Teknisk informasjon

• Trådstarter Trådstarter Redaktør Karine
  • Opprettet Opprettet
R

Redaktør Karine

Guest

Hei alle sammen!
Både teknisk avdeling her i Babyverden og eksterne utviklere hos EDB Ergogroup har jobbet intenst den siste uken med å rette opp feil og mangler som har dukket opp i forbindelse med lanseringen av det nye forumet. Vi fortsetter selvfølgelig å jobbe, men her er en oppdatering over hva som er gjort så langt:
* Det er nå en bedre synkronisering av serverene. Dere skal ikke lenger oppleve doble postinger og svar på allerede svarte innlegg så ofte som tidligere denne uken.
* Innboksen har et tydeligere ikon oppe til høyre på knappemenyen. Dette indikerer nye PM'er med rødt og får noe bedre plass.
*Det er nå lagt til brødsmulesti også nederst på alle forumsider
* Dere kan nå abonnere på ulike tråder i forumet. Disse vil vise på Min side. Der kan dere også få e-post om oppdatering i tråder dere abonnerer på. Dette stiller dere inn i Mine opplysninger.

Hva jobber vi med videre?
* Uthevet skrift på tråder som ikke er lest.
* Utlisting av tråder der du deltar.
* Ytterligere forbedring av ytelse og stabilitet.
I tillegg jobber vi kontinuerlig med å diskutere forbedringer ut fra alle tilbakemeldingene fra dere!
God helg til alle!
mvh
Karine
Sjefredaktør Babyverden

Det begynner å bli veldig bra. Opplever ofte å ikke komme inn, spesielt på kveldstid (når det sikkert er endel trafikk). Håper det blir bedre snart!

kommer dere til å gjøre forumet breiere?

Når jeg trykker på "svar" knappen øverst på siden må jeg selv scrolle ned til meldingsfelte, noe jeg syneeeees er veldig irriterende hvis det er masse innlegg i tråden.

En annen sak;
De smiliyene som ble skreve på det gammle forumet vises ikke på det nye, så det blir litt rot i trådene når vi har feks en smily som betyr "har født". ingen vises lenger, så vanskelig å holde oversikt

Noen ganger synes ikke det første innlegget i en tråd.. det er jo litt dumt.. Håper dere kan rette på det.

LilleDelfin skrev:
Noen ganger synes ikke det første innlegget i en tråd.. det er jo litt dumt.. Håper dere kan rette på det.

Sånn skal det ikke være!Vi vet om feilen, og jobber med å fikse det!

mvh
Karine

elisabeath skrev:
Når jeg trykker på "svar" knappen øverst på siden må jeg selv scrolle ned til meldingsfelte, noe jeg syneeeees er veldig irriterende hvis det er masse innlegg i tråden.

En annen sak;
De smiliyene som ble skreve på det gammle forumet vises ikke på det nye, så det blir litt rot i trådene når vi har feks en smily som betyr "har født". ingen vises lenger, så vanskelig å holde oversikt

Takk for tilbakemelding!
Du skal egentlig bli flyttet automatisk ned til innskrivinsgfeltet ved klikk på svar-knappen... så dette skal vi ser på!
Vi jobber med en ny og bedre smiley-funksjon!

mvh
Karine

vw*engel skrev:
kommer dere til å gjøre forumet breiere?

Ja, det gjør vi!
MEn vi må ha en uke til på oss for denne endringen... det påvirker en hel rekke ulike ting på forumet vårt :-)

mvh
Karine

Sanndrom skrev:
Det begynner å bli veldig bra. Opplever ofte å ikke komme inn, spesielt på kveldstid (når det sikkert er endel trafikk). Håper det blir bedre snart!

Hei! Takk for hyggelig tilbakemelding!

Vi tror også de nye funksjonene blir helt kanon! Noen snakker om et mini-facebook for mammaer... Sjekk ut min side!

Og stabiliteten jobber vi hele tiden med å forbedre! Det blir bedre, det lover jeg! :)

mvh
Karine

Blir det en ordning på det at man ikke ser svarene i tråder man har lagt ut? Jeg ser mange har problemer med det og må poste noe for å se svar i trådene sine..

MiLfYwAy skrev:
Blir det en ordning på det at man ikke ser svarene i tråder man har lagt ut? Jeg ser mange har problemer med det og må poste noe for å se svar i trådene sine..

Sånn skjer med alle innleggene jeg har laget. Vises helt til en har svart, og da blir det bare hvitt. Samme har skjedd med innleggene mine fra "gamleforumet". Innlegg jeg skriver innni tråder, ser ut til å bli varende. Sendt mail om det til dere for noen dager siden, men dere har vel for mye å gjøre omdagen.
En smule irriterende.

Kan ikke se at det er mulighet til å forhåndsvise en melding man har tenkt å poste lengre? Er den funksjonen fjernet? I tillegg savner jeg å kunne se hvem som er inne på det delforumet man er inne på..

Jeg klarer enda ikke å lagre det jeg evnt vil lagre på min side. Veldig kjedelig, vet dere kanskje holder på å fikse problemet men purrer litt for det om :)

Gleder meg til alt er oppe og går som det skal, i mellomtiden smører jeg meg godt inn med tålmodighet. 

Ps, problemer med mailen også. Der står det 1 ny melding, selv om jeg allerede har lest alle meldingene..! 

dere gjør en super jobb...

enn på avstemningene vi lager, går det ann å få sånn at man kan velge hvor lenge de skal vare?

var sånn før, og var ofte i bruk på hobbyforumet siden vi har konkuranser der hver uke...

Jeg er dessverre ikke så veldig imponert.
Jeg kommer nesten aldri inn, og de få gangene jeg kommer inn må jeg trykke F5 ganske mange ganger før jeg får sett noe som helst på sidene.
I tilegg får jeg ikke navigert meg vekk fra noen av førstesidene, da står det bare at siden ikke kan lastes..

Er det 10 innlegg i en tråd, så får jeg kanskje lest 3 av de, uansett hvor mye jeg prøver å oppdatere.
I tilegg opplever jeg at innleggene jeg skriver, ikke blir postet.

Veldig frustrerende.

I tilegg savner jeg avataren min..

(Må også legge til at jeg ikke kan søke etter medlemmer, og at jeg stort sett sliter med "Feil på siden"-meldinger.. )

Jeg synes forumet har blitt ganske dårlig... for det første er det altfor smalt, og å bruke plass på den helt uinteressante stikkordskyen er bortkastet. Lesbarheten er også dårlig, tror det må være med kontraster eller fargevalg eller noe sånt, men det er rett og slett ikke noe behagelig å oppholde seg her inne lenger. Det er til tider også vanskelig å legge inn svar på innlegg, og å scrolle ned så langt er lite brukervennlig (før kom det opp i eget vindu, det var mye bedre). Aktiviteten har dessuten gått mye ned, som også gjør forumet mindre attraktivt, så klart.

Jeg savner å kunne søke opp medlemmer og lese de siste innleggene, i tillegg til å kunne se leste/uleste innlegg siden sist (som jeg ser dere sier dere jobber med). Og ikke bruk store bokstaver, som i "brukertittelen" (eller hva det nå heter)... bidrar til dårlig lesbarhet, og er ikke god nettikette heller. Doble mellomrom mellom avsnitt er heller ikke særlig heldig (for det fikk jeg i dette innlegget, men har ikke lagt det inn når jeg skrev - er kun ett linjeskift).

Kommer alternativet "Se kun tråder jeg har deltatt i" tilbake igjen...?

Må jeg legge inn ny signatur og avatar? Og vil alle mine tidligere innlegg komme frem etterhvert? Vil det vises at jeg faktisk ikke er et nytt medlem, men har flere innlegg enn det som vises nå?..

Er ferskis på forumet og vet ikke hvordan det gamle var, men jeg har iallefall store problemer med oppdatering av kontoen min. Får ikke lagt inn bilde eller endret innstillinger eller noe. Trodde det kunne være at jeg bruker Safari på Mac, men nå har jeg prøvd med tre forskjellige nettlesere uten hell. Skjer ingenting når jeg trykker på "lagre"-knappen. Jeg finner heller ikke noe sted på Min side hvor jeg kan følge med på når tråder jeg deltar i blir oppdatert.

Kommer vi til å se hvem som er inne på forumet igjen, som det var før?? Føler meg nokså alene når jeg er innpå..

Ellers er vell alt bare en vanesak tenker jeg :)

Back
Topp