teite udi OPPDATERT

ORIGINAL: KathMor

Tjukka:
Nei det har med at det er en inntekt som ikke er garantert i Norge. De sier siden det er registert i London, England - så hvordan kan han drive dette firmaet fra Norge siden han da skal flytte hit, når det er sentrert i England? SKjønner? Her vi må så godt det lar seg gjøre "bevise" at han kan fint drive det fra Norge også... Men hvordan?.... Og det at han hadde gjort det så langt, at han reiser likt nå - at ingenting sånn sett kommer til å forandre seg, ble for løst for UDI...

Har ikke noe si at vi har barn sammen, teller null nada.... alt som teller er pengene som tjenes inn i norge...

Er så dritt lei hele suppa, uansett hva vi gjør så går det ikke uten humper i veien altså... Men takk for klemmen Buble, og alle dere andre [:)][:(]

Kan dere dokumentere all reiseaktiviteten hans - i form av kvitteringer på flybilletter - for å vise reisevirksomheten hans kontra økonomisk vinst? Har de to som jobber for han i England arbeidskontrakter som dere kan send emed kopier av til UDI, slik at de ser noen jobber for han i England - som tar seg av driften der imens han reiser rundt omkring?

Kan hende jeg spør om helt mongo ting her nå....men la meg se om jeg har skjønt det? UDI vil (selvom vi satser på at de sier ja) ikke gi J oppholdstillatelse da han ikke kan dokumentere at han får de samme inntektene på firmaet sitt som er registrert i England når han skal bo i Norge? De skjønner ikke hvordan han skal klare å drive firmaet sitt "på avstand"?[8|]

I nærheten??[8|]

Jepp Buble - du næila det der [X(]

Satt James på saken nå, sende kontrakene med L og C (de som jobber for han) + få dokumentasjon fra møtene og kursene som har blitt solgt både i USA, Asia og Europa.. Jeg spurte om de godtok å se på reise-aktiviteten hens, men da sa hun at nei - for hvordan kan det bevises at det forsettes når han flytter til Norge? [>:] MEN vi skal sende det med som sagt, alt som viser at han driver det internasjonalt i dag uavhengig av hvor han bor, så situasjonen vil bli den samme... Men vrient å bevise, ser den...

Han kommer til å reise like mye som han gjør nå, ingen forandringer der..

Men tenk å være så firkanta.... jeg ser bare han kommer med ressurser jeg... Han løper jo ikke til nav for å krever penger med en gang han krysser grensa! .... Er så frustrende... Ten å ikke slippe han inn... James´n min lissom [&o]

Ja, snakker om suppe!

På den ene siden forstår jeg jo UDI, men på den andre siden kan jeg ikke forstå at de ikke vektlegger arbeidsinnsats og at han faktisk søker seg inn på lovlig vis. At han har fru og unger i Norge. Klarer bare ikke å skjønne prioriteringen.[>:]

ORIGINAL: *Emma08*

skjønner det er veldig vanskelig.
håper dere får et positivt svar neste gang da.

Jepp Buble - du næila det der [X(]

Satt James på saken nå, sende kontrakene med L og C (de som jobber for han) + få dokumentasjon fra møtene og kursene som har blitt solgt både i USA, Asia og Europa.. Jeg spurte om de godtok å se på reise-aktiviteten hens, men da sa hun at nei - for hvordan kan det bevises at det forsettes når han flytter til Norge? [>:] MEN vi skal sende det med som sagt, alt som viser at han driver det internasjonalt i dag uavhengig av hvor han bor, så situasjonen vil bli den samme... Men vrient å bevise, ser den...

Han kommer til å reise like mye som han gjør nå, ingen forandringer der..

Men tenk å være så firkanta.... jeg ser bare han kommer med ressurser jeg... Han løper jo ikke til nav for å krever penger med en gang han krysser grensa! .... Er så frustrende... Ten å ikke slippe han inn... James´n min lissom [&o]

Næmmen herlighet da.....hvis de skal se på det på den måten så er det vel ingen bedrifter som kan klare og 100% bevise at de kommer til å tjene det samme neste år vel???? [>:][>:]Kan han utvide bedriften sin i Norge? Altså ekspandere til det norske markedet, tenkte på om man kan bevise for UDI at han som du sier kommer med ressurser?[8|]

Hvorfor tar de ikke hensyn til kone og barn? Noen forskjell om dere var gift?[8D]

Jeg tuller ikke nå, men prøv alt dere kan å få en mannlig saksbehandler!!!!!!!

(har en stefar som jobbet i UDI før, og dette er hans ord[8D])

haha det spørr alle om [8D] NIKS, ingen forskjell, vi har hattv et stabilt samboerskap i over 2 år, som er dokumentert, så vi går som gift nå i deres øyne.. Og at vi hadde to barn hadde faktisk "ingenting å si"...

Altså utvide bedriften, det er nå en "internasjonal bedrift", han "selger sitt produkt" i hele verden, så det vi må understreke. Er jo fomraliteter som er registrert i England... I tillegg har vi til seinest 15 des å gjøre dette på, ikke mye tid til å plutselig registere seg i brønnøysund registeret, noe som trolig ikke går siden han ikke bor her igjen.. catch 22 [&:] Men igjen har vi da ingen tall i norge sånn sett å vise til..

enig med Vand.....og en facebook gruppe!!!!!!!!!!![>:]

ORIGINAL: Vand

HAHAH - seriøst? Hvorfor? [8D] Tror ikke vi kan få be om å bytte gitt

haha det spørr alle om [8D] NIKS, ingen forskjell, vi har hattv et stabilt samboerskap i over 2 år, som er dokumentert, så vi går som gift nå i deres øyne.. Og at vi hadde to barn hadde faktisk "ingenting å si"...

Altså utvide bedriften, det er nå en "internasjonal bedrift", han "selger sitt produkt" i hele verden, så det vi må understreke. Er jo fomraliteter som er registrert i England... I tillegg har vi til seinest 15 des å gjøre dette på, ikke mye tid til å plutselig registere seg i brønnøysund registeret, noe som trolig ikke går siden han ikke bor her igjen.. catch 22 [&:] Men igjen har vi da ingen tall i norge sånn sett å vise til..

Hva med en bedriftsplan som viser til at han har planer om, muligens å "selge" sitt produkt i Norge?

ORIGINAL: Buble

Hva med en bedriftsplan som viser til at han har planer om, muligens å "selge" sitt produkt i Norge?

Hjelper ikke... han har til og med "solgt" til en bedrift i Norge han.... Men neeeeiiiii da.... Skulle virkelig ønske vi kunne finne på noe smart noe som kan bevise at han kan gjøre det samma som nå, selv om han "flytter" til norge! [&o]

Men takk for all brainstorming jenter - tusen takk [:D]

ORIGINAL: Vand

HAHAH - seriøst? Hvorfor? [8D] Tror ikke vi kan få be om å bytte gitt

Fordi kvinner i sånne posisjoner ELSKER å gjøre ting vanskelig! [>:] alt er vanskelig for kvinner innen NAV og UDI (og sikkert andre plasser også! [8D]), og det kvinner bruker 2 år på å avgjøre, ordner menn på 3 dager[;)]

Beklager at dette er litt vel stigmatiserende, men jeg tror faktisk det er sånn i mange tilfeller!

Og dere kan fint forlange å få en annen saksbehandler! [8D]

Sorry Kath, men er bare litt nysgjerrig på dette - synes det er voldsomt urettferdig....er det oppholdstillatelse han søker om? Eller arbeidstillatelse? Eller hva søker dere om igjen?

Sorry Kath, men er bare litt nysgjerrig på dette - synes det er voldsomt urettferdig....er det oppholdstillatelse han søker om? Eller arbeidstillatelse? Eller hva søker dere om igjen?

Kjempe koselig det [:D]

Vi søker Familiegjennforening Så det går på oppholdstillatelse

http://www.udi.no/Sentrale-tema/Familieinnvandring/

Altså egentlig kort sagt : forsørgerkravet er på 225 000... Men jeg har kun 120 000 lån og stipend, så vi mangler kun 100 000.... Greit nok, da ser vi på james.... MEN at de skal være så vanskelige på dette! SÅ bra som james gjør det nå, så "nekter de å tro" at han kan skaffe 105 000 i året!!? De vill jo være vanskelige...

Har jo ikke fått neiet, men jeg ahr dårlig feeling og hun var ikke så positiv hun dama heller [&o]

Hadde jeg hatt jobb hadde de ikke brydd seg om James, men er jo fordi jeg kun er student..... Da hadde det gått fint

Kjempe koselig det [:D]

Vi søker Familiegjennforening Så det går på oppholdstillatelse

http://www.udi.no/Sentrale-tema/Familieinnvandring/

Altså egentlig kort sagt : forsørgerkravet er på 225 000... Men jeg har kun 120 000 lån og stipend, så vi mangler kun 100 000.... Greit nok, da ser vi på james.... MEN at de skal være så vanskelige på dette! SÅ bra som james gjør det nå, så "nekter de å tro" at han kan skaffe 105 000 i året!!? De vill jo være vanskelige...

Har jo ikke fått neiet, men jeg ahr dårlig feeling og hun var ikke så positiv hun dama heller [&o]

Hadde jeg hatt jobb hadde de ikke brydd seg om James, men er jo fordi jeg kun er student..... Da hadde det gått fint

Kan du skaffe deg en jobb da - kjapt?

Tenkte på det... menne...... mammapermen da[8|]
Tviler uansett på at jeg finner noen som vil lyve og si jeg er ansatt, vaffal på en uke [8D] Hadde jeg ikke fått lillebille hadde jeg jo jobba ved siden av studiene, da hadde det akkurat gått fra min side.....

Så tenkte jeg fulltidsjobb til neste år, ta 3 året ved siden av... men alene med to barn, 100% jobb og 100% studie skal bli tøft.... Men ingenting rekker jeg før 15 desember 10! Eneste er vist vi får avslag og anker IGJEN... Anken tar jo laaaaaang tid...

Han kan få engelsk pass, men er veldig greit å ha det norske fødselsnr med tanke lån, samma adresse, han står nå ikke med ansvar for barna pga ikke samma bosteds andresse osv.. Nei ting hadde blitt mye lettere med norsk oppholdstillatelse...

Sory om mye rot, skriver det jeg tenker kjapt her [8D]

Jeg leste igjennom informajsonen fra siste informasonsmøte om familiegjenforening....

Økonomisk garanti godtas kun i begrenset omfang - hva mener de med det?

Her står det og:

Unntak fra underholdskravet

Særlig sterke menneskelige hensyn

Bestemmelsen praktiseres strengt

Sentralt moment om det er mulig for familien å etablere seg, eller gjenforenes, i hjemlandet

Hensynet til barn

At referansepersonen er norsk har ikke sentral betydning

Jegt hadde spilt sterkt på barne-kortet....står jo masse om det på sidene deres jo....[>:]

•Barnet ditt har norsk statsborgerskap. Du må bo fast sammen med barnet og ha foreldreansvar for det. Hvis du er gift eller samboer med barnets andre forelder, skal du søke om familieinnvandring med ektefellen eller samboeren din, og ikke med barnet ditt.
•Barnet ditt har norsk statsborgerskap, og har bodd i et annet land der du har hatt samvær.
Hvis barnet flytter til Norge for å bo sammen med den andre forelderen, kan du få oppholdstillatelse for å fortsette samværet med barnet ditt her.

Hvorfor tar de ikke hensyn til det???[8|] Har jeg gått glipp av noe der?

ORIGINAL: Mamma til Jonas.

Tviler uansett på at jeg finner noen som vil lyve og si jeg er ansatt, vaffal på en uke [8D] Hadde jeg ikke fått lillebille hadde jeg jo jobba ved siden av studiene, da hadde det akkurat gått fra min side.....

Så tenkte jeg fulltidsjobb til neste år, ta 3 året ved siden av... men alene med to barn, 100% jobb og 100% studie skal bli tøft.... Men ingenting rekker jeg før 15 desember 10! Eneste er vist vi får avslag og anker IGJEN... Anken tar jo laaaaaang tid...

Han kan få engelsk pass, men er veldig greit å ha det norske fødselsnr med tanke lån, samma adresse, han står nå ikke med ansvar for barna pga ikke samma bosteds andresse osv.. Nei ting hadde blitt mye lettere med norsk oppholdstillatelse...

Uff, for et stress. Sikker på du ikke kjenner noen som har egen bedrift? Som kan hjelpe deg der, og si at du er ansatt?
Kan jo være det funker?

Tørr ikke, med tanke på Isabelle, har jo nevnt jeg nettopp har fått - så de ser vel at jeg ikke kan jobbe... Ikke kjenne rjeg noen heller, eller tenker på noen....

Buble - kan ikke jeg være ansatt hos deg i "huset ditt" a? [8D]

Jammen, må du bevise at du faktisk jobber? Kan få jobb hos meg....vi trenger ekstravakter......!!![8D]

Ha ha ha....vi tenkte likt[:D][:D]

Back
Topp