Teknikk fra rygg til mage?

murmel

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Hei,

Jeg har prøvd å søke på nettsider og youtube, men blir ikke riktig klok... Noen som vet hvordan babyer normalt sett skal gjøre for å snu fra rygg til mage?

De siste dagene har min lille begynt å løfte strake bein rett opp mot taket. Deretter tipper han over på siden. Der strekker han ut, blir skikkelig sinna, og drar hodet bakover til han får skikkelig bananform. Hvis jeg hjelper ham med armene, kommer han over på magen.

Vi har hatt litt hjelp av fysioterapaut ifm. favorittside, og hun har vært opptatt av at han bør bort fra "bananteknikken". Så jeg regner med at dette ikke er anbefalt måte å snu seg på...

Noen som har fått "anbefalt" teknikk for rulling vist/forklart?

Min bare begynte å rulle han - han vipper seg selv frem og tilbake helt til han har nok fart, også "velter" han over på magen :P

Her kommer han seg over på siden på et vis og av og til får han tyngdekraften med seg og klarer snu seg rundt. 5mnd, men snur seg ikke ofte.

Jenta mi krøker seg sammen og vipper over på siden og så strekker hun seg ut og lander på magen. Da hun holdt på å lære seg det hang hodet ofte igjen bak og da var hun ikke sterk nok til å få det med og ble liggende som en banan som du sier. Hun er frisk og rask og har ingen problemer med rullingen nå. Syns egentlig sånn du forklarer høres helt normalt ut når de holder på å lære seg det, men ikke har teknikken helt på plass ennå.

Han her gjør det samme sånn bortsett fra og legge seg i en bananform, skal på sånn 4 mnd fysioterapi gruppe den 6 så tenkte og spørre da

Frøkna mi tok også hodet bakover og ble en banan, men fysoterapauten sa jeg skulle hjelpe henne med å få hodet og tyngdepunktet fremover, i stedet for å ta hodet bakover for da kom hun ikke rundt. Hun har ligget på ryggen, også har jeg tatt tak i den armen som blir opp når hun snur seg. Jeg har dratt litt i den slik at hun har snudd seg på siden. Da hadde jeg en leke på gulvet ved knærne hennes slik at hun kikket litt nedover og kroket seg sammen i stedet for å ta hodet bakover. Når jeg dra dro litt til i armen kom hun seg over på magen. Etter hvert bøyde hun hodet selv og løste koden fort :) Fysoterapauten sa det var viktig å la henne ligge litt i stabilt sideleie slik at hun får trent sidemusklene i magen. Det er de dem bruker for å snu seg og også når de etter hvert skal sette seg opp. Etter at jeg har begynt å legge henne på siden har hun tatt snuingen ganske fort og hun ligger ofte på siden og leker selv.

Hs her sa at når beina kommer opp så ruller de over, så det handler nok om å krøke seg sammen også kommer over på siden og rundt.:)

Hmm.. min bruker magemusklene tror jeg :p

Min lille snur seg litt som en banan, også setter hun et bein i gulvet og skyver seg rundt.

Hun rullet et par ganger fra mage til rygg for 2 uker siden. Var på 4 mnd kontroll på tirsdag og da viste fysioterapeuten oss dette med at de får bedre balanse når de løfter beina, og hun viste oss grep for å hjelpe hun til å snu seg over. Men de tipsene har vi aldri fått bruk for, etter at fysioterapeuten demonstrerte på henne så har hun klart det helt selv :p

Min ruller seg over på siden først. I starten var problemet å få vippet beinet som lå øverst over, så vugget gjerne litt for å få fart. Nå går det i ett :)

Fysio på helsestasjonen sa at de bare måtte plages litt og være irriterte når de skulle lære nye ting. Kanskje la bebbis prøve litt for så å hjelpe til å dytte litt i bekkenet? Når min blir lei prøver jeg å distrahere med kos og annen lek før vi prøver igjen. Plutselig en dag snudde hun seg og holdt på slik hele dagen. Så gikk det flere dager før hun i det hele tatt prøvde igjen. De har vel alle sitt eget tempo og lite vi kan gjøre med det

Back
Topp