Tellesang

MTDC

Forumet er livet
VIP
Prøver å få jenta mi til å telle riktig. Hun kan alle tallene, men hopper over noen om hun ikke er konsentrert. Da blir det 1 2 5 7 8 9 10 11 12 13 14 15 sesse nutte.

Skulle så gjerne fått prentet inn i henne den riktige rekkefølgen så ho ihvertfall teller rent opp til ti. Tenkte kanskje en tellesang ville gjøre susen. Noen som kjenner til en fin en? Gjerne med link til hvor jeg kan høre den. Har spotify om det finnes noe der:-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

De kommer. Etter nok reps. Sønnen min nekta å ta med 15 i ett år vel.... har dessverre ingen sang. Hør i bhg, de kan garantert noen; )

.:herq:.

en og to og tre indianere? :)

Ti små indianere heter del vel forresten.

en og to og tre indianere? :)

Ti små indianere heter del vel forresten.
Den har vi, men tenkte mer på en som tar alle på rad uten å ha "indianere" osv mellom..

Kom gjerne med tips til andre barnesanger også.. Har en liste med 100 sanger, men skulle gjerne hatt flere til vi skal kjøre 18 timer hver vei i sommer;-)

Det er forskjell på å rasme opp tallene i riktig rekkefølge og på å telle. Men for å svre på spørsmålet ditt: En elefant kom masjerende og Reven er en hønsetyv er de jeg kommer på utenom Ti små indianere :)

Det er forskjell på å rasme opp tallene i riktig rekkefølge og på å telle. Men for å svre på spørsmålet ditt: En elefant kom masjerende og Reven er en hønsetyv er de jeg kommer på utenom Ti små indianere :)
Ho kan både telle og ramse opp tallene.. Det som er felles er at 3,4 og 6 blir glemt hver gang..

sesam stasjon-sangen som går til 12. Den har hengt seg fast her.
Teller til 20, hopper av og til over 17 av alle ting :)

Tenkte også på den sangen. :p

Frøkna kan telle til 29 (sier tjueti i stedet for tretti, selv om jeg retter hver gang), og hun pleide å hoppe over 15 eller 16, tror hun har sluttet med det nå da.

Last edited:
Har faktisk prøvd å finne den, men greier ikke.. Noen som er flinke til å lete og kan finne den til meg?:-)

Tenkte også på den sangen. :p

Sofie kan telle til 29 (sier tjueti i stedet for tretti, selv om jeg retter hver gang), og hun pleide å hoppe over 15 eller 16, tror hun har sluttet med det nå da.
Så flink:-) Hvor gammel er hun?:-)

Så flink:) Hvor gammel er hun?:)

Ble fire i februar, men hun har kunnet telle så langt siden i fjor sommer tror jeg. Hun har ikke kommet lengre enn tjueti. ;)

Syns også hun er flink! Hun kan nesten alfabetet også, og de aller fleste bokstavene, men hun blander en del med engelsk fordi hun har sett på bokstavsanger på youtube (ikke vi som har satt på, hun finner dem selv). Så hun sier ikke dobbel v, men double u. :p

Ble fire i februar, men hun har kunnet telle så langt siden i fjor sommer tror jeg. Hun har ikke kommet lengre enn tjueti. ;)

Syns også hun er flink! Hun kan nesten alfabetet også, og de aller fleste bokstavene, men hun blander en del med engelsk fordi hun har sett på bokstavsanger på youtube (ikke vi som har satt på, hun finner dem selv). Så hun sier ikke dobbel v, men double u. :p
Kult:-) Jeg leste da jeg var fire, kanskje hun også gjør det snart:-)

Snuppa her er bare 2,5 så jeg fikk litt sjokk da hun plutselig talte til 16:-)

Kult:) Jeg leste da jeg var fire, kanskje hun også gjør det snart:)

Snuppa her er bare 2,5 så jeg fikk litt sjokk da hun plutselig talte til 16:)

De plukker opp så mye. En gang jeg stelte Sofie talte hun plutselig til ti på engelsk og avsluttet med "lets go", det var i en youtubefilm hun hadde sett på. :p

Så lenge hun syns det er gøy så fortsetter vi å øve ja. Hun kjenner igjen mange bokstaver og vi øver på å sette dem sammen, ikke bare gjette at det står Sofie fordi det er en S-der f.eks. :p

De plukker opp så mye. En gang jeg stelte Sofie talte hun plutselig til ti på engelsk og avsluttet med "lets go", det var i en youtubefilm hun hadde sett på. :p

Så lenge hun syns det er gøy så fortsetter vi å øve ja. Hun kjenner igjen mange bokstaver og vi øver på å sette dem sammen, ikke bare gjette at det står Sofie fordi det er en S-der f.eks. :p
Så bra:-) Lykke til med fremgangen:-)

det er mye telling her og om dagen, han blir 4 om 8 dager og han elsker indianer sangen :) bruker mye fingre da.. Så flinke barn dere har :) Eneste mini kan på engelsk er yes !!

Helt enig. Å si 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 handler om å ramse opp en tallrekke, noe man kan lære tidig med mye repetisjon. Telling er først telling når man kan parkoble f.eks. gjenstander med tall. Det er 10 blyanter. Det henger selvsagt sammen, men det er mange som kan ramse opp tallene og har lært dem i en sang uten å kunne telle enda, men det er et godt utgangspunkt å kunne tallrekka først :)

Tell alt du har rundt deg sammen med henne. Flytt gjerne tingene mens dere sier tallet. Slik knytter hun mengde til tallordene og lærer de ikke bare som "en regle".

Back
Topp