Tell trivselen!

fruluna

Forumet er livet
Var hos jordmor i dag, og da skulle jeg være med på en undersøkelse som heter tell trivselen.

Et skjema som jeg skal fylle ut hver dag om babyens spark. Hvor mange ganger den sparker og sånn..
Kommer til å få litt å følge med på jeg da.. [&:]

Noen andre som har fått sånn? Var visst noe helt nytt.. Samarbeid mellom folkehelseinstituttet og rikshospitalet..

Ja jeg fikk et sånt skjema for lenge siden, men jeg bruker det ikke.
Jeg har snakket med jordmor om dette, jeg hadde blitt gal av å skrive det ned, for om jeg plutselig ikke skulle kjenne noe en dag eller på flere timer hadde det klikka for meg tror jeg....

Er vel kanskje litt nervøs jeg da men men....

Jeg bor i Oppland, så jeg har ikke noe med Riksen å gjøre.. Men det er vel de som har startet det.. [:)]

Kontrollen gikk fint Toveli6! Alt var så bra så!! [:)]

fant ett sånt skjema på nett som jeg prøvde bruke litt i begynnelsen,men det dabba fort av!

På http://www.telltrivselen.no/ kan man laste ned et skjema for å telle spark, hvis man har lyst men ikke er invitert til å delta i undersøkelsen.

jeg og fikk sånt skjema men jeg orker ikke fylle det ut for babyen sparker hele tiden.

Jeg bruker mitt skjema, men kun fordi babyen min hadde en rolig periode på noen dager som gjorde meg veldig redd....[&:] Teller for min egen del, og sånn at jeg (og evt legen) vet hva som er vanlig for MIN baby dersom den skulle bli uvanlig rolig igjen. På sykehuset sa de det var fint å ha det å gå etter dersom det skulle være noe igjen senere, så jeg teller NESTEN hver dag (morgen og kveld) [:)]

Back
Topp