Telefonselgere

Tenk deg om.. Hva syns folk om telefonselgere? Hvis du føer du kan takle å få så mye drtt hver dag, go ahead. Det er en drittjobb med drittbetaling og ofte arbeidsgivere som oppfører seg som cowboyer på siden av loven. 

ORIGINAL: Sicily

Tenk deg om.. Hva syns folk om telefonselgere? Hvis du føer du kan takle å få så mye drtt hver dag, go ahead. Det er en drittjobb med drittbetaling og ofte arbeidsgivere som oppfører seg som cowboyer på siden av loven. 

Det var da voldsomt... Har du jobbet med det?

jeg jobbet med det noen få dager.
Trivdes ikke, fikk ikke grunnlønn før jeg hadde 20 salg i mnd.
+ provisjon oppå der

sambo jobbet og som selger. hadde 80,- timen + provisjon

ORIGINAL: Kattepus

Nei, men kjenner mange som har. [;)] Også er jeg ganske involert i HK og møter derfor ofte folk som har dårlige erfaringer med det og får høre om alle bedriftene som er useriøse.Dessuten trenger man ikke rare forestilingsevnen for å se for seg hvordan man blir møtt på tlf med holdningen folk flest har til tlfsalg..

Nei, men kjenner mange som har. [;)] Også er jeg ganske involert i HK og møter derfor ofte folk som har dårlige erfaringer med det og får høre om alle bedriftene som er useriøse.Dessuten trenger man ikke rare forestilingsevnen for å se for seg hvordan man blir møtt på tlf med holdningen folk flest har til tlfsalg..

HK?

HK?

Handel og Kontor.. Fagforeningen..Som jeg på det sterkeste anbefaler at du melder deg inn i om du skal jobbe i tlfsalg-bransjen..

Du kødder nå ikke sant?
For det er ikke mange andre yrker folk "hater" ?
Om du virkelig er seriøs, så må jeg si du er forhåndsdømmende her...

Når JEG jobba som telefonselger møtte jeg masse hyggelige folk hver eneste dag.
Tror jeg hadde to samtaler jeg følte ble ubehagleig, og da har man egne måter og prosedyrer og takle det på. Blannet kunne vi sette de over til sjefene våre.
Jeg hadde GODT betalt, en ok høy fastlønn til å leve av i tillegg til provisjon.
Tjente alt i fra 15 000 til 25 000 utbetalt i mnd... Men enkelte såklate superselgere på gruppa mi hadde 40 000 enkelte mnd utbetalt liksom..
Og sjefene våre var IKKE cowboyer på kanten av loven. Langt i fra. Hærlige mennesker og har ALDRI jobbet i ett så godt arbeidsmiljø før...

Det du evt må tenke deg om er at det å sitte på telefon, en del støy, litt press og alltid nok og gjøre, det er en veldig psykisk slitsom jobb.

Og til deg Sicily... Tenk deg om før du uttaler deg da...
Kanskje du ikke hadde trengt og svare viss du ikke hadde noe og bidra med annen enn usakelig dritt?

Fint for deg at du var en av de få heldige. [:)]

Spiser heller bark enn å være telefonselger

Har hatt flere telefonjobber. Og jeg er dronning av telefonskrekk. Tenkte jeg gjorde megselv en tjeneste men har ikke akkurat kurert skrekken akkurat. Heldigvis er jeg ikke blitt verre, men jeg vergrer meg lenge før jeg plukker opp telefonen.

Nok om det. Har jobbet både i opplysningstjeneste og salg. Salg var definitivt verst (men du får alltid de idiotene som gjør livet surt - uansett salg og service yrke). Mye møkk og mye stress. Folk generelt liker ikke oppsøkende salg, men 90% av folkene som takker nei, takker pent nei. Du får endel pes og kjeft, men mest av alt tar ikke folk telefonen.

Tror allikevel at det har mye med produktet. Spørreundersøkelser er tryggere enn kjøp/salg. Salg til faste kunder går bedre enn salg til nye osv. Jeg anbefaler - hvis du vil inn i dette takkløse yrket - grunnlønnsbasert + provisjon og at du tror på produktet. Da går det somregel bra. Selger du drittprodukter og får ikke lønn for det heller, vil du mest sannsynlig føle at du bare stanger hodet i veggen.

grrr hater tlfsalg. fatter ikke at det er lov.. hvis eg trenger noe, drar eg til butikken for å kjøpe det. trenger ikke en tlf om det i min private hjemmetid..

Noen her som jobber som det? Trives dere? Er det godt betalt? Hva selger dere?

Hva mine øyne leser: Noen her som har solgt sjelen sin? evt. inngått kontrakt med djevelen?

ORIGINAL: lykkeligmamman

grrr hater tlfsalg. fatter ikke at det er lov.. hvis eg trenger noe, drar eg til butikken for å kjøpe det. trenger ikke en tlf om det i min private hjemmetid..

Enig i at det er pes å få telefon hjemme i middagstid etc.. enn å selge ting til bedrifter må vel være bedre?

ORIGINAL: Kal-El

Noen her som jobber som det? Trives dere? Er det godt betalt? Hva selger dere?

Hva mine øyne leser: Noen her som har solgt sjelen sin? evt. inngått kontrakt med djevelen?

Har jo allerede eksempler i denne tråden på hvilken cowboy-bransje tlfsalg er.. [8D]

ORIGINAL: Carine

stor forskjell om du selger til bedrifter eller privatpersoner. Telefonsalg til bedrifter tror jeg er mye enklere enn til privatpersoner. Jobber selv med salg, men er "uteselger", så ringer får å booke møtene eller close salgene. Elsker jobben min [:)] Masse hyggelige mennesker, og spennende dager. Men selvsagt STOR forskjell på hva du selger og til hvem du skal selge

Hvor jobber du da?

For de som ikke vil motta salgstelefoner, finnes da Brønnøysund registeret. Det tar ikke lang tid å registrere seg mot slike telefoner.

Det er ikke alle som kan velge og vrake i jobbmarkedet. Noen må ta de jobbene som andre ikke vil ha. Syns det er feil å stemple selgere bare fordi at de bruker telefonen som sitt verktøy. Ikke alle telefonselgere er skruppelløse...

Back
Topp