Temperatur og Paracet

Fenomen

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Ved hvor høy temperatur gir dere Paracet til den lille? HS sa det ikke var nødvendig før 39 grader men jeg synes det høres mye ut til en så liten.

Ville sett ann allmenntilstand, matinntak, hvis barnet virker til å ha vondt, feber hvor lenge osv...

Fikk og beskjed om 39 grader, men gav ved 38,7 for noen uker siden fordi hun virket dårlig i tillegg.

Ville sett an allmenntilstanden:) fikk anbefalt paracet fra legevakt i helga uten at hun hadde feber pga at hun ikke spiste. Har gitt to ganger nå for å få i henne mat og slik at hun skal få sove, er jo det samme som til oss, vi kan være i dårlig form selv om vi ikke har feber:)

Hun fikk vaksiner i går og har vært generelt litt varm det siste døgnet. Vi tenkte at det var varmen så vi kledde på mye mindre men nå i ettermiddag har hun bare sutret og vært misfornøyd avbrutt av skriketokter. Hun drakk en flaske MME for et par timer siden men ville ikke spise opp grøten. Det virker som noe plager henne og tempen er 37,9. Jeg ga en Paracet, jeg, selv om tempen ikke er veldig høy. Jeg vet dessverre ikke normaltemperaturen hennes men det skal jeg finne ut av så jeg vet.

Synes en Paracet var helt innenfor her jeg, hun ga uttrykk for ubehag - det er grunn god nok for meg. Paracet er jo ikke farlig(!), og selv om man fint kan være litt restriktiv, skal man ikke la barnet plages bare av prinsipp heller!

Ville sett ann allmenntilstand, matinntak, hvis barnet virker til å ha vondt, feber hvor lenge osv...
Enig om denne!
Vi måler stort sett ikke feber, men gir Paracet ut fra om de er plaget :)

Legen sa til meg at så små tåler mye feber, og ikke trenger Paracet før rundt 39 g, med mindre allmenntilstanden er dårlig.

Ville vurdert hele barnet og tatt en avgjørelse ut ifra det

Jeg gir Paracet hvis han viser ubehag etter vaksine. Jeg måtte ta ny mmr-vaksine pluss stivkrampe/difteri og det gjorde seriøst dødsvondt i armen i over en uke etterpå så da skjønner jeg at de små får vondt også.
Ellers går det på allmenntilstanden.
De større barna får kun Paracet hvis de har så vondt at de ikke får sove eller feber over 39. :-)

Back
Topp