Nå er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre. Felix har aldri likt å tegne, men etter at lillesøster startet med det har han også tegnet bittelitt en sjelden gang. En liten periode i februar / mars tegnet han ting vi kunne se hva var, folk, fjell, sol, hus, seilbåter osv. Så gikk han tilbake til å rable kruseduller igjen. Han sier bare at han tegner grønn, tegner rød, tegner gul osv., det er aldri noe motiv. I dag spurte jeg ham hvorfor han ikke liker å tegne, og han sa at det er fordi det han tegner ikke ser ut som den virkelige tingen...
Hva gjør jeg med dette da? Hvis han aldri vil holde i en blyant vil han vel aldri få særlig kontroll på den heller? Tidligere ville han i det minste skrive, men etter at jeg lot ham begynne å skrive på pc vil han ikke skrive med blyant mer heller.
Forresten lager han masse slike figurer med modelleire. Er det ikke ca sånn mange på denne alderen tegner?
Hva gjør jeg med dette da? Hvis han aldri vil holde i en blyant vil han vel aldri få særlig kontroll på den heller? Tidligere ville han i det minste skrive, men etter at jeg lot ham begynne å skrive på pc vil han ikke skrive med blyant mer heller.
Forresten lager han masse slike figurer med modelleire. Er det ikke ca sånn mange på denne alderen tegner?