Temperatur i kjøleskap..

- Amy -

Gift med forumet
Jeg har egentlig tenkt lenge over hvor "høy" temperaturen er i vårt kjøleskap i forhold til hva jeg føler er riktig. Jeg har mast på mannen i lang tid om å sjekke dette ut, men får jo bare svada tilbake  om at jeg overreagerer og er hysterisk. 

Men nå har jeg målt og tempen ligger på 7 grader.. Og over 10 grader øverst! Det er selv om jeg har skrudd måleren til kaldest mulig.. 
Jeg trodde temperaturen skulle ligge rundt 3-4 grader..

Ikke rart jeg føler jeg kaster mat.. (men nå har han kanskje litt rett i at jeg er hysterisk mtp hva jeg spiser)

Så hvilken temperatur har dere? Ikke at alle måler da men.. 

bøllefrøene skrev:
hm det var litt varmt ja. Hadde kjøpt nytt kjøleskap tror jeg :p

Vi har 3 grader. Det står utenpå..

Selv om det står 3 grader utenpå så betyr det ikkje at kjøleskapet har 3 grader.
Dei gradestokkene der pleier ikke å være korrekte, dei gradene er hva kjøleskapet skal være men er ikke alltid at dei er så kalde :)

Mitt kjøleskap ligger og valser mellom 2-4 grader :)

4 grader her. Kan stille inn vårt kjøleskap på akkurat den graden vi vil ha inni.

Jeg merker det på melken. Er den ikke skikkelig iskald, så er ikke kjøleskapet kaldt nok. Men blir det slush av brusen min, så er det en smule for kaldt :-P

Slush i brusen er jo bare bonus :) 

Nå sjekket jeg igjen og måleren viser 12, 5 grader på øverste hylle..Blæh.. Det er innebygd kjøleskap - betyr det noe? Vanskelig å skifte ut liksom? Jeg aner jo ikke hvordan det er hehe :) 

*ønskergullnr2* skrev:

Nå sjekket jeg igjen og måleren viser 12, 5 grader på øverste hylle..Blæh.. Det er innebygd kjøleskap - betyr det noe? Vanskelig å skifte ut liksom? Jeg aner jo ikke hvordan det er hehe :) 

Har du mye matvarer inni ?
Temperaturen pleier å være høyere øverst og i døra.
Er nederst i kjøleskapet det er best temperatur.
Men er viktig å ha rom mellom matvarene og at det ikkje er overfylt for då får ikkje kjøleskapet nok gjennomstrømming og temperaturene blir da høyere

Sorland skrev:
4 grader her. Kan stille inn vårt kjøleskap på akkurat den graden vi vil ha inni.

Her og:-)

Krristy skrev:

*ønskergullnr2* skrev:

Har du mye matvarer inni ?
Temperaturen pleier å være høyere øverst og i døra.
Er nederst i kjøleskapet det er best temperatur.
Men er viktig å ha rom mellom matvarene og at det ikkje er overfylt for då får ikkje kjøleskapet nok gjennomstrømming og temperaturene blir da høyere

Jeg føler ikke jeg har så mye matvarer i det. Den bør være nok rom, synes jeg. Men det renner litt vanndråper bak i kjøleskapet. Har det noe å si? *flau over min egen mangel på kjøleskapkunnskap*

Ligger vel på ca. 4 grader :) Tror det er vanlig fra 2-5 grader!

Her ligger det på 4 grader.

Vi måler temp i kjøleskap og frys på jobb. Godkjent grader der er mellom 1 og 4 i kjøleskap og -18 og kaldere i frys. 

Vi måler temp i kjøleskap og frys på jobb. Godkjent grader der er mellom 1 og 4 i kjøleskap og -18 og kaldere i frys. 

Back
Topp