TEITE barnehagedama!!

Bleiemos

Forumet er livet
Aller først vil jeg si at barnehagen er helt fantastisk, og samtlige av de ansatte er helt fantastiske!! Bortsett fra EN som irriterer vettet av meg. Dette har hun gjort i lang tid, og når jeg jobbet/jobber der selv er hun voldsomt bedrevitende og skal styre alt. Legger "skylda" på enkeltbarn dersom komfyren plutselig står på uten at hun har sett hvem som egentlig gjorde det, mener hun vet best hvordan man skal løse konflikter blandt barna og hvordan man løser situasjoner generelt. Nå er hun jo egentlig bare vikar, men likevel går hun rundt å deligerer oppgåver til andre ansatte.

Da jeg leverte i barnehagen i dag, ga jeg bare kort beskjed om at jeg ville de skulle irettesette gutten min på 3 år dersom han sa "hei bæsj!!" eller generelt sett kallte noen andre for bæsj. (noe han og en liten guttegjeng i bhg som har begynt med dette). Jeg ville at de skulle gi beskjed til han om at sånt var IKKE greit. Da begynner hun å fortelle meg at "nei sånt bare overser vi, det blir verre dersom vi bare gir han oppmerksomhet for det!"  Da jeg forklarte henne at han gjør det ikke for oppmerksomheten sin del eller fordi han synes det er morsomt, men heller fordi "alle andre" gjør det, gikk det overhode ikke inn. Da bare så hun på meg og smilte medfølende som om "stakkars unge mammaen har ikke peiling hun.." Jeg fulgte opp med: "hvis du tenker over hvor mye barna i barnehagen sier pr dag som faktisk blir oversett, så tror jeg faktisk ikke at å overse to barn som roper "bæsj!" til hverandre har noen særlig effekt. Han må VITE at det ikke er greit å si. Den dagen han kommer hjem og sier "faen i helvete, mamma!", så kommer jeg ikke bare til å snu ryggen til. Stygt språkbruk vil jeg slå hardt ned på fra dag 1, og om han begynner å lage  moro utav det dersom han får oppmerksomhet for det, så sender dere han rett og slett bare på gangen."

Likevel sto hun på sitt, ikke talom at jeg som mor hadde noe å si her, dette kunne hun så mye bedre. Hun har jo tross alt barnebarn og allting, og begynte heller å legge ut om solskinnshistorier om hvordan hun hadde fått sitt eget barnebarn til å slutte å si "idiot" osvosvosv. Jeg ga meg bare på hele greia, og tar det heller opp med en annen ansatt i morgen.

Sorry, kan sikkert virke som en bagatell dette her. Men dette er noe som har bygd seg opp over tid, KLARER ikke dama!!

kan du ikke ta det opp med en annen når du er der og henter i dag da? eller styreren i barnehagen?
jeg syns de ansatte skal respektere foreldrenes ønske!![:)]

Synes hun var utrolig frekk[8|]
Du er mora, du bestemmer!

Men jeg hadde ikke tatt det så tungt om gutten min sa hei bæsj(noe han gjør[8D])

ORIGINAL: Pontus

kan du ikke ta det opp med en annen når du er der og henter i dag da? eller styreren i barnehagen?

Ja jeg kommer til å gjøre det enten i ettermiddag eller når jeg leverer i morgen. Måtte bare ha en liten utblåsning her, den dama går meg på nervene..[8D] Det verste er at hun hører ikke på de andre ansatte heller dersom de gir beskjed om hvordan de skal håndtere det, og gjør det heller på sin egen måte fordi "den er best"...!

ORIGINAL: ~StRaToS~

Men jeg hadde ikke tatt det så tungt om gutten min sa hei bæsj(noe han gjør[8D])

sign.
er en ganske vanlig form for humor blant små barn, og det er dessverre gøy veeeldig leeenge....

Snakk med ped leder på avd. Send mail eller ring barnehagen. Dette hadde jeg ikke godtatt som mor. Jeg arbeider selv i barnehage og man har å ta foreldra seriøst.

Neida, jeg ser jo den![8D] Han har bare vært så flink til å ikke si sånt før, så når han først begynner har jeg lyst til å slå litt hardt ned på det før det utvikler seg. Vet at noen av de andre i guttegjengen i barnehagen banner som en bryggesjauer, så synes det er best å "ta han" på det med en gang. Han vet ikke at det ikke er så fint å kalle andre for bæsj, så da må voksne fortelle han det og minne han på det.

At bæsj kommer til å være hysterisk morsomt noe år fremover skal jeg fint finne meg i..[8D] Men ønsker ikke at han skal gå rundt å kalle andre for bæsj..

mm. og jeg hater sånn nedlatende tone og overbærende smil....

ORIGINAL: Skravlemor

sign.
er en ganske vanlig form for humor blant små barn, og det er dessverre gøy veeeldig leeenge....

sign x 2. Min samboer syns forøvrig bæsj er morsomt enda. Han er 27

ORIGINAL: Bleiemos

ORIGINAL: Pontus

Ja jeg kommer til å gjøre det enten i ettermiddag eller når jeg leverer i morgen. Måtte bare ha en liten utblåsning her, den dama går meg på nervene..[8D] Det verste er at hun hører ikke på de andre ansatte heller dersom de gir beskjed om hvordan de skal håndtere det, og gjør det heller på sin egen måte fordi "den er best"...!

Rart de ansatte ikke gjør noe med det da..rart de lar en vikar (eller hva hun nå var) styre alt sånn..dumme dame...hehe

Back
Topp