Telting i Danmark - usaklig redd klypedyr/saksedyr

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Mannen vil på telttur i Danmark, men jeg er så livredd klypedyr/saksedyr at jeg kjenner jeg kvier meg skikkelig! (vet det er en totalt irrasjonell frykt, men er helt lammende redd)

Noen som har noen erfaringer med telttur i Danmark som kan anbefale steder det IKKE er saksedyr? Ihvertfall ikke så himla mange av de :p

Jeg har kun fått skrekkhistorier om sinnsyke mengder av de...

Aldri sett det i Danmark. Mer ved inngangsdøren vår her. Alle steder husker jeg ikke. Men sommeren for noen år siden var vi i Give( ikke så langt unna Billund) og Køge, så absolutt ingen der. Svigermor har også den frykten og vår med på den turen. Vi dro i campingvogn hvor de sov i forteltet.

Nokon som har erfaringar med plasser fri for saksedyr her inne? :p

På generell basis: saksedyr er vel ikke det man treffer mest av på telttur? Jeg synes saksedyr er mer noe man treffer rundt hus i f.eks hekker, eller rundt steinmur :) Tror det kommer til å gå fint så lenge dere telter på åpen slette, og ikke velter tusen stein + eller telter ved siden av gamle stammer (som huser tusen insekter :p ) :)

På generell basis: saksedyr er vel ikke det man treffer mest av på telttur? Jeg synes saksedyr er mer noe man treffer rundt hus i f.eks hekker, eller rundt steinmur :) Tror det kommer til å gå fint så lenge dere telter på åpen slette, og ikke velter tusen stein + eller telter ved siden av gamle stammer (som huser tusen insekter :p ) :)
Jeg tenkte på det samme litt etter jeg svarte. Aldri sett skadedyr i naturen eller på campingplasser, men kom på at jeg så en del når vi var der som små og leide hus.

Back
Topp