Temper dere fortsatt?

Hjerteskatten

Elsker forumet
Julibarna 2019
Altså, dere som målte basaltemperaturen FØR graviditeten.

Jeg gjør det, og ser at tempen går bittelitt nedover nå. Det bekymrer meg litt :oops:

Så hva er normalt, skal en ligge jevnt høyt under hele graviditeten? Jeg har 36.87 i dag kontra 36.60 som er coverline.

Jeg sluttet å tempe ved første ordentlige positive test nettopp for å unngå slike bekymringer. Har dessverre ikke noe svar på som er normal temp ved graviditet, men 36.87 høres ikke veldig lavt ut da. Små variasjoner må man vel nesten regne med uansett?:)

Du har helt sikkert rett :happy: Etter flere måneder med temping, er jeg nesten avhengig. Må vel slutte med det etterhvert...

Merker i hvertfall for min egen del at det er nok av ting som gjør meg bekymra, så greit at temperaturen ikke også er på den lista.:p

Enig i at det var litt rart å plutselig slutte med tempingen, men ganske deilig også.

Merker i hvertfall for min egen del at det er nok av ting som gjør meg bekymra, så greit at temperaturen ikke også er på den lista.:p

Enig i at det var litt rart å plutselig slutte med tempingen, men ganske deilig også.

Det har du helt sikkert rett i ;) Bare jeg som ikke klarer å slutte helt enda.

Jeg temper fortsatt og er 4+6 i dag. Kurven min går litt opp og ned, men holder seg over coverline.
Kommer til å slutte å tempe i morgen, da det bare gir en ekstra ting å bekymre seg over og gruble på.
Og går det galt, får jeg jo ikke gjort noe med det nå.
Grunnen til at jeg har tempet så langt er at jeg sist hadde en BO og hadde jeg tempet videre etter positiv test 9dpo, tror jeg at jeg hadde oppdaget det tidlig, i stedenfor i uke 12. For jeg registrerte at tempen falt under coverline 9dpo, men jeg feide det bare fra meg og sluttet å tempe der og da.
Men nå tenker jeg som så at det ser bra ut så langt, og så får det gå som det går.
I forhold til tempen min, nå har det vært litt ekstra varmt på soverommet de siste 3-4 dagene, så tror at det gjør at tempen min er litt ekstra høy på de siste par målingene.Capture+_2018-11-18-15-03-17~2.png

De anbefaler å slutte å tempe etter positiv test, fordi hormonene kan gjøre et kraftig puss på kroppen, og man kan godt gå under coverline uten at noe er galt. Temp dropp = stress, ikke nødvendigvis et tegn på noe som helst. Samme som med hcg, på et punkt er det meningen at det skal synke og derfor bør man ikke måle hcg sent.

Jeg sluttet å tempe noen få dager etter første positive test. Natural Cycles (appen jeg bruker) anbefaler å tempe i første trimester for å oppdage en eventuell SA/MA, men jeg tenkte at det vil bare bli mer bekymring og stress for min del, så kuttet det ut :)
Tar opp tempingen igjen når ungen er ute og mensen tilbake ;)

Denne har har jeg ikke tempet på, men gjorde det forrige svangerskap. Tror jeg sluttet ca 5 dager etter ikm

Back
Topp