temp 35,7

bondekone

Forumet er livet
gubben ligger her og fryser. Tok tempen og den viser 35.7. Burde vi ta kontakt med lege, eller se ann til i morgen
Synnes det virket veldig lavt

jeg ville ringt legevakten=)

Kan være omvendt feber.. 

Live2Learn skrev:
jeg ville ringt legevakten=)

Kan være omvendt feber.. 

var det jeg også sa til gubben, men han sa det ikke var noe som hett det

Hadde ringt legevakten å hørt iallefall..

Når temperaturen er 35 og lavere kalles det hypotermi. Vet at barn kan ha lav temperatur ved alvorlige infeksjoner,men vet ikke hvordan dette er hos voksne. Ville nok tatt en tlf til legevakten for å være sikker.

Jenta vår hadde også lav temperatur, 35,4 grader.  Når eg ringte legevakten sa dei at vi skulle pakke henne godt inn i noko varmt (ullteppe el. lignende) og gje ho noko varmt å drikke. Dagen etter var ho i fin form! Håper at det ordner seg for dere.

Jeg ligger så lavt til vanlig, så jeg hadde nok ikke ringt  
Er det omvendt feber, så vil det som "vanlig" feber sikkert gå over av seg selv om en stund :)

God bedring !

Mål tempen i alle fall to ganger til. Før du ringer lege. For ellers kan du bli møtt med mistro. Men det er ikke sånn kjempelavt. Under 35,5 er litt mer alarmerende.
Kanskje han kan ta en varm dusj? Gi ham noe varmt og drikke, før du måler igjen.

varm dusj eller bad.

Og kan han ikke måle tempen selv?

Er det noe som heter omvent feber altså??? Har jeg aldri hørt om... Er det noe terskel på når man kaller det omvent feber da??? Og hva tyder det liksom?

Back
Topp