Teit spørsmål

LilleTrille1234

Betatt av forumet
Jeg holder på å skrive i en bok forskjellige datoer o.l knyttet til svangerskapet. Jeg har termin 20.november. Hvordan skal jeg da finne ut når jeg ble gravid??? :p Må jeg regne 20.november minus 40uker, eller er det 38 iogmed at man ikke er gravid fra uke 0 :p?? Finnes det en annen måte å finne ut av det? :p

Hilsen dustet meg

Umulig å finne ut, man kan ikke regne bakover fra termin satt på OUL, den setter terminen ut fra når de vil bli født ut fra målene, ikke ut fra gestasjonsalder.

Eneste er hvis du vet når befruktningen skjedde, eller vet første dag i siste mens og når eggløsning var, da kan du finne ut ca.

Lengde på svangerskapet er en ganske upresis vitenskap :p

Umulig å finne ut, man kan ikke regne bakover fra termin satt på OUL, den setter terminen ut fra når de vil bli født ut fra målene, ikke ut fra gestasjonsalder.

Eneste er hvis du vet når befruktningen skjedde, eller vet første dag i siste mens og når eggløsning var, da kan du finne ut ca.

Lengde på svangerskapet er en ganske upresis vitenskap :p
Takk for svar :) Jeg vet ikke når befruktningen skjedde, heller ikke når jeg hadde mens eller eggløsning! :p jeg vet at jeg høres heeeelt fjern ut, men det var en periode det gikk i ett med praksis, eksamen, innleveringer o.l. så tankene mine var på noe helt annet enn mens og eggløsning :p

Har ikke snøring jeg heller :) men regner ikke med poden kommer til å å ha behov for å vite når sædcellen forlot pungen, så det får bare være. Men hadde jo vært artig å vite hva vi gjorde på den tiden, menmen, blir nok av datoer å markere i åra fremover :)

Sendt fra min iPhøøøne

Jeg bruker womanlog, for å holde rede på mensen, sex osv, men datoene stemmer ikke helt uansett med den termin sim ble satt. For i følge boka, så ble jeg da gravid 28 januar, 3 dager før jeg fikk siste mens. Så usikker på hvordan de regner det fra på ul !

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Fra OUL regner de ut fra str, barn blir født så og så lenge etter at de har de og de målene :)

Sendt fra min iPhøøøne

I følge babyverdens terminkalkulator ble du gravid ca 24.feb, men det kommer jo helt an på sykluslengden din. Den datoen har ihvertfall tatt utgangspunkt i en syklus på 28 dager.

Back
Topp