Telle uker

Forglemmegei8

Betatt av forumet
Himmelbarn
Oktoberlykke 2019
Marshmallows2021
Jeg blir ikke klok.. Tenkte å bestille tidlig UL uke 12. Men finner ikke ut når det er:dead: Er det 12+0? Eller er det 11+et eller annet? Et annet sted såg jeg at det var når fosteret var 10 uker men det stemmer jo heller ikke.. Var på ul på sjukehuset på torsdag, da var jeg ifølge han 6+2 (jeg selv mener 6+5 er ganske sikker på når jeg hadde EL)
Hva gjør dere? Hvilken uke bestiller dere? Og teller dere bare uker på kalenderen fra første dag siste mens? :facepalm: Jeg hadde første dag siste mens 01.januar..

Jeg aner ikke helt hvor langt jeg er på vei pga lang syklus, men vet at el var 18/1 pga hormonsprøyte. Skal ha TUL neste uke for å prøve og fastslå hvor langt jeg er på vei ca. Kommer til å ha en ul etter uke 12 også. Hadde 13+6 sist svangerskap, da var det lett å se en liten baby inni der :)

Når hadde du el?

Ville nok valgt etter 12+0 foresten :)

Jeg aner ikke helt hvor langt jeg er på vei pga lang syklus, men vet at el var 18/1 pga hormonsprøyte. Skal ha TUL neste uke for å prøve og fastslå hvor langt jeg er på vei ca. Kommer til å ha en ul etter uke 12 også. Hadde 13+6 sist svangerskap, da var det lett å se en liten baby inni der :)

Når hadde du el?
Takk for svar :) Hadde el 10. eller 11. januar

"Den magiske" 12-ukersgrensen er 12+0. Det er sånn at uke 12 begynner 11+1, og så er du 12 fullgåtte uker 12+0. (Se for deg at du er 0+1. Da er du i din første svangerskapsuke selv om du ikke er fullt én uke på vei enda.)

Ellers målte nok legen du var på UL hos, embryoet til å være 6+2 selv om det ikke stemmer i følge din beregning. Første dag i siste mens er ikke helt 100% fordi det ikke er alle som har 28-dagerssykluser med eggløsning på dag 14. Men de kan vokse i rykk og napp, så det kan være vanskelig å vite nøyaktig hvor langt man er på vei uansett.

Takk for svar :) prøver å forberede meg på hva jeg kan forvente av svar på TUL, har liksom ikke så lyst til å bli satt veldig mye tilbake. Men jeg kan jo ikke styre det :p

Hvis du regner EL 10. eller 11. januar, ville du vært 6+6 eller 7+0 den torsdagen du var på UL såvidt jeg kan skjønne? Er 6+5 ut ifra mens?

Jeg ble anbefalt TUL 12+ sist, så nærme uke 13 som mulig. Så jeg var 12+5.

Back
Topp