Temperatur på soverommet

IVA

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Hvilken temperatur har dere på soverommet der de små ligger? Her sover jeg og baby (8 uker) på samme rom, og vi har det på ca. 18 grader. Hun sover ganske lett, og jeg har lurt på om det kanskje burde være litt kaldere? Når hun sover ute på dagen så sover hun mye dypere og lengre enn når hun sover inne på natta. Jeg skulle ønske at det var omvendt! Det tyder jo på at hun sover bedre i kaldere temperatur (da selvfølgelig mer påkledd). Nå blir hun ofte varm under dyna og ligger som regel med bare bleie.

Er det skummelt med kaldt rom for babyer på natta? Bør hun da i så fall ha lue på? Jeg sover også bedre når det er kaldt, så det hadde vært gunstig for oss begge. :)
 
Vet ikke tempen, men har vinduet oppe mer og mer da han er veldig varm og svetter fort når han sover, og sover bedre med frisk luft. Vil tro det ligger rundt 10 grader nå.
 
Har det ikke over 18 her. Er det kaldt ute om natten (har vindu åpent) så sover hun med tynne votter på hendene. Hun sover med dundyne. Men merket fort at vesla her ble sausete etter en kald natt uten votter, så hun er sikkert som meg og blir forkjølet fort :eek:
Har jo bar nakke og hals om natten, noe hun aldri har ute.
 
Back
Topp