Telle uker ved unormal syklus?

Kmille

Forelsket i forumet
Hvordan teller man uken man er i når man har kort syklus? Jeg har lagt til 14 dager før eggløsning (vet dagen jeg hadde eggløsning), men om jeg skal følge første dag i siste mens har jeg kommet 3 dager kortere.. :-/
Håper jeg kan fortsette som jeg har gjort til nå, da er jeg 5 uker idag! :D

Jeg har også gjort som deg, og tellt 14 dager etter antatt EL/befruktning. Skulle jeg tatt første dag i siste mens er jeg halvannen mnd lenger, og det blir jo helt feil x)

Klarte ikke følge med jeg, mellom slutt på p pillene å graviditeten, haha. Hadde en helt merkelig syklus, og eggløsning kom suuuuupertidlig. Jeg testen når el skulle komme, ca 11 dager etter første blødningsdag i forrige mens, og da begynte den å gå nedover, så da hadde jeg hatt!

Jeg har også kort syklus med tidlig eggløsning så hvis jeg teller fra eggløsning er jeg 3-4 dager lenger på vei enn hvis jeg teller fra første dag i siste mens. Likevel har alltid lege og jordmor forholdt seg til første dag i siste mens. Det utgjør jo ikke så stor forskjell, det blir jo justert på OUL likevel og er jo den datoen de endelig forholder seg til. Men skjønner hva du mener, har mistet 3 ganger selv og vil veldig gjerne være lengst mulig på vei!

Jeg har brukt dagen med eggløsning som dag 14, altså 2+0... ;)

Back
Topp