Teknisk informasjon

• Trådstarter Trådstarter Redaktør Karine
  • Opprettet Opprettet
Cinnamon* skrev:
Kommer alternativet "Se kun tråder jeg har deltatt i" tilbake igjen...?

Ja, vi ser på hvordan dette kan løses. Uansett kan du faktisk få dette listet opp per i dag ved å se på Veggen din inne på Min side. Fordi der ligger det en melding hver gang du lager et innlegg i en tråd.

LilleLavendel skrev:
har dere svart på hvorfor i alle dager dere har endret på et forum så og si alle var fornøyde med? jeg forstår ikke helt hvorfor...det er en ting som er bedre nå, og det er måten man legger inn bilder! den er jeg veldig fornøyd med nå.

hilsen en som aldri la inn bilder før, men legger inn så ofte jeg kan fra nå av;)

Ja dette er besvart i tidligere tråder... MEN en siste gang. Det gamleforumet var bygget for 10 000 brukere. Den ene personen som hadde laget det, fikk sjokk da han hørte hvor mange brukere vi hadde inn hver dag/uke. Med andre ord løsningen var en tikkende bombe rent teknisk(og ja den var treg og ustabil på slutten). At den fungerte for brukeren er vi selvsagt veldig glad for, men når vi uansett måtte bytte plattform, så måtte vi også å gjøre noe med designet. Det nye forumet hadde en grunndesign, og den var langt i fra det designet det gamle forumet vårt hadde. Nå har vi fått en design som henger mer i hop med resten av Babyverden og Familieverden.
Kanonbra at du legger in bilder!! :-)

Sylvia80 skrev:
Hm.. Blir jo bedre og bedre da.. Men:
Blir det sånn at vi kan velge hvilke tråder vi vil se på forumet? Før kunne vi krysse av i en boks øverst? Sånn "bare tråder jeg har deltatt i" eller "bare avstemninger"...? Savner den.. var lettere å finne tilbake til der jeg har svart for å se tråden videre og sånn...

Du kan nå abonnere på tråder. Klikker på knappen Abonner, og den tråden vil vises inne på Min side. Dermed kan du velge de mest interessante trådene til å vise hver gang du logger deg på Min side.

*MamMathea* skrev:
MammaGutten skrev:
Kan dere ordne det sånn at når man trykker på en foreslått link inne på trådene, så kommer dem opp i ny fane/nettleser?

Kjipt å måtte gå ut av forumet for å komme inne på en link og så komme seg inn igjen her . . .

ja det var så greit før :)

Hei
Den som legger inn linker og bruker link-verktøyet opp på menylinjen(jordklode med lenke) i redigeringsvinduet, kan selv bestemme hvordan linken skal oppføre seg. Dvs eget vindu, ny tab eller i det vinduet som forumet selv er i.

Baby_alex skrev:
Hva med søk funksjon i forumet?

Det kommer et helt nytt søk. Det vil gjelde for hele Babyverden, men liste ut svar fra hver enkelt del av Babyveren. Så du får en liste for treff i Forumet, en for treff i Blogg og en for treff i artikler på babyverden. Kommer til å bli veldig bra. Men vi legger ikke ut noe avansert søkefunksjon før vi er helt sikre på at ytelsen og stabiliteten på det nye forumet er helt på plass!

Kan dere ikke fikse på smilyene? Det er sykt tungvindt sånn som det er nå. Kan dere ikke fikse det sånn at :) automatisk blir et smilefjes og ;) blir blunkefjes feks? Og ha de litt mer spesielle på en egen knapp (som nå).

F R Y K T E L I G irriterende med hi øverst på hveeeeeer eneste side i tråden!!!!! Blæ! Pm'en viser konstant en ny mld, har ingen nye! Irriterende dårlig oversikt i pm-innboksen, viser kun fem mld på hver side og så må man begynne å bla.. Og det tar laaaaaang tid! For øvrig er jeg overrasket over at brukerne ikke ble spurt i forkant KONKRET hvilke funksjoner man burde ha med videre, eksempelvis i en avstemming, da ville man sluppet en del av den frustrasjonen som går nå. Har flere irritasjoner, men skal spare dere, for det er nevnt før.0

For øvrig er forumet elendig på widescreen pc-skjerm med Firefox..... Funker desidert best på iPhone med safari til nå.

Blir det begrensninger på hvor stor signaturen kan være? Jeg synes det noen ganger tar litt overhånd... blir mye scrolling forbi signaturene. Eventuelt en innstilling der man kan velge om man vil se eller ikke se signaturene?

MammaGutten skrev:
Kan dere ordne det sånn at når man trykker på en foreslått link inne på trådene, så kommer dem opp i ny fane/nettleser?

Kjipt å måtte gå ut av forumet for å komme inne på en link og så komme seg inn igjen her . . .

Åh enig.. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har krysset ut siden nå fordi jeg er vant til at linker blir åpnet på en ny side... Vanvittig irriterende og blir til at jeg ikke gidder å gå inn igjen..

Kjempe bra at dere har fikset meny nederst også! :)

Ellers vil jeg SKRYTE av meldingsfunksjonen. Veldig greit å se om man har meldinger så enkelt som det er nå. Flere PM'er jeg ikke merket før flere dager i ettertid på den gamle plattformen. *Tommel opp*. 

Vil også SKRYTE av bildefunksjonen! :) Lett å laste bilder rett opp, og lett å legge inn bilder fra facebook eller blogg :) *Tommel opp*

Det som nå gjør at jeg ikke bruker forumet like mye som før er tre ting.

1) Jeg blir GAL av å ikke kunne "vise tråder jeg tidligere har deltatt i". GIDDER ikke sitte å bla, og det er en fordel å kunne få en slik mulighet på en enkel måte som før - slik at man får fulgt opp de svarene man får. HÅPER dette vil ordne seg - for det hindrer meg i å være her mye. Synes å måtte gå inn på profiler osv er veldig tungvindt for å utforske dette.

2) Savner også VELDIG at de trådene man IKKE har lest er uthevet. Jeg ville foreslått at  å hatt dette fortsatt, og ikke hele tiden ha "fet skrift" på alle innlegg.

3) Veldig lite aktivitet her inne om dagen, og savner den oversikten over påloggede helt øverst, og oversikt over hvem som er inne på en tråd :)

Ellers skal jeg innrømme at jeg fornøyd :)

*lykkeligst* skrev:
Kan dere ikke fikse på smilyene? Det er sykt tungvindt sånn som det er nå. Kan dere ikke fikse det sånn at :) automatisk blir et smilefjes og ;) blir blunkefjes feks? Og ha de litt mer spesielle på en egen knapp (som nå).

Det vil komme hurtigsmileys :-)

*FruM* skrev:
Kjempe bra at dere har fikset meny nederst også! :)

Ellers vil jeg SKRYTE av meldingsfunksjonen. Veldig greit å se om man har meldinger så enkelt som det er nå. Flere PM'er jeg ikke merket før flere dager i ettertid på den gamle plattformen. *Tommel opp*. 

Vil også SKRYTE av bildefunksjonen! :) Lett å laste bilder rett opp, og lett å legge inn bilder fra facebook eller blogg :) *Tommel opp*

Det som nå gjør at jeg ikke bruker forumet like mye som før er tre ting.

1) Jeg blir GAL av å ikke kunne "vise tråder jeg tidligere har deltatt i". GIDDER ikke sitte å bla, og det er en fordel å kunne få en slik mulighet på en enkel måte som før - slik at man får fulgt opp de svarene man får. HÅPER dette vil ordne seg - for det hindrer meg i å være her mye. Synes å måtte gå inn på profiler osv er veldig tungvindt for å utforske dette.

2) Savner også VELDIG at de trådene man IKKE har lest er uthevet. Jeg ville foreslått at  å hatt dette fortsatt, og ikke hele tiden ha "fet skrift" på alle innlegg.

3) Veldig lite aktivitet her inne om dagen, og savner den oversikten over påloggede helt øverst, og oversikt over hvem som er inne på en tråd :)

Dette savner jeg også VELDIG og håper det kommer tilbake. Er ikke så dreven på forum og dette med å abbonere på tråder osv, så da er det greit å se at det har kommet nye svar i innlegg osv emoticon

Må ellers si at jeg begynner å bli veldig fornøyd med forumet jeg og håper at aktiviteten tar seg opp igjen om noen uker emoticon

Bellsi skrev:
Kan ikke se at det er mulighet til å forhåndsvise en melding man har tenkt å poste lengre? Er den funksjonen fjernet? I tillegg savner jeg å kunne se hvem som er inne på det delforumet man er inne på..

Det savner jeg også. Også savner jeg popupfunksjon på pm. For det er ikke alltid like lett å huske hva som står i pm'en man fikk, når man skal svare.

Jeg får absolutt ikke til det å laste opp og legge ut bilder lenger, det irriterer! Og tickeren min er endret, og jeg vet heller ikke hvor jeg får endret den her inne på Babyverden. Det var også enklere før...

Jeg lurer veldig på hvor jeg finner igjen tidligere innlegg som jeg har skrevet..emoticon

Det hadde også vært veldig kjekt med en svarknapp helt nede på siden (under siste innlegg), slik at en slipper å scrolle helt til toppen av siden igjen for å svare emoticon

Jeg bare lurte på om jeg kommer til å bli synlig etterhvert..
Eller om jeg må ordne ny profil?

Virker som om en del av innleggene og svarene jeg skriver blir usynlige..

mamma_møø skrev:
Blir det begrensninger på hvor stor signaturen kan være? Jeg synes det noen ganger tar litt overhånd... blir mye scrolling forbi signaturene. Eventuelt en innstilling der man kan velge om man vil se eller ikke se signaturene?

I utgangspunktet tror vi det er flere som ville blitt misfornøyde dersom vi avgrenset signatur/ticker-feltet en de som er misfornøyde med at feltet tar stor plass... :-) MEN det at en skal kunne velge å se eller ikke se ticker kan være noe å se litt nærmere på. Takk for godt forslag!

1) Dette jobbes det med. Det vil kreve litt uvikling, så det kommer ikke på plass med engang, men vi ser at dette er noe veldig mange erfarne forumbrukere vil ha. Foreløpig kan du bruke Veggen din, der listes alle dien postinger, så dermed kan du følge med på de trådene der du aktivt er inne og svarer. Ikke helt det samme, men det er i alle fall noe ;-)
2) Det med utheving av uleste osv. vil komme. Vi jobber med den saken. Forhåpentligvis er det på plass i uken som kommer.
3) Påloggede ligger nå nederst på fremsiden. Du komme rikke til å få den per tråd foreløpig. Men det skal komme et søk på Medlemssiden som skal enklere gi en oversikt over hvem som er online. Gjerne da i forhold til en bestemt tråd.
Må bare skyte inn at det er aldri logget flere online samtidig på forumet som i de siste par dagene (det er kun pålogede som kan bidra med innlegg). Så det med lite aktivitet, ligger mer på manglende oversikt enn hva som er reelt. Noe vi selvsagt tar alvorlig, fordi en ønsker jo å være en del av et opplevd travelt forum! :-)

~Ugla~ skrev:
Jeg bare lurte på om jeg kommer til å bli synlig etterhvert..
Eller om jeg må ordne ny profil?

Virker som om en del av innleggene og svarene jeg skriver blir usynlige..

Hei
Skal få deg synlig :-)
Skal sjekke opp profilen din i morgen, og se om vi finner noe ugler i mose... ;-)

Back
Topp