teit, sært eller snilt?

Lamaze

Glad i forumet
Jeg fullammer gutten min ennå og har latterlig mye melk.. jeg har også en del liter nedfryst melk som jeg pumpet de ukene vi var på sykehuset (han var liiiitt prematur), som jeg i utgangspunktet var tenkt å bruke når vi skal begynne med grøt (anbefalinger fra sykehuset)... Men jeg har jo som sagt såpass mye melk at det ikke er noe problem og pumpe ut "fersk melk" som vi kan bruke i grøten.. Han har heller aldri fått flaske, så det er uaktuelt og gi ham det på den måten..

Så har vi et vennepar som har tvillinger på 6 uker, de var ennå mer premature og er små og "skrøpelige" stakkarene.. Mammaen ammer ikke, så de får MME (de får dette på resept så de har ingen utgifter med det).. Men jeg tenkte jeg kanskje kunne tilby dem den melken jeg har nedfryst, det er jo melk jeg pumpet ut ganskje tidlig så den er ganske feit.. ser nesten ut som vaniljesaus..[8D] Og det er jo sikkert bra for dem innbiller jeg meg?

Spørsmålet er om dersom DU var tvillingmammaen hvordan hadde du reagert dersom en venninne tilbød deg nedfrossen morsmelk? Hadde du blitt fornærmet, glad, syntes hun var kjeeeempe rar eller??? Alternativet for min del er og kaste det om en stund...

Vanskelig å svare på, men kjenner mange som donerer melk til sykehuset. Det er jo tiltenkt premature barn.....

JEG hadde blitt glad[:)] 

ORIGINAL: lulu81

Vanskelig å svare på, men kjenner mange som donerer melk til sykehuset. Det er jo tiltenkt premature barn.....

Det hadde jeg ikke tenkt på... Jeg har litt lyst til å spørre venninna mi for og være snill da, men er så redd for at hun skal bli fornærmet og tolke det slik at jeg synes de er "dårlige foreldre" som ikke gir morsmelk... Det er jo IKKE intensjonen...[:)]

Jeg hadde tenkt at det mulig var litt sært, men også veldig snilt!
Hvis sykehuset hadde ment at barna mine hadde hatt godt av det hadde jeg nok takket ja[:)]

Syns det var en veldig allright tanke jeg[:D]

ORIGINAL: Kari Nordmann

Det hadde jeg ikke tenkt på... Jeg har litt lyst til å spørre venninna mi for og være snill da, men er så redd for at hun skal bli fornærmet og tolke det slik at jeg synes de er "dårlige foreldre" som ikke gir morsmelk... Det er jo IKKE intensjonen...[:)]

Den melken som blir donert til sykehuset er jo testet for div. sykdommer, tror det hadde vært den eneste motforestillingen min..

ORIGINAL: Anis

Den melken som blir donert til sykehuset er jo testet for div. sykdommer, tror det hadde vært den eneste motforestillingen min..

Ja, det skjønner jeg! [:)] kan det være sykdommer jeg har uten og være klar over det? Jeg hadde ALDRI gitt det bort dersom jeg i det hele tatt mistenkte at det var noe galt med den, men dersom jeg ikke kan vite det sikkert så dropper jeg det bare!!

Du kan jo bare spørre om hun hadde vært interessert, ellers kommer du til å kaste det[:)] Da skjønner hun sikkert at det ikke er fordi du mener hun er en dårlig mor, men at du ikke vil at morsmelk skal gå til spille[:)]

Det kan slå begge veier, spørst hvordan hun er. Noen hadde blitt glad mens andre hadde syns det var rart. Så ikke lett å vite [8D]

Jeg ville satt pris på det. Det er jo ikke hver dag man får tilbud om morsmelk.Og siden de er premature også så  betyr  jo det  ekstra mye at de får i seg  det  beste av det beste.Som morsmelk er.

og så hadde jeg lagt til:håper du ikke tar det som en fornærmelse  og jeg vet det er litt uvanlig spm..

Når man skal være melkegiver blir man først testet for om man har hatt et virus (husker ikke navnet). Ca halvparten av den norske befolkning har hatt det. Dersom man har hatt det, får man ikke gi melk. Viruset er ikke farlig for barn av mødre som har hatt det selv, men er svært farlig for babyer (og da spesielt premature) der mor ikke har hatt dette viruset.

Jeg hadde altså ikke gitt melken. For om du har hatt viruset, og hun ikke, kan barna hennes omkomme av din melk.

Du får heller ikke donere den melken du allerede har tappet til sykehuset. Du må først sjekkes.

Du kan jo prøve å bli testet da? Så du er godkjent som morsmelkgiver, for da kan du jo gi til sykehuset neste gang du får barn, siden du har så mye ekstra. Så kan de få den nå, om du blir godkjent? [:)]

Klarer ikke sette meg i den situasjonen som tvillingmamma. Men utrfa min egen situasjon hadde jeg blitt lei meg om noen hadde spurt..

Jeg hadde nok reagert om jeg hadde blitt spurt. Synes det er en sær ting og spørre om! [:-] Og jeg hadde nok ikke ønsket den!

Tanken var god den altså, men det er nog greit og trå litt forsiktig ja. [:)]

Det er veldig snillt av deg. men jeg hadde nok blitt lei meg om jeg ble spurt om jeg hadde lyst å få melk av noen. Sleit sånn med melkemangel og det var veldig sårt..

Jeg hadde blitt glad, og satt pris på det![:)] 

Jeg hadde blitt kjempe gla om noen hadde tilbudt
meg morsmelk[:D]
er den beste melken ett barn kan få om det lar seg gjør . Bestevenninen min mistet melken sin å spurte om jeg kunne gi henne noe melk om hun trengte de å jeg ble gla når hun spurte :D så hadde jeg vært deg hadde jeg tilbutt vennina de enten blir hun gla eller så sier hun nei 50/50 [:D]

ORIGINAL: Fru Riskorn

Når man skal være melkegiver blir man først testet for om man har hatt et virus (husker ikke navnet). Ca halvparten av den norske befolkning har hatt det. Dersom man har hatt det, får man ikke gi melk. Viruset er ikke farlig for barn av mødre som har hatt det selv, men er svært farlig for babyer (og da spesielt premature) der mor ikke har hatt dette viruset.

Jeg hadde altså ikke gitt melken. For om du har hatt viruset, og hun ikke, kan barna hennes omkomme av din melk.

Du får heller ikke donere den melken du allerede har tappet til sykehuset. Du må først sjekkes.
sign.
Jeg hadde aldri turt å ta i mot MM til mine barn, så sant de ikke kom direkte fra sykehsuetes melkekjøkken. Hadde heller aldri turt å gi min melk til et barn som ikke er mitt.

Og jeg tviler på jeg hadde reagert særlig positivt på å bli spurt om det....veldig sårt tema det her...

Hadde syns du var sykt sær og hadde takket nei

Eeeekstremt sært og jeg hadde faktisk blitt sur. Dette med ammingen og hvorfor folk ikke ammer, er sårt! Og iallefall ikke noe man bør ta med en som har nyfødte!!! 

Back
Topp