"Tell med meg"

Rendezvous

Andre møte med forumet
Noen andre som er med i forskningsprosjektet "Tell med meg" og har begynt å telle? Noen andre som synes det er litt vanskelig?
Synes det er ganske tidlig å begynne å telle i uke 24... Kjenner jo masse liv, men synes ikke det er veldig regelmessig. Man skal jo telle på en tid på dagen hvor barnet vanligvis er aktivt. Men det er så forskjellig synes jeg. Og det å få tid til å sette seg ned og telle i kanskje opp til to timer i løpet av hver eneste dag? Nå er klokka 2330 og har endelig fått satt meg ned litt, har ikke planer om å sitte her til 0130 for å telle altså. Blir jo litt feil å vekke opp barnet i magen bare for å telle sparka og da...

Ingen telling her enda nei...men skal begynne fra uke 30[:)]

Hva skal tellingen være godt for da? [:)]

jeg er med i prosjektet.
Er enda 1 1/2 uke til jeg skal begynne å telle.
Har forsøkt å telle til 10 noen ganger allerede, og det
tar laaang tid! Jeg kommer ikke til å sitte i timesvis å telle!
Jordmor som informerte om prosjektet sa at de forventet ikke det heller.

Hva er dette for noe?
jeg har ikke hørt om noe sånt..

Det er et prosjekt jeg ble tilbudt å være med på da jeg var på ultralyd. Man skal telle til 10 spark/bevegelser minst én gang om dagen fra uke 24. Info om prosjektet her: www.fhi.no/tellmedmeg.
Jeg er veldig positiv til å være med på dette, men blir så usikker. Jeg kjenner ikke spark så mange dager om dagen... kanskje bare om morgenen og kvelden og en gang i løpet av dagen, stort sett når jeg er opptatt med noe annet. Ikke så mange spark av gangen heller, eller det varierer mye.

Hvis man kjenner mindre enn 10 spark i løpet av 2 timer er det tegn på lite liv... Blir litt bekymret, hvis det er meningen at man skal kjenne spark mange ganger om dagen allerede nå. Det står blant annet i informasjonsbrosjyren at barnet sover sjelden mer enn en time av gangen. Betyr det at man skal kjenne liv hver gang barnet er våkent, altså med en times mellomrom??? Det gjør hvertfall ikke jeg...

Du sier du skal begynne fra uke 30, Diddij? Fikk du beskjed om det?

jeg er med på dette jeg oxo.. litt vanskelig her, er i uke 24 nå.. + 3.. glemmer hele greia litt bort, kjenner om regel sparka når jeg har lagt meg om kvelden.. fikk i allefall telt til 10 i går kveld da..

ORIGINAL: Mtoto

Det er et prosjekt jeg ble tilbudt å være med på da jeg var på ultralyd. Man skal telle til 10 spark/bevegelser minst én gang om dagen fra uke 24. Info om prosjektet her: www.fhi.no/tellmedmeg.
Jeg er veldig positiv til å være med på dette, men blir så usikker. Jeg kjenner ikke spark så mange dager om dagen... kanskje bare om morgenen og kvelden og en gang i løpet av dagen, stort sett når jeg er opptatt med noe annet. Ikke så mange spark av gangen heller, eller det varierer mye.

Hvis man kjenner mindre enn 10 spark i løpet av 2 timer er det tegn på lite liv... Blir litt bekymret, hvis det er meningen at man skal kjenne spark mange ganger om dagen allerede nå. Det står blant annet i informasjonsbrosjyren at barnet sover sjelden mer enn en time av gangen. Betyr det at man skal kjenne liv hver gang barnet er våkent, altså med en times mellomrom??? Det gjør hvertfall ikke jeg...

hvor mange spark er mye liv da??

ORIGINAL: Mtoto

Neida, fikk ikke beskjed om det, for skal ikke være med i prosjektet, men orker ikke begynne å telle tidligere, for å bli bekymret om det er lite liv eller ikke...
Slik som i uke 24 synes jeg det er for tidlig å begynne å telle, for det er jo ikke like mye liv da som i uke 30 f.eks..hos alle..
Men kanskje jeg begynner før, for er en aktiv krabat allerede..

Har lest om det der forskningsprosjektet, det virker spennende og kan sikkert lede til mange nyttige resultater[:)] Men skal dere virkelig telle spark i to timer hver dag!!!??? Det er jo en kjempejobb, iallefall ville det vært det med denne magen, her sparkes det vilt! Får dere betalt for dette eller?[8D]

Back
Topp