Temperatur i kjøleskap..

- Amy -

Gift med forumet
Jeg har egentlig tenkt lenge over hvor "høy" temperaturen er i vårt kjøleskap i forhold til hva jeg føler er riktig. Jeg har mast på mannen i lang tid om å sjekke dette ut, men får jo bare svada tilbake  om at jeg overreagerer og er hysterisk. 

Men nå har jeg målt og tempen ligger på 7 grader.. Og over 10 grader øverst! Det er selv om jeg har skrudd måleren til kaldest mulig.. 
Jeg trodde temperaturen skulle ligge rundt 3-4 grader..

Ikke rart jeg føler jeg kaster mat.. (men nå har han kanskje litt rett i at jeg er hysterisk mtp hva jeg spiser)

Så hvilken temperatur har dere? Ikke at alle måler da men.. 

bøllefrøene skrev:
hm det var litt varmt ja. Hadde kjøpt nytt kjøleskap tror jeg :p

Vi har 3 grader. Det står utenpå..

Selv om det står 3 grader utenpå så betyr det ikkje at kjøleskapet har 3 grader.
Dei gradestokkene der pleier ikke å være korrekte, dei gradene er hva kjøleskapet skal være men er ikke alltid at dei er så kalde :)

Mitt kjøleskap ligger og valser mellom 2-4 grader :)

4 grader her. Kan stille inn vårt kjøleskap på akkurat den graden vi vil ha inni.

3-4

Jeg merker det på melken. Er den ikke skikkelig iskald, så er ikke kjøleskapet kaldt nok. Men blir det slush av brusen min, så er det en smule for kaldt :-P

Slush i brusen er jo bare bonus :) 

Nå sjekket jeg igjen og måleren viser 12, 5 grader på øverste hylle..Blæh.. Det er innebygd kjøleskap - betyr det noe? Vanskelig å skifte ut liksom? Jeg aner jo ikke hvordan det er hehe :) 

*ønskergullnr2* skrev:

Nå sjekket jeg igjen og måleren viser 12, 5 grader på øverste hylle..Blæh.. Det er innebygd kjøleskap - betyr det noe? Vanskelig å skifte ut liksom? Jeg aner jo ikke hvordan det er hehe :) 

Har du mye matvarer inni ?
Temperaturen pleier å være høyere øverst og i døra.
Er nederst i kjøleskapet det er best temperatur.
Men er viktig å ha rom mellom matvarene og at det ikkje er overfylt for då får ikkje kjøleskapet nok gjennomstrømming og temperaturene blir da høyere

Sorland skrev:
4 grader her. Kan stille inn vårt kjøleskap på akkurat den graden vi vil ha inni.

Her og:-)

Krristy skrev:

*ønskergullnr2* skrev:

Har du mye matvarer inni ?
Temperaturen pleier å være høyere øverst og i døra.
Er nederst i kjøleskapet det er best temperatur.
Men er viktig å ha rom mellom matvarene og at det ikkje er overfylt for då får ikkje kjøleskapet nok gjennomstrømming og temperaturene blir da høyere

Jeg føler ikke jeg har så mye matvarer i det. Den bør være nok rom, synes jeg. Men det renner litt vanndråper bak i kjøleskapet. Har det noe å si? *flau over min egen mangel på kjøleskapkunnskap*

Ligger vel på ca. 4 grader :) Tror det er vanlig fra 2-5 grader!

Her ligger det på 4 grader.

Vi måler temp i kjøleskap og frys på jobb. Godkjent grader der er mellom 1 og 4 i kjøleskap og -18 og kaldere i frys. 

Vi måler temp i kjøleskap og frys på jobb. Godkjent grader der er mellom 1 og 4 i kjøleskap og -18 og kaldere i frys. 

Back
Topp