sette vogna langt unna sola - men av og til blir hvilen lenger enn planlagt og da er det så greit med en liten pling når det blir varmt. Små barn skal ikke ut under -10 grader, og er det over 25 grader tenker hvertfall jeg at det må være mer behagelig å hvile innendørs.
 
Back
Topp