Telle uker og mnd

Sissel78

Forelsket i forumet
Hvordan teller man mnd og uker? 4 uker på en mnd? Eller......? Fant en dansk side som forvirret meg litt. http://www.min-mave.dk/5-maaned-2-trimester/22-uge/uge-214/
Se på venstre side, der det står uker og mnd. Jeg er nå 15+2. Vil det da si at jeg er over 4 mnd på vei??? Trodde jeg var litt over tre mnd på vei jeg.

Forvirra ja!!![:D]

Noen lyse hoder her?

Hehe, lurer på det samme [8|]

JEG teller en mnd som 30 eller 31 dager, så da blir en mnd mer enn 4 uker. Uansett hvordan babysidene ser på det så er en uke uansett 7 dager, og en mnd er enten 31,30 eller 28 dager som det er i februar. Så i mine øyne er man ca 17 uker når man er 4 mnd.
Ingenting å bli forvirret over, de vil bare forenkle tellemåten[8D]

Jeg teller også månedene som sånn ca 30+ dager, altså 4 uker og noen dager, rett og slett fordi ellers blir 40 uker TI mnd, og jeg har ikke tenkt å være gravid i ti mnd altså!

Men, når man nettopp har passert to fullgåtte mnd, si man er 9-10 uker, så er man jo I TREDJE måned da, akkurat som 15+1 er femten uker på vei, men du er i sekstende uke, og at 1800-tallet er "det nittende århundre"

Ferdig med en, begynt på, altså er i, andre.

Nå er jeg 17 uker, ca 4 mnd på vei, begynner snart på femte måned, men lenge til jeg er fem mnd på vei.

ORIGINAL: *Stella*

Jeg teller også månedene som sånn ca 30+ dager, altså 4 uker og noen dager, rett og slett fordi ellers blir 40 uker TI mnd, og jeg har ikke tenkt å være gravid i ti mnd altså!

Men, når man nettopp har passert to fullgåtte mnd, si man er 9-10 uker, så er man jo I TREDJE måned da, akkurat som 15+1 er femten uker på vei, men du er i sekstende uke, og at 1800-tallet er "det nittende århundre"

Ferdig med en, begynt på, altså er i, andre.

Nå er jeg 17 uker, ca 4 mnd på vei, begynner snart på femte måned, men lenge til jeg er fem mnd på vei.

whaaaat?!?du er rar[8D]

Hehe, ja, jeg er kjemperar [8D]

Men om jeg regner hver mnd som fire uker vil jeg altså være ferdig med 9 mnd etter 36 uker, og da er det jo faktisk en hel måned igjen, så slik orker jeg ikke tenke.[;)]

Back
Topp